Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V prodeji se objevila Alfa, která se stala noční můrou jednoho dlouhodobého testu
29.7.2019 | Petr Prokopec
Obvykle z inzerce vytahujeme auta, která z nějakého důvodu stojí za to koupit. V tomto případě berte totéž spíše jako varování před tím, co raději nekoupit.
Dlouhodobé testy novinářských vozů nejsou nikterak neobvyklé, během několika měsíců se totiž o dané technice přeci jen dozvíte daleko více než za pouhý týden. Automobilky v tomto případě riskují trochu více, neboť se sice mohou dočkat jak přívalu nekonečné slávy, tak samozřejmě i zásadní kritiky, která může ovlivnit jejich prodeje. Z toho důvodu se nezřídka stává, že vozy pro novináře jsou vyráběny trochu jiným způsobem než zbytek produkce. Stejně tak je však běžné, že různé magazíny hodlají zůstat maximálně nezaujaté, a proto si ona auta nepůjčují, ale rovnou kupují jako běžní zákazníci.
Do druhého tábora patří i americký magazín Car and Driver, který do své dlouhodobě testované flotily svého času pořídil Alfu Romeo Giulia Quadrifoglio Verde. Tedy naprostý vrchol v rámci italských snah o návrat na výsluní. Tuto verzi pohání 2,9litrový šestiválec twin-turbo s kořeny u Ferrari, jehož 510 koní míří na zadní nápravu. Pohonná jednotka je spárována s osmistupňovým automatem, od počátku testu pak vůz najel 43 334 mil (69 724 km). Stále tedy můžete počítat se zárukou, která je omezena nájezdem 50 tisíc mil (80 450 km).
Giulia QV je nabízena za 42 tisíc dolarů (cca 965 tisíc Kč), zatímco obvyklá tržní cena u takto ojetého vozu se pohybuje o 15 900 USD (cca 365 tisíc Kč) výše. Zdá se tedy, že tu máme vskutku lákavou nabídku, zvláště když řeč je o 14 měsíců starém voze. Je tu však jeden zásadní problém, a tím je spolehlivost. S touto vlastností si testovaný vůz nikdy netykal, během dlouhodobého testu strávil 80 dní neboli téměř dva a půl měsíce (či také více než sedminu z celkové doby vlastnictví prvního majitele) v servisu na záručních opravách.
Magazín Car and Driver přitom prakticky v každé recenzi zmiňoval, že pokud Alfa Romeo byla schopná provozu, pak nebyl důvod k vráskám. Nicméně kvůli nekonečnému ohňostroji světýlek, která se průběžně objevovala na palubní desce, nakonec každou projížďku byla spojena s obavami, zda se z ní novináři vrátí. Giulia QV se tedy suma sumárum jeví jako velmi zábavný, ale zcela nespolehlivý vůz, který byste měli vlastnit jen za předpokladu, že se opájíte sebemrskačstvím.
Něco takového samozřejmě příliš nenadchlo jak samotnou automobilku, tak i celou řadu majitelů, kteří v reakci na výstupu Car and Driveru kontrovali zkazkami o neprůstřelné kvalitě. Povětšinou s ní však byly spojené vozy, které ještě nemají najeto ani 6 000 mil (9 654 km) na tachometru. Je tedy možné, že i je potkají těžkosti, kvůli nimž svůj názor změní. Stejně jako je samozřejmě možné, že budou mít štěstí na kus, u kterého veškerá ozubená kola zapadla pěkně do sebe.
Pokud tedy chcete naplnit ono pořekadlo, dle kterého každý automobilový nadšenec musí alespoň jednou v životě vlastnit Alfu Romeo, máte ideální příležitost, pakliže chcete poznat vlastnictví aut této značky ze všech stran. Je pochopitelně možné, že už se všechny dětské nemoci vozu podařilo vychytat a dále už to bude jen spolehlivý stroj. Poněkud pravděpodobnější ale je, že se kolotoč potíží bude točit dál. Ostatně, s Alfami si užila své většina členů naší redakce a byly to též vášnivé časy...












Po 14 měsících užívání a necelých 70 tisících najetých kilometrech vypadá nabízená Alfa Romeo Giulia QV stále zachovale...
























...problémem však je mizerná spolehlivost, ze které byl magazín Car and Driver velmi rozčarován. Sedminu času z jeho vlastnictví strávil v servisu
Zdroj: La Fontaine přes Jalopnik
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejnovější články
Tuzexový sen Čechoslováků jde koupit jako dodnes nejeté auto u oficiálního dealera, lepší stroj času abyste pohledali
před 2 hodinami
Šéfdesignér Mercedesu dostal padáka. Už bylo načase
před 3 hodinami
Jedno z nejlevnějších SUV VW potěší i ojeté cenou a kvalitami, jen pozor na jeho zásadní slabinu
včera
Nejmenší elektromobil Renaultu končí po pouhém roce v prodeji, spolu s ním i celá divize za něj odpovědná
včera
Jeden z největších kritiků Tesly vyhlásil bankrot, tušíme, kdo se tu bude smát naposled
včera
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 09:32 - mattonecz
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 09:30 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.18. 08:04 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 02:45 - Jaggie
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
