Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla potichu začala používat na svých výkonných autech horší brzdy, připlácí se už jen za jinou barvu
11.1.2023 | Petr Prokopec
Ne snad, že by kdy Tesly platily za skvěle brzdící auta, ušetřené peníze ale nesmrdí. Když si tedy dnes od automobilky koupíte verzi Performance, nedostanete ani o fous lepší brzdy než v případě provedení Long Range, jen budou mít červeně lakované třmeny.
Na první pohled se může zdát, že úspěch Tesly je novinářům trnem v oku. Některým možná, obecně vzato je ale realita jiná. Média tu nejsou od toho, aby pochlebovala komukoli, Elona Muska nevyjímaje. Ostatně v takovém případě by mnozí investigativci mohli pověsit pero na hřebík, neboť korupční kauzy politiků už by nestály za zmínku. Úkolem novináře je nastavovat realitě kritické zrcadlo, nikoli přihazování špíny na něj. Ostatně v případě Tesly to ani není potřeba, neboť ta se o takové věci stará pravidelně sama. A dnešní případ není výjimkou.
Společnost ZEVcentric, která se specializuje na tuningové doplňky právě pro elektrické vozy z Fremontu, Austinu, Šanghaje a Berlína, totiž přišla s překvapivým objevem. Týká se zadních brzd, jimiž je osazen Model Y Performance, který si firma objednala. Pod obřím, červeně lakovaným krytem se totiž skrývají menší třmeny, než tomu dříve bývalo. Dle úpravce komponenty velikostně odpovídají těm, kterými je osazeno provedení Long Range, a to včetné kotoučů.
Než se posuneme dále, připomeneme, že u elektromobilů klasické brzdy nejsou využívány v takové míře jako u spalovacích aut. Stojí za tím rekuperace kinetické energie, jejíž míru lze nastavit dokonce na takovou úroveň, že řídíte jen s pomocí plynového pedálu. Tímto způsobem lze nicméně obstarat pouze velmi mírné ježdění. Jakmile dojde aktivnější jízdu, klasické brzdy jsou znovu nezbytné. Ty se přitom musí vypořádat s vyšší hmotností, než u spalovacích aut, a proto s nimi Tesly mívají problémy. Firma by tedy logicky měla použít větší, vydala se ale opačným směrem.
Za tím nepochybně stojí snaha snížit náklady, ostatně automobilka kvůli tomu i změnila dodavatele. Vozy vyrobené do 15. srpna loňského roku totiž užívaly komponenty od italské společnosti Brembo. Poté značka přepřáhla na brzdy korejské firmy Mando. Dle Tesly to na brzdný účinek nemá mít vliv, nicméně s takovým tvrzením nelze i díky objevu ZEVcentric souhlasit.
Pro samotnou značku jsou přitom problémem hlavně její vlastní slova. Tesla totiž na webu zmiňuje, že součástí standardní výbavy Modelu Y Performance jsou i sportovní brzdy. Ty se ale nyní vyznačují jen tím, že jsou červeně lakované místo těch, které vidíte na hlavní fotek.
„Platíte za vylepšení, ovšem to nedostáváte. Jiná barva dle naší definice zlepšením rozhodně není, rozhodně ne tím sportovním,“ uvádí k objevu tuningová společnost. Její slova můžeme jen podepsat, stejně jako se nedivíme, že se standardní komponenty rozhodla ihned nahradit. Ani předchozí brzy od Bremba při ostré jízdě s Modelem 3 Performance nestíhaly.



Tesla se rozhodla ve snahách o redukci nákladů zajít až do krajnosti. Nyní se na verzích Performance objevují stejné brzdy jako na provedeních Long Range, akorát v červené barvě. Dříve tyto vozy dostávaly větší a jistě i dražší brzdy renomované značky. Foto: Tesla
We first saw this on our customer’s Model Y performance back in September. Didn’t think this was legit until we took delivery of ours pic.twitter.com/1NXc48xZoI
— ZEVcentric (@ZEVcentric) January 8, 2023
Zdroj: ZEVcentric@Twitter přes Carscoops
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
- Vítězem Moto2 Holgado, 13. Salač včera 07:00
Nejnovější články
Nezastavitelný hlídkový vůz schopný pokutovat až 1 500 aut za hodinu je děsivý primitivní algoritmus jako od Velkého bratra, žádná AI
před hodinouPo fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
včeraCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
včeraToto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
včeraNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva