Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou auta ex-šéfa vývoje motorů VW. Odešel kvůli Dieselgate, špatně se nemá
24.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Wolfgang Hatz stál nejen u návratu Porsche do Le Mans, ale možná také u podvodu s emisemi. Přesto se mu daří dobře, má úžasnou kolekci hlavně 911.
Po propuknutí kauzy Dieselgate začala u koncernu Volkswagen manažerská variace hry „škatulata, hýbejte se“. Část lidí kvůli skandálu sama rezignovala, jiní byli odejiti, další museli zaujmout nové posty. Celá tato rošáda vykrystalizovala ve zcela nové vedení i jeho novou strukturu, neboť minulostí je nejen značná centralizace, ale také šéf VW Group Martin Winterkorn. Jak jsme ovšem uvedli na počátku letošního roku, špatně se rozhodně nemá, i když přinejmenším morální odpovědnost za celý naftový průšvih nese.
Mezi další, jenž si po propuknutí aféry sbalili věci a vyklidili pracovní stůl, patří Wolfgang Hatz. Ten v září 2015 zastával mezi nejvyšším vedení Porsche post šéfa pro výzkum a vývoj, přičemž četných úspěchů dosáhl hlavně na poli motorsportu. Právě díky němu se totiž značka z Zuffenhausenu vrátila do Le Mans, kde pro letošek vyhrála již třetí čtyřiadvacetihodinovku za sebou. Mimo to Hatz osobně pracoval i na silničním Porsche 911 GT3 RS či GT2 RS, odpovědný byl ale za všechny nové modely automobilky, které v posledních letech přišly - a nebo ještě budou přicházet - na trh.
Při pohledu na toto resumé by si jej koncern měl nejspíše hýčkat, nikoliv přijímat jeho rezignaci. Nicméně Hatzovi vaz zlomily jeho předchozí aktivity, kdy byl šéfem vývoje pohonných jednotek celého koncernu VW. Pod palcem měl tedy oddělení, kde vše propuklo a je možné i velmi pravděpodobné, že o podvodném softwaru věděl. S jistotou to ale netvrdíme, ostatně o Hatzovo možné zapojení do Dieselgate je tu spíše pozoruhodnou souvislostí.
Středobodem dnešního článku je několik snímků, které zaplavují internet. Jejich autorem je jeden z majitelů modelu 918 Spyder, tedy jistě vážený zákazník Porsche, který se s Hatzem zná a osobně jej navštívil. Při té příležitosti vyfotil jeho garáž, v níž vidíme řadu skvostů. V prvé řadě bílé Porsche 911 R, tedy „analogové” kupé s čtyřlitrovým motorem o výkonu 500 koní a manuální převodovkou objednal v zakázkové bílé barvě. Ta dokonce nese označení Hatz White, i když někomu se možná bude jevit jako šedá, jíž nosila jiná edice Sport Classic.
Není to ale zdaleka jediný zajímavý vůz z jeho kolekce. Vedle stojící 911 Turbo Cabriolet zase tak neoslní, dále ale na snímcích vidíme zelenou původní 911 R, dvě 911 generace 930 nebo také červený roadster 356. A je otázka, co všechno ještě Hatz vlastní.
Že jde o jeho vozy, je nepochybné. Podívejte se už na ty registrační značky s písmeny WH nebo na onu zelenou 911 R . Ta se objevila v dokumentárním filmu „100 Porsches and me”, kde je předávána přímo Wolfgangu Hatzovi. Navíc autor fotek pravidelně zveřejňuje snímky své 918, v níž jej svezl i Nico Rosberg. To nebude jen tak někdo, kdo by na webu vykládal nesmysly.
Pochopitelně, Hatzovi jeho vozy nezávidíme - naopak nepochybujeme, že je to nadšenec a tato krásná auta prý pravidelně řídí. To je skvělé. Pro leckoho ale bude jistě poněkud kontroverzní vidět, že člověk, který opět minimálně v morální rovině snad více než kdo odpovídal za vývoj oněch problematických motorů TDI, není na rozdíl od některých svých kolegů hnán k odpovědnosti za skandál, který Volkswagen stojí miliardy a užívá si předčasného důchodu s auty v ceně v řádu minimálně desítek milionů Kč.
Názor si na to udělejte sami. My dodáme, že před nástupem ke koncernu působil Hatz také u značek Fiat, Opel či BMW. U mnichovské automobilky přitom stojí za vznikem přeplňovaného čtyřválcového motoru S14, jenž poháněl BMW M3 E30. Profesionální kariéru má tedy více než slušnou, stejně jako je radost pohledět do jeho garáže...











Wolfgang Hatz ani po nuceném odchodu od Porsche na buben rozhodně nepřišel
Autor snímků je majitelem Porsche 918, ve kterém ho svezl i Nico Rosberg.
I proto má do Hatzovy garáže přístup
Zdroj: Zalasin@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraPosedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva