Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor
7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonský koncern se výkonnější GT 86 nebrání a vážně posuzuje i možnost použití elektromotoru a baterek místo přeplňování.
O možnosti posílit dvoulitrový boxer Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluví už od doby, kdy se provalil jeho relativně skromný výkon 200 koní. Názory na nutnost takové změny se různí, sami Japonci však pochopili, že s argumenty typu „pod kapotou není na přeplňování dost místa“ příliš neuspějí a navíc jim zisky z dodatečného ladění utíkají skrze prsty do kapes tuningových firem. Co s tím?
Britský Autocar oslovil s podobným dotazem osobu z nejpovolanějších, šéfinženýra Tetsuya Tada. „Hodně jsem byl žádán o přeplňování,“ přiznává duchovní otec novodobé Hachi-Roku. „Na mezigeneračním faceliftu se už pracuje. Zkoumáme potenciál turbodmychadla i mechanicky poháněného kompresoru, asistence elektromotoru je však rovněž možná, protože s sebou přináší benefity, které nejsou v případě nuceného plnění dosažitelné,“ dodává Tada a naráží přitom na dodatečný výkon v nízkých otáčkách při současném nenarušení reakcí pohonu na plyn.
Podle Toyoty by takové řešení mohlo být jednodušší, levnější a dovolilo by dále snížit těžiště auta. Co však s ne zrovna žádoucím navýšením hmotnosti? Podle šéfa vývoje si s tím jeho lidé dokážou poradit. „Naše sportovní divize TRD našla způsob, jak auto zbavit asi 100 kg váhy a navíc se jim podařilo navrhnout kompletní kryt podvozku, který dokáže zásadním způsobem ovlivnit dynamickou vyváženost a chování auta ve středních a vysokých rychlostech a podle potřeby zvýraznit nebo potlačit přetáčivost,“ prozradil Tetsuya Tada.
Definitivní rozhodnutí Toyoty prozatím nepadlo a všechny možnosti vylepšení kompaktní japonské zadokolky s důrazem na více rychlosti a zlepšení ovladatelnosti zůstávají otevřené. Konečná volba zřejmě nebude jednoduchá, schvalování nové techniky však bude výrazně rychlejší než samotné udělení zelené pro GT 86. A to samé platí i pro v Ženevě vystavěný kabriolet. „Vedení považovalo projekt GT 86 za velmi riskantní. Chtělo prodejní výsledky dříve, než se objeví otevřená verze. Teď, když máme důkaz, můžeme začít rozvíjet myšlenky na vylepšení vozu, v honbě za výkonem však nesmíme zapomínat na klíčové charakterové vlastnosti GT 86,“ dodal na závěr Tada.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.















Hledání adekvátního způsobu navýšení výkonu GT 86 asi nebude snadným úkolem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Kupci elektrického Porsche Macan začínají pociťovat největší bolest vlastnictví těchto aut, drastický propad hodnoty
před 3 hodinamiDodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc jak 40 let zpět, další osud má jasný
včeraŠkoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
včeraToyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
včeraMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.23. 08:54 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.23. 08:03 - Spectral
- Přituhuje 10.23. 07:24 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.22. 13:46 - řidičBOB
- Onboard videa 10.21. 21:10 - řidičBOB
- Škoda octavia 3 2013 1.2tsi 77kw 10.21. 19:44 - Hodir
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.21. 19:25 - Snowman000
- BMW nebo AUDI - ojetý sporťák se zajímavou výbavou 10.21. 18:11 - vlachjir