Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta

Alfa Romeo se nedokáže zbavit pověsti výrobce nekvalitních a nespolehlivých aut a není to jen předsudek. Ani nadšený klient, který u FCA utrácí miliony, už nemůže problémy vystát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta

6.12.2020 | Petr Prokopec

Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta

/

Foto: Alfa Romeo

Alfa Romeo se nedokáže zbavit pověsti výrobce nekvalitních a nespolehlivých aut a není to jen předsudek. Ani nadšený klient, který u FCA utrácí miliony, už nemůže problémy vystát.

Chybovat je lidské. Děje se tak pochopitelně i v automobilové branži, kvůli čemuž internet dennodenně zaplavují stížnosti dotčených zákazníků. Často jde o prkotiny, jejichž náprava by nestála ani mnoho peněz, ani mnoho času. Nicméně stačí, aby chyba z výroby byla ještě umocněna chybami dealerů, servisních techniků či zákaznických call center, a rázem je oheň na střeše. Výrobce kvůli tomu pak snadno může přijít i o velmi váženého zákazníka. A vlastně nejen o jednoho, špatné zkušenosti totiž mohou odradit i další potenciální klientelu.

Dnes nehodláme poukazovat na nejspíše věčné problémy Tesly, místo toho si vezmeme na paškál Alfu Romeo. Na Redditu své zkušenosti se sedanem Giulia zveřejnil jeho majitel Brandon Neider. Ten až dosud produkty FCA miloval a v posledních letech za ně neváhal utratit přes 300 tisíc dolarů (cca 6,5 mil. Kč). Momentálně ovšem hodlá celou sbírku rozprodat, a to včetně Dodge Viper. S ním sice problémy nemá, ovšem jednání zástupců koncernu jej naštvalo natolik, že všechna auta od FCA musí poslat z domu.

Co přesně se přihodilo? V červenci letošního roku si Brandon pořídil zmíněný sedan, dokonce rovnou ve verzi Quadrifoglio Verde, což znamená, že pod kapotou se nachází šestiválec od Ferrari produkující přes 500 koní. Špičková pohonná jednotka navíc byla doplněna rozsáhlou příplatkovou výbavou, mezi kterou spadají i karbonová sedadla. Jen za tento vůz tedy Brandon utratil nemalé peníze, a proto pochopitelně očekával adekvátní produkt i odpovídající servisní i zákaznickou péči.

Problémy se nicméně začaly objevovat již během přebírání vozu, kdy si nový majitel povšimnul, že tlačítko na výškové nastavení sedadla na několik prvních stisknutí vůbec nereagovalo. O pár dní později pak přestalo fungovat dálkové startování motoru, načež se Brandon vydal do servisu. Zde mu nicméně bylo sděleno, že závada je neopravitelná. S ohledem na cenu a stáří vozu tak předpokládal, že dojde k výměně za nový exemplář či k navrácení peněz, nicméně to se přepočítal.

Jakkoliv se zpočátku zdálo, že v celém procesu nenastane jediný zádrhel, v těchto dnech se Brandon od zástupců FCA dozvěděl, že žádný problém neexistuje. Onen dealer měl automobilce vše zamlčet, a proto již nelze k vrácení vozu přistoupit. Nicméně když Brandon konfrontoval prodejce, ten mu ukázal e-maily, jež komunikaci s FCA potvrzovaly. Nicméně ani poté se koncern nechytnul za nos, místo toho se majitel vozu stále častěji potkával s hluchým telefonem.

Momentálně jeho Alfa Romeo Giulia QV stojí v servisu, přičemž v mezičase ještě selhal motor ventilátoru, což vyřadilo z provozu přední parkovací senzory. Mimo to nefunguje rádio, stejně jako jízdní asistence. To je již relativně dlouhý výčet na půl roku starý vůz, pročež se Brandonově skepsi nemůžeme divit. Jak totiž sám dodává: „Pokud se takto chovají ke mně, jak se asi budou chovat k některému z mých přátel, který si koupí jedno auto jednou za pět let?“

Problémem tu tedy není jen kvalita či nekvalita, hořké pocity umocňuje také chování značky. Brandonovy potíže navíc vychází najevo ve chvíli, kdy Alfa Romeo vyrukovala se svolávací akcí. Jejím důvodem jsou praskající zadní brzdové kotouče od Bremba, které začalo používat nový výrobní proces a poněkud to nezvládlo.

Na druhou stranu je třeba dodat, že problémem má být postiženo pouze osm exemplářů, tedy alespoň dle dat agentury NHTSA. Technici v autorizovaných servisech přitom mají počínaje 7. lednem každému z nich namontovat nové, a to bez jakéhokoliv poplatku. Jak se tedy zdá, Brandon nejspíše bude muset zaklepat na dveře této agentury, aby se nakonec v případě selhávající Giulie dobral spravedlnosti.


Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta - 1 - Alfa Romeo Giulia a Stelvio 2020 prodeje mizerie 08Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta - 2 - Alfa Romeo Giulia a Stelvio 2020 prodeje mizerie 11Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta - 3 - Alfa Romeo Giulia a Stelvio 2020 prodeje mizerie 12Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta - 4 - Alfa Romeo Giulia a Stelvio 2020 prodeje mizerie 14Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta - 5 - Alfa Romeo Giulia a Stelvio 2020 prodeje mizerie 15Vážený zákazník popsal svá trápení s Alfou Romeo, problém ale není jen kvalita auta - 6 - Alfa Romeo Giulia a Stelvio 2020 prodeje mizerie 16
V rámci designu či dynamiky se Alfě Romeo Giulia QV může jen máloco rovnat. Italové ovšem jakoukoliv možnost úspěchu podkopávají nejen mizernou kvalitou, ale také chováním svých zástupců. Foto: Alfa Romeo

Zdroj: Brandon Neider@Reddit, NHTSA

Petr Prokopec