Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Světový šampion Ogier už se k VW nevrátí, jezdit bude s Fordem Fiesta WRC
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřnásobný mistr světa a někdejší jednička VW byl skloňován i s možným návratem za volant Pola WRC, pokud by přece bylo nasazeno. Nestane se to.
Odchod Volkswagenu ze světových rallye rozhodně nebyl skutkem, nad kterým bychom mohli zajásat. Před pár dny sice vysvitla naděje, že se Polo GTI WRC šampionátu zúčastní pod křídly privátního týmu, nicméně momentálně stále není jisté, zda se tak skutečně stane. A pokud ano, tak jaké budou reálné šance soukromníků na větší úspěchy.
Jen u vozu ale problémy nekončí, dále tu totiž máme jezdce, kteří si pár týdnů před začátkem nové sezóny museli začít hledat volnou sedačku. Jedním z nich je i úřadující světový šampion Sébastien Ogier, který v kokpitu Volkswagenu mohl získat pátý titul mistra světa v řadě. Tím by jen pokračoval ve šlépějích svého slavnějšího krajana Sébastiena Loeba.
Přes rozpuštění tovární stáje VW se ale hovořilo o tom, že by to mohl být právě Ogier, kdo by usedl do Pola WRC pod hlavičkou soukromé stáje. Teď už víme, že se to nestane. Ogier sice ve WRC začínal u Citroënu, návrat zpět domů se ovšem nekoná. Místo toho čtyřnásobný mistr zamíří k Fordu.
Smlouvu s týmem M-Sport podepsal Ogier po úspěšných testech s novým Fordem Fiesta WRC, stejně jako jeho dlouholetý přítel, spolujezdec a krajan Julien Ingrassia. Oba přitom za sebou mají kromě čtyř vyhraných šampionátů také 56 pódiových umístění, 475 vítězství v rychlostních zkouškách a 38 v rámci samotných soutěží.
„Příští sezónu toho bude spousta nového, ale stoprocentně se na to těším. Máme novou generaci rallyových vozů a je tu i nový tým - jsou to tedy vzrušující chvíle,“ komentuje přechod Ogier. A dodává, že do startu Rallye Monte-Carlo již mnoho času nezbývá. Soutěž totiž začíná již za něco málo přes měsíc 16. ledna 2017.
„Nestrávil jsem v kokpitu Fordu Fiesta WRC mnoho času, ale udělám vše proto, abych byl připravený. Jsem si vědom výzev a vím, jak hladový je Malcolm Wilson a jeho tým po úspěchu. Těším se proto na spolupráci s M-Sportem, přičemž se zcela určitě budeme snažit, abychom se navrátili na nejvyšší příčku pódia.“
My pak jen dodáme, že Ogier se sice mohl vrátit zpět k Citroënu, musel by ovšem nejdříve podepsat kontrakt, než by jej tým posadil do kokpitu. Hyundai pak nemělo zájem o upsání nových jezdců, zatímco bývalý kolega Jari-Matti Latvala podepsal kontrakt s Toyotou. Bez místa je tedy v tuto chvíli pouze Andreas Mikkelsen.
Ogiera přitom u M-Sportu doplní Ott Tanak se spolujezdcem Martinem Järveoja, přičemž plné složení stáje má být oznámeno pár dní před začátkem nové sezóny. Ta kromě zcela nových vozů počítá také s představením nové kategorie Trophy, která umožní větší konkurenci pro privátní týmy a jezdce užívající starší vozy.





Sébastien Ogier zkusí po Volkswagenu a Citroënu své štěstí u Fordu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 5 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 7 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 8 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 10 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva