Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle stylově VW vyklidil závodní kolbiště, nikomu nedal šanci
21.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen dosáhl zlatých i stříbrných vavřínů v australské rallye, Audi týmž výsledkem ukončilo šestihodinovku v Bahrajnu. Lépe už to nešlo.
Tento víkend si fanoušci motorsportu přišli na své. Na finále letošní sezóny Formule 1 je sice třeba ještě týden vyčkat, nicméně světová rallye a série WEC již ukončeny byly. V obou případech přitom působivého výsledku dosáhl koncern VW Group, jehož vozy okupovaly první i druhou příčku v obou disciplínách. Bohužel ale musíme dodat, že chuť šampaňského asi všem zúčastněným poněkud ztrpkla - pro Volkswagen se totiž jednalo o poslední závod ve WRC, Audi pro změnu opouští svět Le Mans.
Za nemilým rozhodnutím stojí pokaždé důsledky kauzy Dieselgate, jenž vedou německý koncern k výraznému utahování opasků. Ze stejného důvodu ostatně Volkswagen propustí i třicet tisíc zaměstnanců. Takový Jean-Paul Belmondo by si tak nejspíše stejně jako ve filmu „Policajt nebo rošťák“ posteskl: „Časy jsou zlé, Kamile.“ V případě VW Group se ale bohužel nad daným konstatováním nemůžeme poušklíbnout.
Kapesníky ale nyní nechme v kapse, místo toho zrekapitulujeme poslední „zářezy“ koncernových aut ve WRC a Le Mans. Závody rallye si přitom probereme jako první, neboť v Austrálii pro někoho možná překvapivě nezvítězil Sébastien Ogier. Místo toho se štěstěna usmála na Andrease Mikkelsena, který díky 25bodovému přídělu nakonec potvrdil své třetí místo v poháru jezdců.
Jeho týmový kolega Ogier se musel spokojit se stříbrnými vavříny, nicméně ani to již nemohlo ovlivnit dávno známou jistotu - tedy že je opět mistrem světa. Se stejným výsledkem ostatně může počítat také jeho spolujezdec Julien Ingrassia, zlato pak spadlo do klína i samotnému Volkswagenu. Značka tak za čtyři roky pobrala ve WRC rekordních 12 titulů, tedy naprosto vše, co bylo možné.
Samozřejmě, Ogier i nadále zůstává tím méně slavným Sébastianem, neboť jeho někdejší stájový kolega u Citroënu Loeb dosáhl na devět titulů mistra světa. Je přitom otázkou, zda by s nimi mohl počítat i druhý francouzský závodník, to se ale nejspíše již nedozvíme. Ogier totiž stále ještě nemá potvrzené angažmá u konkurence pro příští sezónu, byť s několika týmy v jednání je.
Z Austrálie se můžeme přesunout do nepříliš vzdáleného Bahrajnu, kde se pro změnu jelo finále FIA WEC. Šestihodinovku přitom vyhrálo Audi R18 e-tron, za jehož volantem se střídali Lucas di Grassi, Loic Duval a Oliver Jarvis. Pro značku se přitom jednalo o sedmnácté vítězství v sérii vytrvalostních závodů, v rámci letošního ročníku ovšem skončila druhá za Porsche.
Obdobně je na tom i mistrovství světa mezi jezdci, zmiňovaná trojice totiž opanovala stříbrné vavříny. Ty zlaté získal Marc Lieb, Neil Jani a Romain Dumas, tedy piloti jezdící za automobilku z Zuffenhausenu. Tu reprezentoval i Mark Webber, který se v Bahrajnu taktéž loučil - sympatický Australan totiž definitivně opouští závodní kokpit, v Porsche Motorsport ale prý zůstává.
Více již nechme hovořit fotografie, které nejspíše i některým fanouškům přivodí poněkud skelný pohled. Přeci jen, WRC bez Volkswagenu a především Le Mans bez Audi již nebudou takové jako dosud. Bohužel, účet za dieselové podvody je evidentně mnohem vyšší, než si kdokoliv ještě donedávna připouštěl.

































Volkswagen má za sebou poslední - a nutno dodat, že nadmíru úspěšný - závod ve WRC...
...Audi stejným způsobem opustilo svět Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Misano 1. den testů Superbike včera 21:42
- Test Superbike + Supersport v Misanu: 1. den průběžně včera 15:31
- BMW Concept RR: budoucnost superbiku řady RR 26.5.2025
- Dodatečné tresty v Silverstone 26.5.2025
- Drama v Silverstone: Nečekaným vítězem Bezzecchi na Aprilii 25.5.2025
Nejnovější články
Škoda Octavia stála před 10 léty skutečně skoro půlku, RS jako dnešní základ. Podívejte se na dobové ceníky
včeraVšimli jste si barevných pruhů a také teček na nových pneumatikách? Mají svůj význam, tečky i docela významný
včeraVW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
včeraMezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
včeraLevná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.27. 18:11 - Stepan
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.27. 10:43 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.27. 10:40 - pavproch
- Politický koutek 05.27. 09:38 - HondaMan
- VZKAZY 05.26. 19:20 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.26. 14:58 - pavproch
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.26. 06:09 - villagetunic
- Onboard videa 05.25. 21:11 - brnenska.odchytova