Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tady se můžete podívat, jak si ti nejbohatší konfigurují nové Bugatti
7.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Jak probíhá konfigurace nové škodovky, může poznat na vlastní kůži každý z nás. Jak probíhá konfigurace Bugatti, je trochu jiný příběh.
Bugatti Chiron je auto, na němž obyčejné není snad vůbec nic. Všechno od vývoje a testů až po samotný vůz hýří výjimečnostmi a podle toho vypadá vypadá i jeho cena. Je to nejdražší auto, které si dnes můžete koupit a to už v případě základní cenovky. Jak vypadají cifry zaplacené za konkrétní vozy dodané zákazníkům, jsme viděli nedávno a jsou to ještě trochu jiné sumy.
Dá se tedy očekávat, že když si takový vůz budete chtít koupit, bude i jeho prodej probíhat výjimečným způsobem. To se běžně můžeme jen domnívat, neboť nejbližší dealerství značky je stovky km daleko a ruku na srdce - kdo se tímto směrem vydá, když ví, že na takové auto nemá? Automobilový nadšenec Alejandro Salomon se sice na přiloženém videu tituluje jako „obyčejný člověk”, pro kterého může být obtížné pochopit, proč někdo dá desítky milionů na auto, už vzhledem k tomu, co vše se nachází v jeho garáži, má ale k obyčejnému muži daleko.
Zbohatl díky realitám a i takový Chiron si jistě může dovolit. Proto mu bylo dovoleno vydat se do newyorského dealerství Bugatti i s kamerou a ukázat nám, jak probíhá konfigurace právě nového Chironu. Dělá si z toho trochu legraci, jako skoro ze všeho, ale to podstatné vidíme. Skutečné auto tu není, to v tu dobu stálo na newyorském autosalonu, vidíme tu ale modely, které jsou samy o sobě dražší než většina normálních aut - všimněte si zejména propracovanosti zmenšeniny Chironu.
Proces konfigurace pak není zase tak mimořádný, jak by si někdo mohl myslet. Prostředí a jeho vybavení je jistě nadstandardní, jinak ale u Bugatti mají šuplíčky s ukázkami variant čalounění či provedení karoserie, které si můžete prohlédnout in natura a vybrat to, které vám sedí nejvíce. Alejandro tady mj. sáhl po tmavě modré karoserii s viditelnou karbonovou strukturou, která sama o sobě znamená více než pětimilionový příplatek. Ostatně ceny všech prvků příplatkové výbavy Chironu jsme probírali dříve.
Když jste se zkoumáním ukázek skutečných materiálů spokojeni, přesunete se k virtuálnímu konfigurátoru, jako u kterékoli jiné značky. Tablet se specifickým software pak dovolí nakonfigurovat auto dle libosti a když jste s výsledkem spokojeni, můžete si jej uložit, vytisknout, cokoli podobného.
Alejandro se takového stavu dobere po asi 20 minutách lehce hořekujíc nad fungováním aplikace běžící na operačním systému Microsoftu a pak... finální konfiguraci omylem smaže. Ale to už je detail, i hotové auto je k vidění. Přesto se pak raději odebere zkoumat činnost klenotníka, který dělá velmi drahé klíče aut - na videu můžete vidět klíč k novému Koenigseggu s pravými diamanty, který je tím vůbec nejdražším na světě a majitele stál skoro 6,1 milionu Kč...
To je trochu jiný svět, konfigurace nového Bugatti ale ne až tak - podobnou zkušenost, byť v trochu skromnějších reáliích, uděláte třeba i u BMW. Takže pokud zítra budete chtít někomu vyprávět o tom, jak jste si poskládali nový Chiron, můžete, teď už víte, jak to vypadá. Ti nejbohatší na to musí jít skoro stejně jako my, běžní lidé. Jen s tím rozdílem, že na konci procesu mají „trochu lepší” auto...












V dealerství Bugatti to vypadá noblesně, i když žádný skutečný Chiron na místě v tu chvíli nebyl, jen modely jeho či motoru W16



















Samotný proces konfigurace není zase tak specifický, jak by se mohlo zdát, prostě si vyberete vhodné materiály pro to či ono a zamíříte k virtuálnímu konfigurátoru




Alejandru Salomonovi se jeho konfiguraci nepodařilo uložit, a tak si šel spravit chuť pohledem na práci klenotníka, který dělá nejdražší klíče k autům na celém světě - tento stojí skoro 6,1 milionu Kč
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 09:13
- Hakim Danish místo Yamanaky 08:40
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 5 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
