Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tata Motors má potíže. Zisky se propadají a nad vodou ji drží Jaguar a Land Rover
30.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové přinášejí do indické kasy 72 % všech výnosů. Pokud ale Tata rychle nepřijde s novinkami, nemusí Jaguar a Land Rover pokrýt veškerou ztrátu.
O problémech indické automobilky Tata Motors jsme se zmiňovali již v článku o novém Land Roveru Defender. Podle nejnovějších zpráv je ovšem stav po prvním letošním čtvrtletí v podstatě stejný jako vývoj české ekonomiky. Skutečnost totiž klesla ještě pod černé odhady analytiků a zisk Tata Motors měl mezitočně poklesnout o 57 procent. Jde tedy o nejhorší výsledek indické firmy od roku 2008, kdy Ratan Tata od automobilky Ford odkoupil značky Jaguar a Land Rover.
Právě tato akvizice se přitom ukazuje být jediným důvodem, proč pomalu již nepíšeme o indické automobilce jen v souvislosti s jejími problémy. Obě značky by totiž za první letošní kvartále měly do společné kasy přinést na 72 procent veškerých příjmů, což při relativně malém počtu prodaných exemplářů značí obdivuhodný výkon. V jeho světle pak situace v samotné značce Tata začíná připomínat tragédii.
Jeden z analytiků navíc agentuře Bloomberg sdělil, že „Tata již v Indii dávno není značkou, která by mířila vysoko“. Místo toho se nyní zaměřuje na vývoj modelů, které by jí pomohly ven z problémů. Ty však mají dorazit až za pár měsíců či let. Zákazníci se tak buď musí obrnit trpělivostí, nebo mohou nakupovat u konkurence - třeba skútry, které se v Indii zřejmě nikdy neomrzí.
Je samozřejmě otázkou, zda Jaguar a Land Rover i nadále budou vykazovat dostatečný profit na to, aby mateřskou firmu uživily. Pro Tatu Motors je však špatné, že selhaly i veškeré pobídky k nákupu jejích novinek, které např. počítaly se zpětným odkupem sedanu Manza a možností koupit si Nano na kreditní kartu. Bez novinek, které by uměly konkurovat třeba indické Škodě Rapid, to ale prostě nepůjde.
Podle zdrojů z branže by tak značka měla co nejrychleji přijít s modelem ušitým Indům přesně na míru, jinak se její problémy mohou prohlubovat. Je třeba dodat, že Tata Motors je jen jedním ze střípků mnohem většího a prosperujícího koncernu orientovaného především na jiné produkty než automobily. To ale neznamená, že bude svou automobilovou divizi držet nad vodou, pokud by se její problémy dále prohlubovaly...






Tata Nano mělo mobilizovat Indii. Nakonec ovšem automobilce spíše láme vaz
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon