Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 nezvládla nejnáročnější okruh světa, Zelené peklo ji skoro upálilo
16.4.2019 | Mirek Mazal
Z hlediska krátkodobé dynamiky jsou Tesly na špičkové úrovni, ale co když ji žádáte déle, než během krátkého sprintu? To ukáže konfrontace Modelu 3 Performance se Severní smyčkou Nürburgringu.
Severní smyčka Nürburgringu je místem pravidelných setkání těch nejzarytějších automobilových fanoušků za volantem nejrůznějších automobilů. Parkoviště poskytuje útočiště rozličným značkám a typům aut z celé historie automobilového průmyslu a na jednom místě lze vedle sebe vidět ikony minulých let i nejnovější modely.
Pestrá kombinace přesto obvykle postrádá nejmodernější automobily, ty s elektrickým pohonem. Velká část z nich se tam nehodí z podstaty, ani velmi rychlé Tesly ale na Nordschleife moc nejezdí, A pokud se tak přece jen stane, obkrouží trať turistickým tempem, na druhé kolo už si netroufne.
Nepsané pravidlo se pokusil prolomit řidič Tesly Model 3 Performance, který si naplánoval dvě kola, nastavil palubní kameru a vydal se zdolat nejtěžší okruh světa o délce více jak 20 kilometrů. Vedle více či méně upravených aut se spalovacími motory bude mnohým připadat bzučící elektromobil nepatřičně, ale něco takového jednou muselo přijít.
První metry za vjezdem probíhaly bez nejmenších problémů, řidič se spolujezdcem si užívali krásy Nordschleife v solidním tempu, které má i nejmenší Tesla v krvi, ve verzi Performance s vyšším výkonem, pohonem všech kol a dalšími dynamickými úpravami rozhodně. Ani toto provedení ale není schopno na Ringu plně obstát a po pár minutách začalo kapitulovat.
Před polovinou trati Tesla začala hlásit příliš vysokou teplotu brzd a systém řidiče graficky vyzval, aby přizpůsobil tempo přehřátí celé pohonné soustavy. Tesla tedy vydržela vyšší nasazení jen půl kola a vzdala to ještě před koncem sjezdu do Adenau, který obvykle znamená pro brzdy aut největší výzvu. Než se tak stalo, se Model 3 Performance držel statečně, pozitivně prý překvapily jízdní vlastnosti, chytrý pohon všech kol, dobře rozložené nízké těžiště a pochvalu si odneslo i vedení stopy. Pozitivní dojmy ale pak poněkud zkazilo blikající oznámení o přehřátí.
Zelené peklo není pro každého a Tesla na něm neztrácí body poprvé - Model S se dříve přehřál podobným způsobem. I Model 3 málem upálilo, použité komponenty zjevně nemají výdrž potřebnou k překonání skoro 21kilometrové okreskové tratě ve vysokém tempu, konvenční vozy srovnatelné dynamiky takové problémy na Nordschleife nemívají.










Tesla Model 3 na Nordschleife vydržela jen půl kola. Před úsekem v obci Adenau se objevil varovný signál
Zdroj: JayinShanghai@Youtube
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Dacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 3 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha