Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení
9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Struktura japonského sedanu při nárazu 25 procenty přídě neobstojí. Ohroženy jsou jak nohy, tak především hlava řidiče.
O nových nárazových testech amerického institutu IIHS, kdy se vůz střetává s překážkou jen 25procentní částí přídě, jsme poprvé hovořili již loni v létě. Na vlastní oči jsme se tak mohli přesvědčit, že automobily vyvíjené pro normované nárazy a oceněné tím nejvyšším hodnocením z crash testů evropského NCAPu nemusí být vždy naprosto bezpečné. Vždyť takové Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy C asi každý považuje za robustní modely, které by svou posádku měly nadstandardně ochránit za všech okolností. IIHS však prokázalo opak.
Od té doby uplynula spousta času, díky čemuž by se mohlo zdát, že automobilky již své výrobky danému testu přizpůsobily. Jenže jak dokazuje Toyota s novou generací sedanu Corolla (je tedy třeba zdůraznit, že jde o americkou verzi, ta evropská není totožná), k ničemu takovému nedošlo. V rámci testu nárazu malou částí přídě si totiž vůz odnáší velmi špatné hodnocení, kde se kritiky dočkala hlavně konstrukce kabiny. Její spodní část se totiž po nárazu posunula o 32 cm směrem k řidiči, ve vrchní části pak o 20 cm.
Toto narušení kabiny navíc vedlo k vychýlení volantu o 11 cm doprava, díky čemuž čelní airbag sice v první fázi hlavu testovací figuríny zachytil, ta po něm však sklouzla na tvrdou strukturu boku dveří, od čehož jí nedokázal uchránit ani airbag boční. Test přitom probíhal při rychlosti 64 km/h, čímž by dotyčnému řidiči vznikla vážná poranění - při nárazu ve vyšší rychlosti (nutno dodat, že takové nehody se stávají velmi zřídka, před nehodou stihne naprostá většina řidičů z devadesátky nebo i stotřicítky zabrzdit na rychlosti citelně nižší) by následky byly pochopitelně ještě vážnější.
Daný test je ovšem pouze jednou kategorií, kterou institut IIHS monitoruje. Tou další jsou nárazy větší částí přídě, boční náraz, převrácení a náraz zezadu. Ve všech těchto oblastech již nová Toyota Corolla obstála na jedničku, čímž si nakonec vysloužila hodnocení Top Safety Pick. To by mohlo na první pohled působit dostatečně bezpečně, hned šest nejbližších konkurentů (třeba Honda Civic sedan nebo Ford Focus sedan) ale získalo lepší vizitku Top Safety Pick+.
Je tedy zjevné, že pokud chcete nejbezpečnější vůz ve své kategorii, po nové Corolle v Americe asi nesáhnete. Neznamená to, že by se japonský sedan dal přirovnat k pojízdné rakvi, předpokládali jsme ale, že automobilky v současné době už nebudou novými crash testy zaskočeny, jakkoli prvotní vývoj dnešních novinek pochopitelně začínal citelně dříve. Tušíme, že s tímhle něco Japonci udělají až při facleiftu...





Při nárazu Toyoty Corolly malou částí přídě do překážky je ve velkém ohrožení hlava i nohy řidiče
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
včeraJediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025
Nejnovější články
Další velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
před 2 hodinamiNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
před 3 hodinamiČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
před 5 hodinamiStellantis zastavil výrobu ve dvou svých továrnách, pro nezájem ale stojí jen jedna. Té druhé láme vaz moc velký zájem
před 6 hodinamiNejnovější Maybach od Mercedesu vypadá jako svá vlastní karikatura, jako falešná kabelka z tržnice, je to jeden velký laciný kýč
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva