Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Světový šampion Ogier už se k VW nevrátí, jezdit bude s Fordem Fiesta WRC
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Čtyřnásobný mistr světa a někdejší jednička VW byl skloňován i s možným návratem za volant Pola WRC, pokud by přece bylo nasazeno. Nestane se to.
Odchod Volkswagenu ze světových rallye rozhodně nebyl skutkem, nad kterým bychom mohli zajásat. Před pár dny sice vysvitla naděje, že se Polo GTI WRC šampionátu zúčastní pod křídly privátního týmu, nicméně momentálně stále není jisté, zda se tak skutečně stane. A pokud ano, tak jaké budou reálné šance soukromníků na větší úspěchy.
Jen u vozu ale problémy nekončí, dále tu totiž máme jezdce, kteří si pár týdnů před začátkem nové sezóny museli začít hledat volnou sedačku. Jedním z nich je i úřadující světový šampion Sébastien Ogier, který v kokpitu Volkswagenu mohl získat pátý titul mistra světa v řadě. Tím by jen pokračoval ve šlépějích svého slavnějšího krajana Sébastiena Loeba.
Přes rozpuštění tovární stáje VW se ale hovořilo o tom, že by to mohl být právě Ogier, kdo by usedl do Pola WRC pod hlavičkou soukromé stáje. Teď už víme, že se to nestane. Ogier sice ve WRC začínal u Citroënu, návrat zpět domů se ovšem nekoná. Místo toho čtyřnásobný mistr zamíří k Fordu.
Smlouvu s týmem M-Sport podepsal Ogier po úspěšných testech s novým Fordem Fiesta WRC, stejně jako jeho dlouholetý přítel, spolujezdec a krajan Julien Ingrassia. Oba přitom za sebou mají kromě čtyř vyhraných šampionátů také 56 pódiových umístění, 475 vítězství v rychlostních zkouškách a 38 v rámci samotných soutěží.
„Příští sezónu toho bude spousta nového, ale stoprocentně se na to těším. Máme novou generaci rallyových vozů a je tu i nový tým - jsou to tedy vzrušující chvíle,“ komentuje přechod Ogier. A dodává, že do startu Rallye Monte-Carlo již mnoho času nezbývá. Soutěž totiž začíná již za něco málo přes měsíc 16. ledna 2017.
„Nestrávil jsem v kokpitu Fordu Fiesta WRC mnoho času, ale udělám vše proto, abych byl připravený. Jsem si vědom výzev a vím, jak hladový je Malcolm Wilson a jeho tým po úspěchu. Těším se proto na spolupráci s M-Sportem, přičemž se zcela určitě budeme snažit, abychom se navrátili na nejvyšší příčku pódia.“
My pak jen dodáme, že Ogier se sice mohl vrátit zpět k Citroënu, musel by ovšem nejdříve podepsat kontrakt, než by jej tým posadil do kokpitu. Hyundai pak nemělo zájem o upsání nových jezdců, zatímco bývalý kolega Jari-Matti Latvala podepsal kontrakt s Toyotou. Bez místa je tedy v tuto chvíli pouze Andreas Mikkelsen.
Ogiera přitom u M-Sportu doplní Ott Tanak se spolujezdcem Martinem Järveoja, přičemž plné složení stáje má být oznámeno pár dní před začátkem nové sezóny. Ta kromě zcela nových vozů počítá také s představením nové kategorie Trophy, která umožní větší konkurenci pro privátní týmy a jezdce užívající starší vozy.
Sébastien Ogier zkusí po Volkswagenu a Citroënu své štěstí u Fordu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva