Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto najelo za svůj život přes 1,5 milionu km. Co vše je na něm pokažené?
3.8.2018 | Mirek Mazal
Přes 1,5 milionu najetých km s původním motorem a převodovkou je vážně extrémní porce, jenže tohle auto je Lexus, jeden ze symbolů spolehlivosti a trvanlivosti.
Tento Lexus LS 400 z roku 1996 vlastní Matt Farah, americký motoristický novinář. Už když ho pořizoval, měl velký sedan za sebou tolik kilometrů, kolik spousta lidí nenajede za celý život - přes 1,4 milionu. Chtěl ho dotáhnout k magické hranici 1 milionu mil, tedy 1,6 milionu km, jenž Matt vlastní řadu aut a sám by to nezvládl. Auto půjčuje lidem na různé výlety a nejnověji tento bílo-stříbrný koráb zapůjčil cestovatelům Aně a Antonovi. Ti s ním vyrazili na cestu kolem USA a byť oné hranice zatím nedosáhli, s 983 tisíci mílemi (1 581 tisíc km) je vůz kýženému cíli velmi blízko.
Pod kapotou je stále originální motor a opravovaná původní převodovka, kromě drobných servisních zásahů vše slouží a auto plynule ukrajuje další a další míle. V poslední době se objevila nepříjemná vibrace ze zadní části, proto LS putovalo na zvedák. A tento moment se stal ideální příležitostí podívat se vozu na zoubek. Chopil se jej Alex z kanálu Legit Street Cars na Youtube a natočil, co všechno je poškozené po tak obrovské náloži ujeté vzdálenosti.
Zkušební jízda odhalila opotřebený interiér, na krémovém čalounění je znát těžký život nesmrtelného Lexusu. Za osahaným volantem svítí kontrolky mazání, motoru a airbagu, po návratu si pánové všimli úniku provozních kapalin. Ne každá kontrolka ale správně informovala o skutečném problému - během zkušební jízdy se neprojevily žádné podstatné závady a LS překvapilo svým kultivovaným projevem.
Dobrý dojem pominul po zvednutí auta. První pohled na podvozek ukázal vysoký únik oleje od motoru, který nebyl nikdy přetěsněn. Další kapky utíkaly z opravované převodovky. Jako opotřebovaná se jevila také pouzdra zadních ramen a diferenciálu - jejich příliš volné uchycení mohlo způsobovat vibrace, na které si Anton stěžoval.
Po vizuální kontrole se Alex rozhodl zkusit napojit diagnostiku. Tablet přes konektor OBD ukázal několik chyb motoru v oblasti tepelného okruhu, výfukových plynů a lambda sond, ale obecně se v rámci stáří a překonané vzdálenosti na silnicích pohodlný sedan ukázal v dobré kondici. Zmíněné problémy nejsou nic, co by nebylo možné snadno opravit a co by zabránilo v dalším putování vstříc milionu sbírání kilometrů, respektive mílí, do vytoužené mety jednoho milionu.
Mechanická kondice s několika nedostatky je velmi podobná vizuálnímu stavu. Zde též není vše stoprocentní, občas chybí lak, někde je ohnutý plech, ale na funkci to nemá zásadní vliv. Určitě by se hodilo provést kosmetickou očistu společně se zásahem automechanika na podvozku, ale v rámci nájezdu milionu a půl kilometrů se dalo čekat problémů daleko více. Inu, Lexusy neplatí za jedny z nejspolehlivějších a nejtrvanlivějších aut náhodou.











U Lexusu LS 400 z roku 1996 po nájezdu přes milion a půl kilometrů se toho pokazilo relativně málo. Mouchy by se našly, ale nic, co by bránilo dalším dlouhým výletům
Zdroj: LegitStreetCars@Youtube
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 11 hodinami (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
před 10 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
před 11 hodinami (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 05.10. 19:29 - Zajda
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch