Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řež dvou moderních německých superkombíků má překvapivého a překvapivě jasného vítěze
26.2.2023 | Petr Miler
Jsou to auta snů svého druhu, z nichž jedno je široce respektovanou legendou a druhé novicem, který mu vlastně ani přímo nekonkuruje. Přesto je lepší prakticky ve všem, na co lze v případě dynamických srovnání pomyslet.
Když půjdete po ulici a položíte náhodným kolemjdoucím otázku: „Co si představíte, když se řekne německý superkombík?” asi 9 z 10 lidí vám odpoví - pokud vám tedy vůbec něco odpoví -: „Audi RS6 Avant.” Bylo to Audi, které s ostrými kombíky začalo, a byť na začátku jeho cesty nebyla RS6, postupem času se z několika nabídek na tomto poli vykrystalizovala jako jakýsi průmyslový standard právě er-es-šestka.
Má to svou logiku. Je dostatečně velká a komfortní na to, aby z praktického hlediska posloužila všemu, co vás může napadnout, současně je ale díky motorům V8 a spoustě další vychytané techniky dostatečně silná a dynamická na to, abyste s ní pokořili v podstatě cokoli krom smetánky supersportů. Lze zajít dál? Jistě lze, Audi si ale na tomto poli udělalo takové jméno, že Mercedes-AMG E63 Kombi žije jen v jeho stínu a BMW pro změnu - po dvou ne zrovna úspěšných pokusech - na M5 Touring zanevřelo zcela.
Právě mnichovská značka má ale v tomto směru v rukávu nového žolíka, který vlastně RS6 ani přímo nekonkuruje. Jde o model M3 Touring generace G81, tedy první pravověrné kombi postavené na bázi legendární M3, které si můžete koupit. Je to auto o třídu menší, pod kapotou má „jen” motor 3,0 R6 bitrubo s 510 koňmi, zatímco RS6 disponuje osmiválcem 4,0 s 600 koňmi. Pohon všech kol a osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem je vlastní oběma vozům, pak je tu ale ještě jeden podstatný rozdíl - 1 865 vs. 2 075 kg. Obojí je moc, je to něco jako blbý a blbější na váze, nic to ale nemění na tom, že BMW s sebou táhne o 210 kg balastu míň. A to má až překvapivě dalekosáhlé dopady.
Názorně ukázat se to rozhodli lidé z britského Carwow, kteří proti sobě RS6 a M3 Touring postavili na letišti v počasí, které odhaluje i efektivitu systémů pohonu všech kol. Mělo to být jasné sólo pro citelně dražší quattro, ale ouha, stal se z toho pravý opak. Ikonické Audi nejenže nepotvrdilo pozici „toho německého kombíku”, v podstatě dostalo napráskáno úplně ve všem, v čem napráskáno dostat mohlo.
Při akceleraci z místa to bylo hodně vyrovnané a záleželo na prvních metrech startu, jak to které klání dopadlo, nakonec ale M3 Touring zvítězilo v poměru 4:2. RS6 chvíli tahalo za delší kus provazu při pružném startu v nejkomfortnějším nastavení motoru a převodovky, jakmile ale nastavení šla směrem nahoru, znovu jasně vítězil Touring nad Avantem. A v brzdění opét vládl lehčí, navíc karbon-keramickými brzdami vybavený bavorák.
Kdo by to byl řekl? Relativně vyrovnané klání se dalo čekat, toto je ale překvapivé a překvapivě jasné vítězství pro menší a levnější BMW.



Historicky první ostrý kombík řady 3, který BMW stvořilo, je z hlediska image ničím... Foto: BMW
...vedle Audi RS6 Avant. V dynamickém srovnání těchto strojů přesto jasně vládne BMW. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
před 9 hodinamiMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejnovější články
Mercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
před hodinouŠkoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
před 3 hodinamiDalší země po letech tlaků odpískala nařizování elektromobilů, není to ekonomicky únosné
před 4 hodinamiRenault ovládl Mnichov novým Cliem. Je šik, „normální”, úsporné a bude dál levné, jen příď má samý kosočtverec
před 6 hodinamiBMW v Mnichově překvapivě ukázalo i druhý vůz z nové revoluční éry, od toho prvního se moc neliší
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva