Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řež dvou moderních německých superkombíků má překvapivého a překvapivě jasného vítěze
26.2.2023 | Petr Miler
Jsou to auta snů svého druhu, z nichž jedno je široce respektovanou legendou a druhé novicem, který mu vlastně ani přímo nekonkuruje. Přesto je lepší prakticky ve všem, na co lze v případě dynamických srovnání pomyslet.
Když půjdete po ulici a položíte náhodným kolemjdoucím otázku: „Co si představíte, když se řekne německý superkombík?” asi 9 z 10 lidí vám odpoví - pokud vám tedy vůbec něco odpoví -: „Audi RS6 Avant.” Bylo to Audi, které s ostrými kombíky začalo, a byť na začátku jeho cesty nebyla RS6, postupem času se z několika nabídek na tomto poli vykrystalizovala jako jakýsi průmyslový standard právě er-es-šestka.
Má to svou logiku. Je dostatečně velká a komfortní na to, aby z praktického hlediska posloužila všemu, co vás může napadnout, současně je ale díky motorům V8 a spoustě další vychytané techniky dostatečně silná a dynamická na to, abyste s ní pokořili v podstatě cokoli krom smetánky supersportů. Lze zajít dál? Jistě lze, Audi si ale na tomto poli udělalo takové jméno, že Mercedes-AMG E63 Kombi žije jen v jeho stínu a BMW pro změnu - po dvou ne zrovna úspěšných pokusech - na M5 Touring zanevřelo zcela.
Právě mnichovská značka má ale v tomto směru v rukávu nového žolíka, který vlastně RS6 ani přímo nekonkuruje. Jde o model M3 Touring generace G81, tedy první pravověrné kombi postavené na bázi legendární M3, které si můžete koupit. Je to auto o třídu menší, pod kapotou má „jen” motor 3,0 R6 bitrubo s 510 koňmi, zatímco RS6 disponuje osmiválcem 4,0 s 600 koňmi. Pohon všech kol a osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem je vlastní oběma vozům, pak je tu ale ještě jeden podstatný rozdíl - 1 865 vs. 2 075 kg. Obojí je moc, je to něco jako blbý a blbější na váze, nic to ale nemění na tom, že BMW s sebou táhne o 210 kg balastu míň. A to má až překvapivě dalekosáhlé dopady.
Názorně ukázat se to rozhodli lidé z britského Carwow, kteří proti sobě RS6 a M3 Touring postavili na letišti v počasí, které odhaluje i efektivitu systémů pohonu všech kol. Mělo to být jasné sólo pro citelně dražší quattro, ale ouha, stal se z toho pravý opak. Ikonické Audi nejenže nepotvrdilo pozici „toho německého kombíku”, v podstatě dostalo napráskáno úplně ve všem, v čem napráskáno dostat mohlo.
Při akceleraci z místa to bylo hodně vyrovnané a záleželo na prvních metrech startu, jak to které klání dopadlo, nakonec ale M3 Touring zvítězilo v poměru 4:2. RS6 chvíli tahalo za delší kus provazu při pružném startu v nejkomfortnějším nastavení motoru a převodovky, jakmile ale nastavení šla směrem nahoru, znovu jasně vítězil Touring nad Avantem. A v brzdění opét vládl lehčí, navíc karbon-keramickými brzdami vybavený bavorák.
Kdo by to byl řekl? Relativně vyrovnané klání se dalo čekat, toto je ale překvapivé a překvapivě jasné vítězství pro menší a levnější BMW.



Historicky první ostrý kombík řady 3, který BMW stvořilo, je z hlediska image ničím... Foto: BMW



...vedle Audi RS6 Avant. V dynamickém srovnání těchto strojů přesto jasně vládne BMW. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před 11 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejčtenější články
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
20.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
