Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla chtěla ukázat, jak řeší nekvalitu svých aut, lidé se jí po zásluze vysmáli
3.9.2022 | Petr Prokopec
Tesly platí za jedna z nejnekvalitnějších aut na trhu, po letech neúspěšné snahy předejít problémům už o tom jako o faktu hovoří kde kdo. Automobilka si toho je vědoma, a tak chtěla svou image trochu vylepšit, přistoupila k tomu ale mimořádně amatérsky.
Auta od Tesly pravidelně ukazují svou nekvalitu, co se nyní děje s jejími novými volanty je skoro neuvěřitelné. Nejde o izolovaný problém, ani zdaleka. Zákazníci pravidelně sdílí své tristní zkušenosti, za šmejd Tesly označil i soud a když ve studiích kvality na tom americké vozy bývají tak zle, že se ani nevejdou do tabulek. Na podobné kritické hlasy má automobilka obvykle odpověď v podobě chytrého marketingu, její poslední krok má ale k čemukoli chytrému hodně daleko.
Tesla chtěla ukázat, že popsané problémy řeší a právě provádí to, při čem je málokdy vídána - teplotní a zátěžové testy, které měly její vozy podstupovat v Dubaji. Potíží ovšem je, že na fotkách nejenže nevidíme žádný nový model (vylepšit by potřebovaly i ty stávající), na vysloveně prezentačních fotkách ale vidíme jen sériová auta bez jakéhokoli testovacího vybavení či vývojových techniků. Nejsou tu oblepené díly, senzory, počítačové vybavení, týmy techniků nic. Tohle nejsou vývojová auta, to jsou normální sériové Tesly, se kterými někdo zapózoval v poušti, víc nic.
Značku by tak nemělo překvapit, že znalí absolutně nechápou, co to má být. „Čekal bych Semi, Cybertruck nebo Roadster. Ne existující vozy, které již jsou na trhu. Nemělo by náhodou testování předcházet uvedení na trh?“ ptá se oprávněně jeden ze sledujících Rolf Rohr. Wisam Al-Rawi si pak rovnou nebere servítky, a uvádí, že Tesla „by se měla stydět. Ani po čtyřech letech totiž nenabízí podporu Arabštiny. Dubajská vláda by na vás měla uvalit sankce.“
S takovou reakcí dubajských šejků sice nepočítáme, v jednom ohledu však Al-Rawi trefil hřebíček přímo na hlavičku. Tesla totiž svá auta v Dubaji nabízí již hezkých pár let. Pochopitelně pak z nich i sbírá veškerá data, tedy i taková týkající se teplotních podmínek a odolnosti vůči horku či všudypřítomnému písku. Opravdu tedy nepotřebuje do země posílat tým v černých tričkách (...) s nepříliš početnou flotilou, jenž zde navíc opravdu nebude působit několik let.
Mimo to lze zmínit ještě jednu zajímavost. Zhruba 800 kilometrů od někdejšího ústředí značky v kalifornském Fremontu se totiž nachází Death Valley neboli Údolí smrti. Tedy jedno z nejteplejších míst na zemi, kde aktuálně lze každý den počítat s 50 stupni Celsia. V Dubaji byl nicméně tím nejteplejším minulý měsíc, ovšem ani tak nebyly denní hodnoty natolik extrémní. Pokud by tedy Tesla chtěla něco zjistit, nemusela kvůli tomu cestovat přes půlku světa.
Ve finále se tak značka nemůže divit, že se její snaze lidé po zásluze vysmáli - zkazky o testování nikdo informovaný nebere vážně. Není tak vlastně ani překvapivé, že se Elon Musk snaží přetáhnout pozornost jinam, a znovu mluví o tom, že Tesla do konce roku představí plně autonomní systém. Něco takového (pravda, obvykle šlo o „příští rok”) však šéf americké automobilky slíbil již tolikrát, že ani tato slova už nepadají na úrodnou půdu.




Americká automobilka v Dubaji svá auta již nějaký ten rok prodává, o jejich provozu tak musí mít nashromážděno velké množství dat. Navíc má prakticky za humny Death Valley, kde jsou podmínky ještě extrémnější. Její příspěvek na Twitteru tak lidé nepřekvapivě kritizují, pokouší se jim podsunout informaci o testech kvality a odolnosti, které takto opravdu neprobíhají. Foto: Tesla
Zdroj: Tesla@Twitter přes Auto Evolution
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
