Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla šetří na výrobě tak moc, že z aut vyrobených v Německu se lidé po nehodě nedostanou bez šroubováku
11.8.2023 | Petr Prokopec
Tohle zas jednou zvedá obočí, neboť si nedovedeme představit, že by takový lapsus prošel komukoli jinému. Tesla nemá problém prodávat Evropanům vůz, u kterého po nehodě hrozí, že se z něj nedostanete ven jen kvůli úsporným opatřením firmy.
Elon Musk sice soustavně opakuje, že misí Tesly je záchrana planety, jenže reálně se zdá, že skutečným cílem americké automobilky je spíše vyhlazení všech jejích zákazníků. Dosud bylo stěžejním problémem autonomní řízení, které vás bez uzardění pošle do cesty protijedoucímu vozu. Či vůbec nedetekuje napříč silnicí ležící kamion nebo blikající policejní auto na kraji vozovky. Politici i úřady takové problémy soustavně přehlíží, a tak se dá čekat, že ignorovat budou i ten nejnovější.
Tesla se totiž ve snaze ušetřit nanejvýš pár korun na každém voze přepracovala mechanismus nouzového otevírání dveří. Jejich kliky totiž již nejsou fyzicky propojené s příslušnými táhly, je to jen kombinace tlačítek, kabelů a elektromagnetů. Pokud je auto fit a nabité, problém to není, běda však, jak nejde něco podle plánu.
Pokud totiž dojde na havárii, v jejímž důsledku bude odpojena baterie (což je standardní opatření pro minimalizaci dalších škod), pak se cestující zevnitř dostanou jen shodou náhod. Tesla sice dlouhodobě osazuje dveře manuálním nouzovým otevíráním (legálně musí), konkrétní provedení pro některé trhy ale může být jen úlitbou normám. Auta značky pro USA mají ještě celkem rozumný nouzový systém popsaný v uživatelské příručce chybí, nové Model Y vyrobené v Německu ale používají naprostý nesmysl.
Jde o prakticky neviditelný, skoro nedohledatelný a příručce nepopsaný mechanismus, jehož (ne)funkčnost vám nejlépe ukáže video níže. Nedá se k němu rozumně dostat rukou, ani pokud víte, kde se nachází, a tak je zapotřebí třeba šroubovákem vyloupnout plastovou krytku v kapse zadních dveří. Pak teprve lze dveře nouzově odjistit. Přejeme hodně zdaru zvládnout to v autě, které třeba po nehodě začíná hořet...
Jak můžete sami vidět, plastová krytka je maskována čalouněním, načež potřebujete ostříží zrak, abyste ji vůbec našli. A kdo s sebou proboha má za jízdy šroubovák či jiný vhodný nástroj? I když jej ale budete mít po ruce, zabere vám snadno minutu, než dveře otevřete. V té chvíli je ale již celé auto v plamenech. Za tohle by skutečně měl někdo dostat přes prsty, pochybujeme ale, že se to stane, Tesla se v některých ohledech zdá být nedotknutelná.



Model Y vyráběný v Berlíně v případě nehody, která deaktivuje elektrické systémy, zevnitř v podstatě neotevřete. Tedy ne bez plochého šroubováku. Stačí jen málo a cestující se snadno mohou ocitnout v ohnivé pasti. Foto: Tesla
Correction:
— Raffael (@raffaeru) August 8, 2023
There is a manual release for the rear doors in the MiG Model Y but forget about getting to it by just using your fingers.
Especially in case of an emergency. https://t.co/b5RUDw93n5 pic.twitter.com/eCKdKrp7pY
Zdroj: Auto Evolution
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 6 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 8 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 9 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
