Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesly v legendárním závodu do oblak doslova létají, pojízdná už je jen jedna
27.8.2020 | Petr Prokopec
Absolutní rekord tohoto klání drží elektřinou poháněný vůz, a tak není divu, že letos do Colorada letos zamířilo i více Tesel než kdy dříve. Jejich šance na úspěch se ale po včerejšku zdají mizivé.
V předloňském roce opanoval Závod do oblak Volkswagen. Profesionální jezdec Romain Dumas totiž za volantem elektrického speciálu ID R zajel na Pikes Peak čas pod osm minut, čímž vytvořil nový absolutní rekord. Ač nešlo zdaleka o první jízdu vozu s elektrickým pohonem, od té doby se to v Coloradu elektromobily jen hemží. Výjimkou není ani letošní ročník, který sice ovlivnil koronavirus, kvůli čemuž je na hoře a v jejím okolí méně lidí než v předchozích letech, ovšem i tak již došlo na tréninky a kvalifikační jízdy, které předchází nedělnímu závodu.
Toho se nicméně již nezúčastní tolik Tesel, kolik původně bylo přihlášeno. Do oblak totiž měly zamířit hned tři exempláře Modelu 3, ovšem dva jsou nyní již „po smrti“. Nejprve totiž v tzv. Inženýrské zatáčce havaroval nováček Josh Allen, který byl příliš rychlý v nájezdu do ní. Naštěstí měl neuvěřitelné štěstí, že po opuštění trati se nestřetl s okolními stromy, jinak by jeho vůz skončil v mnohem horším stavu. A sám závodník by dost možná neodešel z incidentu po svých.
Ještě smutnější je ovšem havárie Randyho Pobsta. Ten se svou Teslou upravenou společností Uplugged Performance zvládl v rámci kvalifikační jízdy ve spodní části tratě zajet neuvěřitelný čas, díky kterému za sebou nechal nejbližší vůz o 26 sekund. Poté ovšem následovaly tréninky spojené s horní částí tratě, kde již měl jezdec menší štěstí. Dle týmu totiž trefil prohlubeň, kvůli níž se vznesl do vzduchu a vycestoval mimo trať. Tím bylo jeho působení na hoře pro letošek ukončeno.
Pobst měl přitom nakročeno k tomu, aby se dostal pod 10minutovou bariéru. Tím by se výrazně zapsal do historie, neboť dosud žádnému produkčnímu, třebaže upravenému elektromobilu se nepovedlo zvládnout Pikes Peak tak rychle. Rekord v tomto ohledu tak zatím nadále drží Blake Fuller, který s Teslou Model S P90D zajel v roce 2016 čas 11 minut a 48 sekund. I ten ale nakonec může být zlomen, a to samotným Fullerem, jehož Model 3 je posledním přeživším speciálem.
Fuller již naznačil, že s lepším časem v jeho případě máme letos počítat stoprocentně. Onen Model S byl totiž v podstatě ryze sériovým vozem, u kterého došlo pouze na okleštění interiéru kvůli redukci hmotnosti. Model 3 je oproti tomu upraven daleko více, navíc díky nižší hmotnosti a větší ovladatelnosti představuje lepší základ. I díky tomu ostatně v oné spodní sekci zajel čas 4 minuty a 38 sekund, který je sice o oněch 26 sekund horší než Pobstův, ovšem výrazně lepší než dosavadní rekord.
Lze přitom jen dodat, že Allen byl v trénincích rychlejší než Fuller, spodní sekci totiž zajel takřka stejně rychle jako Pobst s časem 4 minuty a 15 sekund. Ovšem jak jsme již zmínili, do kvalifikace se nakonec nedostal. Nyní je tedy vše již pouze na Fullerovi, jehož Tesla není černočerná jako zbývající dva exempláře. Možná i díky tomu by tedy jezdec mohl mít více štěstí než jeho kolegové.
Randy Pobst sice zajel na Pikes Peak ve spodní sekci velmi dobrý čas, v té horní ale již havaroval. Foto: Unplugged Performance@Twitter
Josh Allen byl podobně rychlý, nakonec ale skončil již v tréninku. Foto: Out of Spec@Twitter
Ze tří aut tak již zůstává naživu jediný, a to Model 3 Blakea Fullera, který mezi produkčními elektromobily drží dosavadní rekord. Out of Spec@Twitter
Zdroje: Unplugged Performance@Twitter a Out of Spec@Twitter přes Inside EVs
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 3 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.