Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takhle stylově VW vyklidil závodní kolbiště, nikomu nedal šanci
21.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen dosáhl zlatých i stříbrných vavřínů v australské rallye, Audi týmž výsledkem ukončilo šestihodinovku v Bahrajnu. Lépe už to nešlo.
Tento víkend si fanoušci motorsportu přišli na své. Na finále letošní sezóny Formule 1 je sice třeba ještě týden vyčkat, nicméně světová rallye a série WEC již ukončeny byly. V obou případech přitom působivého výsledku dosáhl koncern VW Group, jehož vozy okupovaly první i druhou příčku v obou disciplínách. Bohužel ale musíme dodat, že chuť šampaňského asi všem zúčastněným poněkud ztrpkla - pro Volkswagen se totiž jednalo o poslední závod ve WRC, Audi pro změnu opouští svět Le Mans.
Za nemilým rozhodnutím stojí pokaždé důsledky kauzy Dieselgate, jenž vedou německý koncern k výraznému utahování opasků. Ze stejného důvodu ostatně Volkswagen propustí i třicet tisíc zaměstnanců. Takový Jean-Paul Belmondo by si tak nejspíše stejně jako ve filmu „Policajt nebo rošťák“ posteskl: „Časy jsou zlé, Kamile.“ V případě VW Group se ale bohužel nad daným konstatováním nemůžeme poušklíbnout.
Kapesníky ale nyní nechme v kapse, místo toho zrekapitulujeme poslední „zářezy“ koncernových aut ve WRC a Le Mans. Závody rallye si přitom probereme jako první, neboť v Austrálii pro někoho možná překvapivě nezvítězil Sébastien Ogier. Místo toho se štěstěna usmála na Andrease Mikkelsena, který díky 25bodovému přídělu nakonec potvrdil své třetí místo v poháru jezdců.
Jeho týmový kolega Ogier se musel spokojit se stříbrnými vavříny, nicméně ani to již nemohlo ovlivnit dávno známou jistotu - tedy že je opět mistrem světa. Se stejným výsledkem ostatně může počítat také jeho spolujezdec Julien Ingrassia, zlato pak spadlo do klína i samotnému Volkswagenu. Značka tak za čtyři roky pobrala ve WRC rekordních 12 titulů, tedy naprosto vše, co bylo možné.
Samozřejmě, Ogier i nadále zůstává tím méně slavným Sébastianem, neboť jeho někdejší stájový kolega u Citroënu Loeb dosáhl na devět titulů mistra světa. Je přitom otázkou, zda by s nimi mohl počítat i druhý francouzský závodník, to se ale nejspíše již nedozvíme. Ogier totiž stále ještě nemá potvrzené angažmá u konkurence pro příští sezónu, byť s několika týmy v jednání je.
Z Austrálie se můžeme přesunout do nepříliš vzdáleného Bahrajnu, kde se pro změnu jelo finále FIA WEC. Šestihodinovku přitom vyhrálo Audi R18 e-tron, za jehož volantem se střídali Lucas di Grassi, Loic Duval a Oliver Jarvis. Pro značku se přitom jednalo o sedmnácté vítězství v sérii vytrvalostních závodů, v rámci letošního ročníku ovšem skončila druhá za Porsche.
Obdobně je na tom i mistrovství světa mezi jezdci, zmiňovaná trojice totiž opanovala stříbrné vavříny. Ty zlaté získal Marc Lieb, Neil Jani a Romain Dumas, tedy piloti jezdící za automobilku z Zuffenhausenu. Tu reprezentoval i Mark Webber, který se v Bahrajnu taktéž loučil - sympatický Australan totiž definitivně opouští závodní kokpit, v Porsche Motorsport ale prý zůstává.
Více již nechme hovořit fotografie, které nejspíše i některým fanouškům přivodí poněkud skelný pohled. Přeci jen, WRC bez Volkswagenu a především Le Mans bez Audi již nebudou takové jako dosud. Bohužel, účet za dieselové podvody je evidentně mnohem vyšší, než si kdokoliv ještě donedávna připouštěl.
































Volkswagen má za sebou poslední - a nutno dodat, že nadmíru úspěšný - závod ve WRC...































...Audi stejným způsobem opustilo svět Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
