Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta
6.12.2020 | Petr Prokopec
Alfa Romeo se nedokáže zbavit pověsti výrobce nekvalitních a nespolehlivých aut a není to jen předsudek. Ani nadšený klient, který u FCA utrácí miliony, už nemůže problémy vystát.
Chybovat je lidské. Děje se tak pochopitelně i v automobilové branži, kvůli čemuž internet dennodenně zaplavují stížnosti dotčených zákazníků. Často jde o prkotiny, jejichž náprava by nestála ani mnoho peněz, ani mnoho času. Nicméně stačí, aby chyba z výroby byla ještě umocněna chybami dealerů, servisních techniků či zákaznických call center, a rázem je oheň na střeše. Výrobce kvůli tomu pak snadno může přijít i o velmi váženého zákazníka. A vlastně nejen o jednoho, špatné zkušenosti totiž mohou odradit i další potenciální klientelu.
Dnes nehodláme poukazovat na nejspíše věčné problémy Tesly, místo toho si vezmeme na paškál Alfu Romeo. Na Redditu své zkušenosti se sedanem Giulia zveřejnil jeho majitel Brandon Neider. Ten až dosud produkty FCA miloval a v posledních letech za ně neváhal utratit přes 300 tisíc dolarů (cca 6,5 mil. Kč). Momentálně ovšem hodlá celou sbírku rozprodat, a to včetně Dodge Viper. S ním sice problémy nemá, ovšem jednání zástupců koncernu jej naštvalo natolik, že všechna auta od FCA musí poslat z domu.
Co přesně se přihodilo? V červenci letošního roku si Brandon pořídil zmíněný sedan, dokonce rovnou ve verzi Quadrifoglio Verde, což znamená, že pod kapotou se nachází šestiválec od Ferrari produkující přes 500 koní. Špičková pohonná jednotka navíc byla doplněna rozsáhlou příplatkovou výbavou, mezi kterou spadají i karbonová sedadla. Jen za tento vůz tedy Brandon utratil nemalé peníze, a proto pochopitelně očekával adekvátní produkt i odpovídající servisní i zákaznickou péči.
Problémy se nicméně začaly objevovat již během přebírání vozu, kdy si nový majitel povšimnul, že tlačítko na výškové nastavení sedadla na několik prvních stisknutí vůbec nereagovalo. O pár dní později pak přestalo fungovat dálkové startování motoru, načež se Brandon vydal do servisu. Zde mu nicméně bylo sděleno, že závada je neopravitelná. S ohledem na cenu a stáří vozu tak předpokládal, že dojde k výměně za nový exemplář či k navrácení peněz, nicméně to se přepočítal.
Jakkoliv se zpočátku zdálo, že v celém procesu nenastane jediný zádrhel, v těchto dnech se Brandon od zástupců FCA dozvěděl, že žádný problém neexistuje. Onen dealer měl automobilce vše zamlčet, a proto již nelze k vrácení vozu přistoupit. Nicméně když Brandon konfrontoval prodejce, ten mu ukázal e-maily, jež komunikaci s FCA potvrzovaly. Nicméně ani poté se koncern nechytnul za nos, místo toho se majitel vozu stále častěji potkával s hluchým telefonem.
Momentálně jeho Alfa Romeo Giulia QV stojí v servisu, přičemž v mezičase ještě selhal motor ventilátoru, což vyřadilo z provozu přední parkovací senzory. Mimo to nefunguje rádio, stejně jako jízdní asistence. To je již relativně dlouhý výčet na půl roku starý vůz, pročež se Brandonově skepsi nemůžeme divit. Jak totiž sám dodává: „Pokud se takto chovají ke mně, jak se asi budou chovat k některému z mých přátel, který si koupí jedno auto jednou za pět let?“
Problémem tu tedy není jen kvalita či nekvalita, hořké pocity umocňuje také chování značky. Brandonovy potíže navíc vychází najevo ve chvíli, kdy Alfa Romeo vyrukovala se svolávací akcí. Jejím důvodem jsou praskající zadní brzdové kotouče od Bremba, které začalo používat nový výrobní proces a poněkud to nezvládlo.
Na druhou stranu je třeba dodat, že problémem má být postiženo pouze osm exemplářů, tedy alespoň dle dat agentury NHTSA. Technici v autorizovaných servisech přitom mají počínaje 7. lednem každému z nich namontovat nové, a to bez jakéhokoliv poplatku. Jak se tedy zdá, Brandon nejspíše bude muset zaklepat na dveře této agentury, aby se nakonec v případě selhávající Giulie dobral spravedlnosti.






V rámci designu či dynamiky se Alfě Romeo Giulia QV může jen máloco rovnat. Italové ovšem jakoukoliv možnost úspěchu podkopávají nejen mizernou kvalitou, ale také chováním svých zástupců. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Brandon Neider@Reddit, NHTSA
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva