Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto Pagani Huayra má najeto 400 tisíc km. Je to vývojový prototyp, teď si říká PT1
9.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Pagani nemůže mít záplavu testovacích prototypů, vše zkouší na jednom voze. Je to i případ Huayry a aktuálního Pachetto Tempesta.
Při vývoji aut není nic neobvyklého, když stovky testovacích prototypů najedou miliony kilometrů. Automobilka se tak logicky snaží nejen vyvinout co nejlepší auto, ale i vychytat maximum nedostatků, a vyhnout se tak pozdějším reklamacím či svolávacím akcím. Taková auta prostě použije, najede s každým klidně statisíce km a pak je zničí. Může si to dovolit, jde-li o jakkoli masového výrobce - pokud „spotřebujete” tisíc prototypů na vývoj vozu, který se pak prodává po milionech, je to pořád jen kapka v moři.
U výrobců, jako je Pagani, je to ale jinak. Když máte v plánu vyrobit nějakého vozu 100 kusů, těžko si můžete dovolit dalších sto použít na vývoj a pak je zničit. To ale neznamená, že firma chystané modely široce netestuje, pochopitelně. Právě Pagani ale pro takový účel obvykle vyčlení jen jedno auto, jako u Zondy - vše od původní C12 až po Cinque testovalo na jednom jediném voze, který si dnes „Babička” a má najeto přes milion kilometrů. Navíc pochopitelně nemíří do šrotu - teď je po renovaci a zůstává v majetku automobilky, bude vystaveno v muzeu. A u Huayry se zjevně historie opakuje.
Letos v Ženevě se ukázala Huayra BC, ostrá verze modelu Huayra, který se představil před pár lety jako nástupce Zondy. Ovšem aby si ti, co již mají standardní Huayru, nezůstali ošizeni, automobilka jim nabídla paket Tempesta, který přidává různá aerodynamická vylepšení na karoserii. Hlavním přínosem je zvýšení přítlaku bez zvýšení aerodynamického odporu.
Paket Tempesta se samozřejmě také musel někde testovat, i když to je „jen” balíček vylepšení. Červenočerný vůz, na který se můžeme podívat na videu níže, byl první vůz s tímhle paketem, testovací mula s označením PT1, která má najeto 400 tisíc kilometrů. Má je i z testů předchozích evolucí Huayry, byť nevíme, zda i verze BC. Tak či onak je pozoruhodná - ostatně není mnoho vozů Pagani, které mají za sebou takhle obrovskou porci kilometrů, pravděpodobně neexistuje ani jeden další takový.
Na videu níže je vůz vidět zvenčí i zevnitř, ale hlavně si můžeme poslechnout jeho titanový výfuk. Ten se může chlubit nízkou váhou, ušlechtilým materiálem, ale to nejpodstatnější je jeho zvuk. A ten je skutečně hromový; po pravdě, turba neturba, V12 Huayry v kombinaci s tímhle výfukem zní božsky. Posuďte sami.










Kombinace černé a červené Huayře vážně sluší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 2 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 3 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 5 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 6 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva