Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tak moc už klesly ceny nejpopulárnějších ojetých dieselů v Německu. A bude hůř
24.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němečtí majitelé pár let starých aut s diesely si teď musí rvát vlasy na hlavě, hodnota jejich vozů dramaticky klesá. Zájemci o ně ale mohou profitovat.
Přežijí diesely rok 2020? To je otázka, na kterou by rádi znali miliony evropští motoristé počítaní na miliony. Ještě donedávna se nemuseli strachovat, že by po koupi mnohdy opravdu drahého vozu nemohli vjet třeba do centra toho či onoho města. Nicméně přelomový verdikt německého soudu se rozhodl upřednostnit zdraví všech před soukromým vlastnictvím a auta s naftovými motory dostal do zcela nové situace.
Na jednu stranu jde o rozhodnutí, které si zaslouží potlesk, nad škodlivostí dieselů všichni léta zavírali oči. Přichází nicméně v momentě, kdy jsou naftové motory nejčistší v historii a míra znečištění ovzduší automobily obecně není tak hrozivá, jak zejména ekoaktivisté a politici naznačují. Šéf Volkswagenu Herbert Diess uvedl, že žalující organizací DUH proklamované nadlimitní znečištění v takřka sto městech vychází ze starých dat a problém je v mnoha z nich dávno vyřešen nikým nevynucenou evolucí. A v těch dalších stejným způsobem brzy vyřešen bude.
Jenže Němci (a jistě nejen oni) jsou zkrátka občas slepí a hluší a nedá se předpokládat, že ona možnost zákazů vjezdu bude někdy zrušena. Naopak lze očekávat čím dál zuřivější boj proti dieselům, který se nepovede jen v pár ulicích či městech Německa, ale zakrátko možná v celé Evropě. Budoucnost ale ani nemusíme domýšlet, abychom viděli dopady současného stavu - Němci přestali mít zájem o ojeté diesely plnící emisní normy nižší než Euro 6, které jsou nejrozšířenější. A jejich ceny míří razantně dolů.
Právě na aktuální vývoj se zaměřila společnost AutoUncle, která kumuluje nabídky ojetin ze všech významných prodejních webů v Německu i v západní Evropě. Ta zkoumala vývoj cen v Německu u šesti populárních naftových aut - Audi A4 a Q3, BMW 3, Mercedesu C a Volkswagenu Passat a Tiguan. Sledovala ale i trh jako takový, načež zjistila, že u aut plnících normu Euro byla průměrná cena z konce loňského roku 16 960 Eur (cca 431 200 Kč), teď v březnu je to ale jen lehce přes 15 tisíc Eur (381 400 Kč).
Jak je tedy patrné, máme tu pokles 50 tisíc korun a skoro 12 procent, který je za tak krátkou dobu a v rámci celého trhu až hrozivý - auta plnící Euro 5 nejsou žádné kouřící relikty dávné historie. Obavy pochopitelně ženou dolů i ceny starších aut - nominálně je to pochopitelně méně (např. u Euro 4 jde o 1 000 Eur neboli 25 500 Kč), ale relativní pokles směrem ke starším rokům výroby stoupá až k neuvěřitelným 50 procentům. Přijít o polovinu hodnoty vozu během pár týdnů, to už zabolí.
Zmíněné populární modely byly postiženy s různými výkyvy a v různé míře, kterou můžete sami detailně prozkoumat s pomocí grafů níže, jedna výjimka ale existuje. Jde o VW Tiguan, který se nyní prodává za stejné nebo i větší peníze než loni. Proč? Jednak je to SUV, které nyní frčí mezi auty všeho druhu a AutoUncle také naznačuje, že zájem o něj je hlavně v zemědělských oblastech, které zákazy vjezd do center netrápí.
Zajímavé také je, že situace nabírá opačný trend u dieselů plnících normu EU6. Konec loňského roku a začátek toho letošního byl sice i u nich spojen spíše s drobným poklesem, poté ale ceny poskočily příkře nahoru - kdo chce dnes v Německu diesel bez obav z vjezdu kamkoli, potřebuje vůz s Euro 6 a podle toho trh vypadá. Ceny jsou ale obecně vysoké - v průměru se pohybují okolo 32 tisíc Eur (813 600 Kč).
Když jsme tedy psali, že Německý soud rozhodl, že si Češi brzy budou moci koupit levné ojeté diesely, nepřeháněli jsme ani trochu - tohle se nyní děje. Pokud máte právě o ojetý nafťák z Německa zájem, přehled o cenách si uděláte snadno. AutoUncle dále dodává, že i do budoucna lze u aut plnících nanejvýš Euro 5 očekávat obdobný, tedy klesající vývoj. Ideální čas na koupi tedy možná ještě nenastal, ale kdo ví - hlavně na příkladu VW Tiguan je vidět, že jisté není nikdy nic...
Všeobecný vývoj cen dieselových aut v Německu


Vývoj cen dieselového Audi A4 v Německu
Vývoj cen dieselového Audi Q3 v Německu
Vývoj cen dieselového BMW 3 v Německu
Vývoj cen dieselového Mercedesu C v Německu
Vývoj cen dieselového VW Passat v Německu
Vývoj cen dieselového VW Tiguan v Německu
Zajímavý je hlavně vývoj u Volkswagenu Tiguan plnícího emísní normy EU4. Ač jde totiž právě o vůz, který byl osazen podvodným zařízením, ceny ojetin aktuálně začínají šplhat vzhůru
Zdroj: AutoUncle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Překvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
dnes„Americkej kýbl” dal lekci z efektivity hybridnímu supersportu Lamborghini. Umí i víc za míň jak třetinu ceny a s pohonem dvou kol
12.7.2025Čínský hit, který vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, oficiálně dorazil do Evropy, první kus přihlásili v Německu
9.7.2025
Nejnovější články
Hyundai slíbilo, že svým autům ponechá tlačítka. A podívejte se, co teď reálně provedlo interiéru své poslední novinky
před 8 hodinamiAuto od Nissanu velké jako Škoda Superb, které ale stojí míň než základní Fabia, je hit. Pro Japonce přichází za 5 minut 12
před 9 hodinamiDojezd elektrických aut ničí jakkoli vyšší rychlost, už dálničních 130 km/h je pro ně vražedné tempo
před 11 hodinamiČeský supersport zazářil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu snad ve všech kusech, které vznikly, ohromily i svou vizáží
dnesDacia prodává model Spring tak levně, že ho pomalu rozdává zadarmo, přesto ho nechce skoro nikdo
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 07.14. 23:40 - rutak11
- Onboard videa 07.14. 16:19 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 07.14. 08:53 - Truck Daškam
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.13. 23:34 - řidičBOB
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 07.13. 14:34 - Carrert93
- S větrem ve vlasech.... 07.13. 13:52 - pavproch
- Ložisko spojky 07.13. 08:32 - 970ka
- Lexus (a jeho evropska anabaze) 07.12. 18:30 - pavproch