Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nového šéfa, dosud řídil Porsche
25.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bez překvapení proběhl dnešní výběr nástupce Martina Winterkorna v čele vedení Volkswagenu. Zvolen byl jeden ze dvou horkých kandidátů.
Doba bezvládí v koncernu Volkswagen trvala pouhé dva dny. Teprve ve středu kvůli aféře s motory TDI EA 189 na svou funkci generálního ředitele rezignoval Martin Winterkorn a dnes už byl zvolen jeho nástupce. Dozorčí rada společnosti s ohledem na nastalou situaci musela jednat rychle a šla najisto - oslovila Matthiase Müllera, který již pět let řídí dnes koncernovou značku Porsche. A ten její nabídku přijal.
Ujímá se tak vedení společnosti v době, kdy čelí jedné z největších krizí ve svých dějinách. Šéf dozorčí rady Berthold Huber k tomu řekl: „Pan Müller je rád, že na sebe může vzít toto břímě v pro firmu tak nelehkých čase. Müller zná skupinu VW a může se okamžitě pustit do plnění nových úkolů s plnou vervou. Zvláště pak oceňujeme jeho kritický pohled na věc,” konstatoval v prvním veřejném prohlášení k věci šéf dozorčí rady.
„Emisní testy jsou pro VW morální a politickou pohromou. Nezákonné chování inženýrů v oddělení vývoje motorů šokovalo veřejnost. Rád bych se omluvil všemi dostupnými prostředky veřejnosti, úřadům i investorům,” pokračoval dále Huber a dodal, že aféra už má další personální důsledky, leč zatím nebyl konkrétní: „Představenstvo společnosti doporučilo na základě nejnovějších zjištění s okamžitou platností suspendovat některé zaměstnance do ukončení vyšetřování. Najali jsme americkou právní společnost, aby provedla další šetření a je též připravena.”
Ke svému jmenování se vyjádřil i Müller: „Můj nejnaléhavější úkol je získat zpět důvěru pro Volkswagen Group - nenechat žádný kamen neotočen a s maximální průhledností vyvodit správné závěry ze současné situace. Pod mým vedením udělá Volkswagen všechno, co bude možné, aby vytvořil a zavedl ty nejpřísnější standardy v našem průmyslovém oboru. Pokud uspějeme, pak Volkswagen Group se svou inovativní silou, svými silnými značkami a především svým schopným a vysoce motivovaným týmem má šanci dostat se z této krize silnější než kdy dříve.”
S ohledem na to, že se o Müllerovi jako o možném nástupci Wintekorna mluvilo již pár dnů, dodal: „Dozorčí rada mě s nabídkou převzetí funkce šéfa firmy oslovila až dnes. Jsem vděčný za tuto důvěru. Přebírám tuto roli v momentě, kdy kdy naše společnost čelí výzvám, jimž nečelila nikdy v minulosti. Udělám vše, abych získal zpět důvěru našich zaměstnanců, investorů a veřejnosti. Naše trpělivost bude zkoušena stejně jako ta vaše, ale rychlost je teď méně důležitá než důkladnost. V žádné chvíli nebyla ohrožena bezpečnost našich vozů ani bezpečí našich zákazníků, to je pro mě důležité,” uzavřel Müller své prohlášení ke jmenování.
Stephan Weil, člen dozorčí rady VW, dále dodal, že došlo též k setkání Müllera s představenstvem firmy. „Měli jsme dobré setkání s představenstvem,” řekl Weil a pokračoval: „Nový předseda Matthias Müller bude mít plnou podporu všech členů představenstva.”
Zopakujme, že Müller je v rámci VW „starým mazákem” - do firmy po studiích střední školy nastoupil jako učeň už v roce 1977. Poté vystudoval počítačové vědy a pracoval na IT-oddělení Audi. Posléze se vypracoval až na šéfa produktu vznikající A3, od roku 1995 vedl celé Audi. Od roku 2002 převzal i záštitu nad Lamborghini s růstem Martina Winterkorna dále rostl v rámci struktur firmy i on - od roku 2007 měl odpovědnost za produktovou strategii celé skupiny VW, v roce 2010 pak převzal vedení Porsche.
Müllerovi je nyní 62 let a říká, že je navzdory svému věku otevřen novým myšlenkám. Jak se mu bude dařit, ukáže čase, stejně jako jedině ten prozradí, zda má ve vedení firmy perspektivu - pokud by se ukázalo, že Wintekorn byl s celou aférou seznámen, pravděpodobně by svou pozici neustál ani Müller. Takovému scénáři ale dozorčí rada pochopitelně nevěří...



Tohle je nový šéf koncernu VW, Matthias Müller
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
před 5 hodinamiMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
před 11 hodinamiCybertruck vs Hummer: 7 tun vážící elektrické pick-upy si to rozdaly ve sprintu. Legenda praví, že ještě teď zkouší zastavit
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nezničitelný dieselový Mercedes znovu prokázal svou nesmrtelnost, i po 8 letech zarůstání do země naskočil a odjel
4.11.2023Elektromobily se ocitly v pasti tzv. Osborneova efektu. Může je zničit, odpovědnost nesou politici i automobilky
4.11.2023Jeden z nejspolehlivějších moderních VW je současně jedním z těch nejlevnějších, v bazarech nutně láká
4.11.2023Leasingové firmy masivně prodělávají na vrácených Teslách, zoufale se je pokouší prodat dráž než nové
5.11.2023Putinovo SUV přišlo o kus hrdosti, Rusům nezbylo než místo německé vsadit na čínskou techniku
5.11.2023
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 12.04. 17:13 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.04. 16:23 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 12.04. 16:09 - řidičBOB
- Jak otevřít dveře bez klíčku? 12.04. 16:06 - Aitos
- Kuna v motoru - vaše zážitky 12.04. 15:09 - delphin
- Politický koutek 12.04. 14:57 - Stepan
- střídání natural 95 s vysokooktanovým benzinem 12.04. 12:15 - Shr3k
- LED pásky (denní svícení) + SPZ 12.04. 00:30 - Arkis