Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tahač Bugatti by přepsal dějiny kamionů, vypadá jako žádný jiný na světě
1.3.2020 | Mirek Mazal
Někdy stačí málo a z auta, jehož přítomnost na silnici pomalu nevnímáme, se najednou stane zajímavá záležitost. Přesně o takovou proměnu se postarala tato vize.
Bugatti vyrábí technicky i designově výjimečné stroje. Oběma zmíněnými aspekty si značka už před druhou světovou válkou vybudovala renomé, ze kterého žije v podstatě dodnes a stále se snaží vyrábět ta nejrychlejší silniční auta, která uhranou, i když se nepohnou ani o píď.
Snad každý zná Veyron nebo Chiron, modely schopné jako jedny z mála sériových vozů uhánět rychlostmi i přes 400 km/h. Moderních Bugatti mohlo být i více, před pár léty měla francouzská automobilka hotové rozšíření nabídky o dostupnější vůz, nicméně aféra Dieselgate odrovnala pokus do pozice nikdy nedokončeného a donedávna ani nikdy veřejně nepředstaveného experimentu.
V tomto kontextu je absurdní uvažovat o možném zaměření Bugatti na nákladní automobily, ve virtuálním světě je ale možné všechno. Nakonec, koncernu VW nejsou cizí ani ryze utilitární stroje, je majitelem značek MAN a Scania, které by mohly dodat osvědčenou techniku. Vzhled tahačů by ale zajistili návrháři tvarující nejrychlejší vozy světa.
Jak by něco takového mohlo vypadat, předvedl světu Prathyush Devadas, který dal za vznik dechberoucí nákladní soupravě, jaká v dnešním světě nemá obdoby. Kamiony obvykle nejsou designově zajímavé, ani nemají důvod takové být, představy Devadase jsou ale z jiného těsta. Pozoruhodná kreace nese název Bugatti Hyper Truck a připomíná holící strojek na kolech položený na bok. Divoký koncept tvoří jeden spojitý celek se čtyřmi nápravami, kabinou a úložným prostorem ve zbytku prostorů dlouhého prototypu.
Aerodynamický tvar vepředu zakončuje úzce vystouplý panel s centrálním světlometem, okolí čelní masky by mělo zaplavit množství senzorů a kamer kvůli potenciálu autonomního pohybu tahače budoucnosti. Úzké a vysoké tělo ctí co nejsnadnější obtékání vzduchu kvůli úspoře energie šetrného pohonného systému.
Něco takového by přepsalo dějiny kamionů, přesto je jasné, že podobné auto těžko kdy vznikne. Bugatti Hyper Truck by jistě zaujalo i v reálu, kdo by ale platil desítky milionů za kamion pro parádu? Úlohou těchto aut je obvykle něco docela jiného než ohromovat okolí či těšit majitele vzhledovou nebo technickou výjimečností.
Studie kamionu Bugatti je fascinující, ale jistě nereálná představa podoby kamionové dopravy
Zdroj: Prathyush Devadas@Behance
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23