Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou statistická data vítěze Le Mans 2016. Za kolik jezdí Porsche 919?
23.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý hybrid kategorie LMP1 urazil během 24 hodin přes 5 200 kilometrů. Jeho posádka přitom takřka 23tisíckrát přeřadila.
O letošním závodě 24 hodin Le Mans jsme se naposledy zmínili včera, a to v souvislosti s Bugatti Chiron, které na okruhu Le Sarthe dosáhlo rychlosti 380 km/h. Tím poněkud zostudilo veškeré závodní speciály, neboť ty se po dráze pohybovaly pomaleji. Kupříkladu Porsche 919 Hybrid s Brendonem Hartleym za volantem dosáhlo maximálního tempa „pouhých“ 333,9 km/h, a to v padesátém kole.
Vítězné Porsche s pořadovým číslem 2, v jehož kokpitu se střídali Romain Dumas, Neel Jani a Marc Lieb, pro změnu dosáhlo průměrné rychlosti 216,4 km/h. Přitom během čtyřiadvaceti hodin zvládlo 384 kol, což se rovná 5 233,54 kilometrům. Překročen tak nebyl rekord z roku 2010, na čemž měl lví podíl častý výjezd safety carů, neobvykle špatné počasí i další zavádění zpomalovacích zón.
Ze 384 kol tak Porsche 919 Hybrid absolvovalo 327 v závodním tempu, zbývajících 57 pak v mnohem nižším kvůli výše zmíněným obstrukcím. Kupříkladu na rovince Mulsanne tak bylo možné jet pouze 80 km/h. Během závodu přitom fáze safety carů nastala čtyřikrát a trvala po 16 kol, k zavedení zpomalovacích zón bylo přikročeno dokonce čtyřiadvacetkrát.
Co se pobytů v boxech týče, pak vůz č. 1 Marka Webbera, Timo Bernhardta a Brendona Hartleyho strávil mimo trať bez pár sekund tři hodiny, a to hlavně kvůli výměně defektní vodní pumpy. Porsche 919 Hybrid s pořadovým číslem 2 na tom bylo mnohem lépe, u mechaniků totiž kvůli výměně pneumatik a dotankování strávilo pouze 38 minut a 5 sekund.
Celkově vítězný vůz stavěl v boxech třicetkrát, druhý dvacetkrát. Nejrychlejší zastávka spojená s výměnou řidiče a pneumatik zabrala 1 minutu a 22,5 sekundy, nejrychleji pak byli závodníci odbaveni za 65,2 sekundy. Do kontrastu s tím pak můžeme dát zastávku Felipe Massy při Velké ceně Baku, jehož mechanici Williamsu „přezuli“ za 1,92 sekundy.
Aby těch statistických údajů nebylo málo, můžeme dále zmínit, že vůz č. 2 spotřeboval během celého závodu 11 sad pneumatik, z nichž pouze jedna byla určena do mokra, ve zbytku šlo o slicky. Nejdelší jízdu na jedné sadě pneu má pak na kontě Marc Lieb, který s jedním setem gum vydržel na trati 53 kol. Nejdelší dobu v kokpitu (9 hodin a 24 minut) pak strávil Neel Jani.
Závodníci při každé výměně kol dostali doplněnou i 0,85litrovou láhev s pitím, přičemž během zastávek jim postupně byly odstraňovány celkově čtyři ochranné fólie čelního okna. Zajímavý je i počet přeřazení u vítězného Porsche, neboť během 24 hodin došlo k 22 984 operacím. Venkovní teploty se po tu dobu pohybovaly mezi 12,3 a 22,4 stupni Celsia.
Porsche se tentokrát nepochlubilo celkovou spotřebou vozu, který dostal pozoruhodný nový motor 2,0 V4. Divíme se, protože víme, že při ostrém kole si vyžádal nanejvýše 4,31 litru paliva, což při délce okruhu La Sarthe znamená spotřebu 31,6 litru paliva na 100 km. A to je asi o 10 procent méně, než loni.
Ve finále již jen dodáme, že během každého kola hybridní speciály kategorie LMP1 vyprodukovaly zhruba 2,2 kWh. Pokud by se přitom nashromáždila energie z celého závodu, pak by to vystačilo jednomu průměrnému domu na čtvrt roku. Kromě toho pak Porsche od vítězného vozu získalo za 24 hodin hned 32,11 GB telemetrických dat.
Automobilka ze Zuffenhausenu přitom díky dvojnásobnému množství bodů přidělovaných za čtyřiadvacetihodinovku zvýšila svůj náskok v celkovém pořadí na 127 bodů, zatímco druhé Audi jich má 95 a třetí Toyota 79. Mezi jezdci pak vedou Dumas, Jani a Lieb s 94 body a tedy nemalým 39bodovým náskokem.



























Porsche letos sice vyhrálo jen se štěstím, na to ovšem statistiky ohled neberou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejnovější články
Bentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotil do přízně ztracené klientely
před 2 hodinamiOpel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
před 3 hodinamiSlavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včeraŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
včeraŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat