Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu
26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tvrdí to naši západní sousedé, u nichž je svolávací akce spojená s přehráním řídícího software motoru povinná. I když modifikace nejsou bezchybné.
Kauza Dieselgate se sice týká hlavně Volkswagenu, poslední vývoj ale potvrzuje domněnky o tom, že máslo mají na hlavě všichni. Nejžhavěji je teď v Německu, kde jsou automobilky podezřelé z uzavření kartelové dohody. V ní ovšem nejde jen o emise, ale také o čerpání dotací a pobídek od německé vlády.
Ta se angažuje i v kampani, která má za úkol napravit pověst naftových motorů. Půjdou na ni zhruba dvě miliardy Eur (cca 52 mld. Kč), přičemž její součástí je i svolávací akce více než tří milionů Mercedesů, 850 tisíc exemplářů Audi a zatím nespecifikovaného množství vozů BMW plnících emisní normy EU5. Ve všech třech případech jde ovšem o dobrovolný krok, na rozdíl od svolávací akce, se kterou již loni přišel Volkswagen.
Zde se dostáváme k jádru pudla. Dle nových informací se německá KBA (Kraftfahrt-Bundesam, Spolkový úřad pro motorová vozidla) chystá odhlásit z provozu všechny vozy poháněné motory TDI EA 189, které nebudou disponovat novým softwarem. Návštěva servisů je pro majitelé inkriminovaných vozů Volkswagenu povinná a touto cestou chtějí úřady všechny přinutit, aby poslechli.
Majitelé se totiž do úprav nehrnou, protože se ukazuje, že sice přinesou pokles emisí NOx, spotřeba a tím emise CO2 naopak rostou. U některých vozů došlo i ke snížení výkonu, Volkswagen to částečně i připouští, jinak se ale odvolává na schválení právě od KBA. Nezdá se, že by VW ani KBA chtěly na svém postoji něco měnit a už vůbec ne přiznat, že se někde stala další chyba.
Naopak, KBA chce ke změně všechny přinutit. S novým softwarem jezdí již zhruba dvě třetiny aut, které do servisů zamířit měly, zbývajícím majitelům nezbude, než se buď podvolit nebo prodat auto mimo Německo. Také mohou protestovat a vůz neupravit, jenže jsme v Německu, takových „anarchistů” se tam příliš mnoho nenajde.
Velmi pravděpodobně tak na odhlašování z provozu v rozsáhlejším měřítku nedojde, pokud vůbec - očekává se vyřazení několika málo aut. KBA bude postupovat dle harmonogramu Volkswagenu, nejprve tedy zkontroluje první obeslané majitele. Někteří z nich by pak o registraci mohli přijít již během příštího měsíce...







U všech těchto koncernových vozů byly v rámci modifikace softwaru zjištěny pochybnosti, respektive sice na jedné straně snížení NOx, ale na druhé straně zhoršení spotřeby, CO2 i jízdní dynamiky. Přesto je v Německu svolávací akce povinná a neúčast bude tvrdě trestána
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 4 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejčtenější články
Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha