Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle říkají o Tesle Model 3 první recenze. Je dokonalá, nebo je to velký podfuk?
1.8.2017 | Petr Prokopec | 1 příspěvek
Zástupci několika zahraničních médií měli po premiéře možnost se alespoň krátce svézt s novinkou Tesly. Tady je výtah z toho, co o jízdě s ní píší.
Dodnes si docela přesně pamatuji na první svezení v Tesle Roadster. Psal se rok 2010 a další vlna elektrické mobility teprve nabírala na síle. Za sebou jsem přitom měl již jízdy třeba v Peugeotu iOn či Citroënu C-Zero, ani jedno z francouzských aut s japonskými kořeny mne ale nepřipravilo na jízdu v přepracovaném Lotusu Elise. Jízda s ním dokázala zapůsobit - akcelerace byla okamžitá a dechberoucí, obklopující ticho neskutečné.
Proč na to ale po sedmi letech vzpomínám? Především kvůli tomu, že minulý pátek došlo k předání prvních třiceti zákaznických exemplářů Tesly Model 3. Při té příležitosti se vozem mohli alespoň svézt i zástupci zejména amerických médií, která nyní publikují jejich dojmy. Probereme si je jednu po druhé, předem ale můžeme říci, že překypují chválou.
Nakonec i já jsem byl kdysi na vrcholu blaha, když jsem poprvé osedlal vůz, který se tehdy vymykal všemu běžnému. Nicméně o pár měsíců později jsem dostal příležitost usednout za volant Tesly Roadster znovu a úvodní nadšení vystřídalo lehčí rozčarování. Vůz určený pro tehdejšího šéfa ČEZu Martina Romana měl problémy s dobíjením a už tak omezená kapacity baterií byla rázem těžce dostačující. A i když se vůz podařilo nabít, stačilo pár desítek kilometrů ostré jízdy a rázem byl „na suchu“. A ono ticho vystřídal nepříjemný ruch okolí, jenž pronikal do vozu i přes nataženou střechu.
Z krátkého svezení zkrátka nelze vyvozovat definitivní závěry, chce to vždy delší zkoumání i několikadenní soužití s vozem. Tesla ale samozřejmě od té doby ušla nemalý kus cesty a asi každý je na nový Model 3 zvědavý. Co o něm tedy říkají zahraniční kolegové? Projděme si jednu recenzi po druhé.
Shrnutí závěrů prvních testů Tesly Model 3
• Magazín Wired vyzdvihuje design a kvalitu výroby. Autor poukazuje na minimalistický interiér, kde je pozornost věnována každému detailu, a je ohromen i dechberoucí akcelerací. Mimo to zde není žádný hluk od motoru, jen od obtékajícího vzduchu a pneumatik.
• The Verge začíná svou recenzi slovy „Cítil jsem se, jako kdybych řídil křeslo od firmy Eames (jde o špičkový nábytek pro náročné, který je dokonce součástí stálé výstavy newyorského muzea umění - pozn. red.)“ a rovněž zmiňuje čistý a minimalistický interiér. Zadní sedadla jsou pak použitelná, v zatáčkách se chová vůz obstojně a autorka článku nezaznamenala ani náznak nedotáčivosti.
• CNet oceňuje nízkou pozici za volantem a komfort, jež zaručují elektricky ovládaná sedadla. Ovládání pomocí otočných koleček ve stylu počítačové myši na volantu je intuitivní a vede za pomoci rozměrného displeje k celé řadě funkcí (jako je nastavení volantu či zpětných zrcátek). Ani zde nechybí chvála na dobré chování vozu v zatáčkách a akceleraci. Absence tradičního přístrojového štítu napomáhá řidiči, aby nebyl uvnitř dezorientován, nicméně na druhou stranu by takový head-up displej byl velmi dobrým pomocníkem pro ty, kteří nechtějí o tradiční konfiguraci přijít.
• Podle webu Electrek je Model 3 do značné míry zmenšenou Teslou Model S. Zvenčí zaujme hlavně prosklená střecha, kabině pak dominuje 15palcový dotykový displej. Zejména ve sportovním režimu lze vůz řídit skutečně „ostře“, regenerativní brzdění je ovšem horší, než autor očekával.
V dalším vzácném návalu kritičnosti autor nejásá nad absencí přístrojové desky a konstatuje, že na zobrazování základních informací o jízdě v levém horním rohu jediného výstupu palubního systému bude v nejlepším případě třeba si zvykat. Navíc prý Tesla stále pokračovala v kalibraci senzorů systému Autopilot, jenž tak nebylo možné využít. Proto vlastně oněch prvních 30 zákazníků nebude ani tak klasickými zákazníky, jakožto spíše testery, což se tak nějak očekává už vzhledem k tomu, že jde pouze o zaměstnance Tesly a členy jejich rodin.
• Motor Trend zmiňuje poměrně tuhou jízdu a vůz přirovnává k Alfě Romeo Giulia. Ostré řízení a minimální náklony karoserie napomáhají ovladatelnosti, která je precizní jak práce chirurga. Interiér je odlehčený a svěží, na absenci přístrojového štítu se dá zvyknout, zvláště když tachometr není částečně ukryt za rameny volantu. Autor taktéž oceňuje ovládání na volantu či široký nákladový otvor.
• Bleskurychlou akceleraci zmiňuje i USA Today, stejně jako přímou odezvu od volantu. Výhled vpřed i vzad je excelentní, tak jako slícování. Chválen je pak i rozměrný výdech klimatizace, kterou lze snadno nastavovat skrze rozměrný centrální dotykový displej.
• Top Gear vyzdvihl minimální hluk od vozovky i dobrou odezvu řízení. Magazín navíc mohl otestovat i systém Autopilot, který se na řízení „koncentruje daleko více než většina z nás po těžkém dni v kanceláři“.
To jsou nejdůležitější poznatky z publikovaných recenzí, celé si je v originále můžete pročíst na odkazech výše či níže. Jak vidíte, narazit v nich na jakoukoli kritiku je skoro nemožné - i jinak nekompromisní recenzenti Motor Trendu a Top Gearu jen chválí. Paradoxně nejkritičtější je k Model 3 šéfredaktor Electreku Seth Weintraub, známý to nadšenec, jinak bez negativních komentářů prochází třeba i velmi kontroverzně řešený interiér; obvykle je naopak chválen pro svůj minimalismus.
Je to až podezřelé, ale pochopitelně je možné, že se Tesle vše podařilo na jedničku a chyby je během krátké zkušenosti obtížné hledat. A nebo je to jeden velký mediální podfuk, kdy si Tesla pohlídala, aby se do fronty prvních recenzentů zařadili jen lidé, kteří pro elektrickou mobilitu tak či onak hoří a chyby nebudou hledat. Posuďte sami.
Po této vlně se tedy nedivili zvětšující se frontě zájemců o Model 3. Je ale třeba říci, že „přetransformovat” zájem o vůz v jeho koupi je v tuto chvíli nemožné pro kohokoli, kdo si jej už dávno nerezervoval a není z USA. Například Australané, kteří si mohli vozy rezervovat jako vůbec první na světě, je dostanou až po Evropě. A ta přijde na řadu někdy na začátku roku 2019...





























Takto Model 3 zachytil americký Motor Trend. Jen u něj lze najít fotografie v rozsahu a kvalitě, které by člověk u byť u prvního testu očekával























Tesla v pátek do detailu představila Model 3 a předala první exempláře. Po premiéře umožnila zástupcům tisku krátké svezení











Takto se novinka představila na první várce oficiálních fotek
Zdroje: Wired, The Verge, CNet, Electrek, Motor Trend, USA Today, Top Gear
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejčtenější články
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
28.10.2025
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
28.10.2025
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
28.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
