Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento moderní ostrý kombík schopný vozit rodinu až 300 km/h je tak přehlížený, že sotva použitý stojí míň než Škoda Octavia RS
1.10.2024 | Petr Miler
Jestli tohle není lákavá koupě, pak už opravdu nevíme, co by jí mělo být. Tento vůz má všechno - styl, rychlost, praktičnost, komfort i luxus. Je to 550koňový kombík schopný uhánět třístovkou, přesto jen s 81 tisíci najetými km stojí tak málo.
Je to jen pár měsíců, kdy jsme vzpomínali na zapomenutého drtiče německých supersedanů, který si dnes v bazarech jde koupit za docela mrzké peníze i ve stavu 1A. Šlo o Jaguar S-Type R, jehož specifické kvality si nenecháme vymluvit, nemáme ale problém pochopit, že každý nezatouží po snadno 20 let starém voze s designem barokního kostela. Britská značka se ale snah jít po krku autům jako BMW M5 nebo Mercedes E63 AMG tímto modelem nevzdala a znovu proti nim vytáhla teprve v minulé dekádě.
S ohledem na to, že dnes na svou historii oficiálně „zapomíná” a do zapomnění míří dost možná úplně, to může znít neuvěřitelně, ale ještě po roce 2010 Jaguar stvořil modely XFR a XFR-S, o kterých se nemluví zdaleka tak často jako o jejich německých socích. Nešlo přitom o horší auta, ani omylem - co se dynamiky týče, dokážou tyto historické vrcholy nabídky britské značky snadno držet krok s německou konkurencí. A maximální rychlostí je klidně předčít. Jaguar byl totiž svého času velkorysejší v případě nastavování omezovače rychlosti a kde se Němci drželi obligátních 250 km/h, dovolovali Britové jeho nastavení nejen na 250, ale i na 280 a dokonce až 300 km/h. Přičemž stovku XFR zvládá za 4,9 sekundy, XFR-S za 4,6 s.
Tahle auta můžete mít i dnes a pohled na ně docela chytá u srdce. Pod kapotou mají motor 5,0 V8 s kompresorem, který dává až 550 koní (u XFR 510 koní) výkonu a 680 Nm (XFR 625 Nm) točivého momentu. Taková monstra už v současných rychlých sedanech nenajdete obecně, natož pak u Jaguaru. Ten s podobnými auty skončil a chvíli nebude vyrábět a podávat vůbec nic.
Tak či onak ostrá iks-efka nikdy neplatila za velké prodejní hity. A i když zatoužíte po dražším a vzácnějším XFR-S, můžete pomýšlet na skutečně mimořádnou hodnotu za peníze, zvlášť když sáhnete po vzácnějším kombíku. Vůz na fotkách níže je k mání u prodejce v Německu, který nabízí kombi Sportbrake z 2014 se zanedbatelnými 81 tisíci km na tachometru. Je to od pohledu stále zánovní auto a i technicky je prý bezvadné.
Tohle je původně auto za 3 až 4 miliony jako nic, přesto dnes přijde jen na 39 885 euro, skoro přesně na 1 milion Kč. Nebudeme říkat, že jsou to drobné, ale ruku na srdce, za takové peníze dnes nekoupíte ani obyčejnou Škodu Octavia RS v základní výbavě, natož pak jako kombík, ten startuje o dalších 100 tisíc výš. A při vší úctě k českému eReSu je vedle něj tento Jaguar něco jako raketa vedle tříkolky. Tady máte nejen techniku z říše snů, ale třeba i kožené sportovní sedačky, audio Meridian nebo vyhřívaná a ventilovaná sedadla. Je to nejen rychlé, ale i luxusní auto. Při stavu dnešního trhu s ojetinami je to skutečně pozoruhodná nabídka stále jen 10 let starého auta, které se ani nestihlo pořádně okoukat.
Levnější cesty k tak výkonnému, rychlému a přitom pořád normálně použitelnému autu budete hledat jen stěží. Jinou otázkou je, jak na tom vůz bude se spolehlivostí, kterou Jaguary zrovna neprosluly, ale víte, jak to je - kdo nehraje, nevyhraje... Potenciální odměna je tu velmi příjemná - auto schopné převážet celou rodinu v až 300 km/h přičemž stovka se v případě kombíku mihne už za 4,8 s. Nenecháte si říct?





















Jaguar XFR-S Sportbrake dokáže i dnes zapůsobit svou technikou, výkonem a dynamikou, přesto v takto dobrém a málo jetém stavu nepřijde ani na tolik jako obyčejná Škoda Octavia RS, ta je dnes ještě dražší. Foto: Global Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Global Cars e.K.@Mobile.de
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring