Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Uniklé detaily o nehodě moderátora Top Gearu odhalují její tragické okolnosti, pořad může úplně skončit
20.5.2023 | Petr Prokopec
Dlouho se tradovalo, že pomyslnou tečku za Top Gearem udělá Clarksonova prostořekost, nakonec to ale může být něco úplně jiného. Incident, který Freddie Flintoff odskákal nejen zlomenými žebry, je typickou ukázkou úspor na nesprávném místě.
S televizním Top Gearem je možná definitivní konec. Pokud v této chvíli lapáte po dechu, nedivíme se. Pravděpodobně nejznámější motoristický pořad světa byl totiž pro stanici BBC dojnou krávou, jenž dávala více mléka než několik ostatních stád dohromady. Paradoxem je, že o potopení show by se v případě takového scénáře zasloužil sám mediální moloch. Ten totiž měl zavelet k úsporám, které nikterak nekorespondovaly s podstatou pořadu. Jeho stěžejní součástí jsou totiž nebezpečné šílenosti. BBC nicméně rozhodlo, že šetřit se bude hlavně na bezpečnostních opatřeních.
Vrátit se nyní musíme k nehodě Andrewa „Freddieho“ Flintoffa, ke které došlo loni v prosinci. Někdejší kapitán britského kriketového týmu totiž tehdy havaroval s tříkolkou od Morganu na aerodromu v Dunsfoldu, který je domovským okruhem i testovací dráhou Top Gearu. Od té doby se na veřejnosti objevil pouze jednou, na sociálních sítích pak naposledy publikoval příspěvek tři dny před nehodou. Za závoj tajemna se nicméně ukrylo i BBC, a to přesto, že stanice rozjela své vlastní vyšetřování nehody, jehož výsledky byly známé již dávno.
Na oficiální publikaci detailů nicméně dosud nedošlo, na veřejnost ale unikly i tak. A soudě podle jejich povahy má BBC k jejich zamlčování velmi dobrý důvod. Tím jsou ony škrty, které vedly ke snížení bezpečnostních opatření. Flintoff tak měl po nehodě ležet dlouhých 45 minut na zemi ve velkých bolestech, než byl letecky transportován do nemocnice. Na okruhu totiž chyběla jak nosítka, tak lékařský personál. Sám moderátor pak za volant usedl bez helmy, což u tříkolky bez airbagu schopné dosahovat rychlosti 210 km/h opravdu nebyl dobrý nápad.
„Nehoda sama o sobě byla mnohem horší, než si kdokoli uvědomoval. Je vůbec těžké to nějak popsat slovy. Čím si nicméně prošel, to je nepředstavitelné. Vůz v podstatě šel ve velké rychlosti takříkajíc přes boudu a Freddie, který si zlomil pár žeber, je z celé věci pochopitelně traumatizován,“ uvedl zdroj z BBC listu The Sun. Stav moderátora je pak sice týden od týdne lepší, před kameru se ale zatím vrátit nechce. Kromě zlomených žeber totiž utrpěl rozsáhlá poranění obličeje a čelisti.
Flintoff tak prý nezvažuje pouze konec v Top Gearu, ale i konec své televizní kariéry. Pokud by na něco takového došlo, pak BBC bude čelit jeho armádě právníků. Snaha stanice ušetřit by jí pak vyšla neskutečně draho, neboť bývalému hráči kriketu by musela vyplatit obrovské peníze. Kromě toho by ovšem pojišťovny BBC nemalou měrou zvedly sazby. Náklady na výrobu každého dílu by se tak podstatně zvýšily.
Zájem o Top Gear navíc v poslední době začal spíše klesat. Poté, co Chrise Harrise doplnil právě Flintoff a Paddy McGuinness, sice sledovanost šla nahoru, a to dokonce na stejnou úroveň, jako tomu bylo za Clarksona a spol., loni však čísla začala jí znovu dolů. Natáčení 34. série pak bylo oficiálně zastaveno v březnu, přičemž momentálně je odloženo na neurčito. A pokud se stane, že se kamery znovu nerozjedou, víte, proč tomu tak je.
Nehoda Freddieho Flintoffa sice nebyla tak hrozivá, jako tomu kdysi bylo v případě Richarda Hammonda, tragické jsou však její okolnosti. Právě ty by totiž pořad mohly definitivně potopit. Foto: BBC, tiskové materiály
Zdroj: The Sun
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva