Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Land Rover Defender skončí v roce 2015, přímý nástupce nebude
20.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud chcete pravověrný Defender, kupte si jej nyní. S přímým nástupcem v podobně obdobně schopného a odolného vozu prý už Land Rover nepočítá.
O britské automobilce Land Rover v poslední době referujeme jen a pouze v superlativech, zejména pak, pokud přijde řeč na prodeje. Špatně na tom ovšem není značka ani v rámci svého portfolia, kdy nový Range Rover jsme již řádně vyzkoušeli s pozitivním výsledkem a nedá se příliš očekávat, že by modernizovaný Range Rover Sport dopadl podstatně hůře. To je ovšem ta luxusní strana automobilky, na té druhé - praktické - věci začaly dostávat menší trhliny. To se týká především nástupce modelu Land Rover Defender, který nedorazí v roce 2015 a především pak nebude tím, co bychom mohli očekávat.
Menší zdržení by nebylo ničím tak tragickým, v případě britské legendy se však vrší jeden problém za druhým, přičemž samotným odmítnutím vzhledu konceptu DC100 to jen začalo. Ze zákulisí totiž prosáklo, že automobilka kompletně zrušila plány na nahrazení dnešního Defenderu novým modelem podobného ražení a navázat se na něj s menším zpožděním pokusí produkt, který už nebude jednoduchým, superodolným off-roadem.
Tato změna souvisí i se zrušením záměru vybudovat továrnu na motory v domácí zemi vlastníka, firmy Tata Motors. Právě tam se totiž měl vyrábět i budoucí Defender spolu s modelem Taty stejného zaměření. Když ale nebude jednoduchá Tata, nebude ani takový Defender - mateřská značka si totiž v rámci prodejů vede zcela opačně než Britové, a to především kvůli indickému trhu, jež klesá šestý měsíc v řadě. Na trhu propadlo na Nano, nedří se ani novému SUV Aria a další pokus a omyl si Tata chce odpustit.
Land Rover sice zmiňuje, že vývoj modelu nadále pokračuje, značka by jej ale měla postavit na nové platformě PLA. Tomu odpovídá i prohlášení firmy, že aktuálně sice třísměnný provoz zabývající se hlíníkem zvládá jen nějakých 95 000 vozů ročně, v továrně však již existuje prostor na rozšíření na 180 000 kusů. Namísto původního spartánského a relativně levného praktika by tedy nový Defender měl s moderní platformou zamířit hned o několik tříd výše, a to právě i z důvodu hromadného využití hliníku. S tím by se samozřejmě zvedla i cena a přišla nutnost uspokojovat trochu jiné nároky zákazníků.
Hromadné využití hliníku pak u všech předpovídá i snížení hmotnosti, s nímž dozajista ruku v ruce půjde také nižší spotřeba a emise, které stávajícímu Defenderu do roku 2015 definitivně zlomí vaz. Jak bude jeho nepřímý nástupce vypadat a zda se jej automobilka vůbec pokusí vydávat za jeho přímého následníka, teprve uvidíme. Pokud ale zdroje britského Autocaru nemlží a nebo Land Rover své aktuální záměry nepřehodnotí, je pomalu nejvyšší čas vyrazit pro současný Defender. Se svým pojetím vám pár dekád sloužit ještě vydrží...
Land Rover Defender, tak jak jej známe, skončí v roce 2015 kvůli emisním normám. Jeho nástupce prakticky nevznikne, možná stejně pojmenovaný vůz bude hrát na trochu jinou notu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva