Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota chce výkonnější GT 86. Ve hře je turbo a kompresor, ale i elektromotor
7.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonský koncern se výkonnější GT 86 nebrání a vážně posuzuje i možnost použití elektromotoru a baterek místo přeplňování.
O možnosti posílit dvoulitrový boxer Toyoty GT 86 a Subaru BRZ se mluví už od doby, kdy se provalil jeho relativně skromný výkon 200 koní. Názory na nutnost takové změny se různí, sami Japonci však pochopili, že s argumenty typu „pod kapotou není na přeplňování dost místa“ příliš neuspějí a navíc jim zisky z dodatečného ladění utíkají skrze prsty do kapes tuningových firem. Co s tím?
Britský Autocar oslovil s podobným dotazem osobu z nejpovolanějších, šéfinženýra Tetsuya Tada. „Hodně jsem byl žádán o přeplňování,“ přiznává duchovní otec novodobé Hachi-Roku. „Na mezigeneračním faceliftu se už pracuje. Zkoumáme potenciál turbodmychadla i mechanicky poháněného kompresoru, asistence elektromotoru je však rovněž možná, protože s sebou přináší benefity, které nejsou v případě nuceného plnění dosažitelné,“ dodává Tada a naráží přitom na dodatečný výkon v nízkých otáčkách při současném nenarušení reakcí pohonu na plyn.
Podle Toyoty by takové řešení mohlo být jednodušší, levnější a dovolilo by dále snížit těžiště auta. Co však s ne zrovna žádoucím navýšením hmotnosti? Podle šéfa vývoje si s tím jeho lidé dokážou poradit. „Naše sportovní divize TRD našla způsob, jak auto zbavit asi 100 kg váhy a navíc se jim podařilo navrhnout kompletní kryt podvozku, který dokáže zásadním způsobem ovlivnit dynamickou vyváženost a chování auta ve středních a vysokých rychlostech a podle potřeby zvýraznit nebo potlačit přetáčivost,“ prozradil Tetsuya Tada.
Definitivní rozhodnutí Toyoty prozatím nepadlo a všechny možnosti vylepšení kompaktní japonské zadokolky s důrazem na více rychlosti a zlepšení ovladatelnosti zůstávají otevřené. Konečná volba zřejmě nebude jednoduchá, schvalování nové techniky však bude výrazně rychlejší než samotné udělení zelené pro GT 86. A to samé platí i pro v Ženevě vystavěný kabriolet. „Vedení považovalo projekt GT 86 za velmi riskantní. Chtělo prodejní výsledky dříve, než se objeví otevřená verze. Teď, když máme důkaz, můžeme začít rozvíjet myšlenky na vylepšení vozu, v honbě za výkonem však nesmíme zapomínat na klíčové charakterové vlastnosti GT 86,“ dodal na závěr Tada.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.















Hledání adekvátního způsobu navýšení výkonu GT 86 asi nebude snadným úkolem
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejnovější články
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Údajná spása elektrických aut zůstává pohádkou pro dospělé, ani Bugatti zjevně nemá recept
včera
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- IT poradna 12.13. 17:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
