Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto najelo za svůj život přes 1,5 milionu km. Co vše je na něm pokažené?
3.8.2018 | Mirek Mazal
Přes 1,5 milionu najetých km s původním motorem a převodovkou je vážně extrémní porce, jenže tohle auto je Lexus, jeden ze symbolů spolehlivosti a trvanlivosti.
Tento Lexus LS 400 z roku 1996 vlastní Matt Farah, americký motoristický novinář. Už když ho pořizoval, měl velký sedan za sebou tolik kilometrů, kolik spousta lidí nenajede za celý život - přes 1,4 milionu. Chtěl ho dotáhnout k magické hranici 1 milionu mil, tedy 1,6 milionu km, jenž Matt vlastní řadu aut a sám by to nezvládl. Auto půjčuje lidem na různé výlety a nejnověji tento bílo-stříbrný koráb zapůjčil cestovatelům Aně a Antonovi. Ti s ním vyrazili na cestu kolem USA a byť oné hranice zatím nedosáhli, s 983 tisíci mílemi (1 581 tisíc km) je vůz kýženému cíli velmi blízko.
Pod kapotou je stále originální motor a opravovaná původní převodovka, kromě drobných servisních zásahů vše slouží a auto plynule ukrajuje další a další míle. V poslední době se objevila nepříjemná vibrace ze zadní části, proto LS putovalo na zvedák. A tento moment se stal ideální příležitostí podívat se vozu na zoubek. Chopil se jej Alex z kanálu Legit Street Cars na Youtube a natočil, co všechno je poškozené po tak obrovské náloži ujeté vzdálenosti.
Zkušební jízda odhalila opotřebený interiér, na krémovém čalounění je znát těžký život nesmrtelného Lexusu. Za osahaným volantem svítí kontrolky mazání, motoru a airbagu, po návratu si pánové všimli úniku provozních kapalin. Ne každá kontrolka ale správně informovala o skutečném problému - během zkušební jízdy se neprojevily žádné podstatné závady a LS překvapilo svým kultivovaným projevem.
Dobrý dojem pominul po zvednutí auta. První pohled na podvozek ukázal vysoký únik oleje od motoru, který nebyl nikdy přetěsněn. Další kapky utíkaly z opravované převodovky. Jako opotřebovaná se jevila také pouzdra zadních ramen a diferenciálu - jejich příliš volné uchycení mohlo způsobovat vibrace, na které si Anton stěžoval.
Po vizuální kontrole se Alex rozhodl zkusit napojit diagnostiku. Tablet přes konektor OBD ukázal několik chyb motoru v oblasti tepelného okruhu, výfukových plynů a lambda sond, ale obecně se v rámci stáří a překonané vzdálenosti na silnicích pohodlný sedan ukázal v dobré kondici. Zmíněné problémy nejsou nic, co by nebylo možné snadno opravit a co by zabránilo v dalším putování vstříc milionu sbírání kilometrů, respektive mílí, do vytoužené mety jednoho milionu.
Mechanická kondice s několika nedostatky je velmi podobná vizuálnímu stavu. Zde též není vše stoprocentní, občas chybí lak, někde je ohnutý plech, ale na funkci to nemá zásadní vliv. Určitě by se hodilo provést kosmetickou očistu společně se zásahem automechanika na podvozku, ale v rámci nájezdu milionu a půl kilometrů se dalo čekat problémů daleko více. Inu, Lexusy neplatí za jedny z nejspolehlivějších a nejtrvanlivějších aut náhodou.











U Lexusu LS 400 z roku 1996 po nájezdu přes milion a půl kilometrů se toho pokazilo relativně málo. Mouchy by se našly, ale nic, co by bránilo dalším dlouhým výletům
Zdroj: LegitStreetCars@Youtube
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 6 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 10 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 08:00
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
před 4 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 6 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 6 hodinami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 9 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
