Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vzácné provedení ikonického Audi RS6 C5 je překvapivě levně k mání s rozumným nájezdem jen po dvou majitelích
18.9.2024 | Petr Miler
Jedna z velkých automobilových ikon 21. století se levně v prodeji nevídá, pokud není naprosto tuctová, hodně jetá a po 10 majitelích, kteří jí dávali na frak. Tento kousek není ničím z toho, jednu potenciální vadu ale má.
Současné Audi RS6 je dnes už 5 let starou historií a v podstatě jen čeká na to, až bude nahrazeno. Kdy přesně se to stane, zatím nevíme, jisté ale je, že jméno RS6 dostane jeho elektrický nástupce. Auto „příměji” navazující na dosavadní legendu si bude říkat RS7 Avant, jenže bude o co stát? Nejspíš ne, stejně jako v případě modelů RS4 resp. RS5 Avant - jeden bude mít elektrický pohon, který je dnes vzhledem k omezené kapacitě baterek s rychlým cestovním kombíkem naprosto neslučitelný (to bude auto na 100 km rychlé jízdy po Autobahnu, a to se budete muset snažit), druhý bude extrémně těžký plug-in hybrid.
Současný kombík s interním označením C8 tak rázem působí jako velmi lákavá volba. Ani to sice není lehké auto (2,1 tuny a víc), vedle 2,5tunového BMW M5 Touring s nižším stabilním výkonem (a od nástupce od Audi čekáme velmi podobné parametry) představuje docela pravověrnou čtvrtou generaci auta, které můžete nazvat supersportovním stěhovákem, überkombi nebo raketou s batohem, jak chcete. Tak či onak dostanete pod kapotou téměř ryzí (mil-hybridu už dnes skoro neuniknete) osmiválec s výkonem až 600 koní a točivým momentem nejvýše 800 Nm.
To je ovšem současnost resp. budoucnost, u zrodu divokého provedení jinak poněkud unylé A6 stál přepracovaný kombík generace C5, který přišel na svět už v docela dávné minulosti. Auto z let 2002 až 2004 dnes možná nepojede ani jako současný Golf R, ale o to tu nejde, pocit z jízdy je docela jiný. Moderní dvoulitrové čtyřválce nemají šanci vám zježit chlupy na těle jako vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru se dvěma turbodmychadly, který pro Audi vyvinul Cosworth ještě v době, kdy Němci firmu ovládali (tedy Cosworth Technology, závodní divize měla jiného majitele).
Německo-britská technika s 450 nebo 480 koňmi (to v případě verze Plus, zde máme tu čest se standardem) dovolí vystřelit autu na stovku v čase 4,7 sekundy a bez omezovače jej roztáhnout až na 290 km/h, s něčím takovým může mít nabitý elektromobil i vybitý hybrid problémy. Najdou se jistě i neduhy jako patnáctilitrová spotřeba při nijak zvlášť ambiciózní jízdě nebo nemalé náklady na servis, ale když se do tohoto auta zamilujete? Pak není co řešit. A propadnout tomu na fotkách níže by nemuselo být těžké.
Jde totiž o skutečně nezvyklé provedení. První z pouhých dvou majitelů vozu za dlouhých 21 let od jeho vzniku totiž vůz obdařil zeleným lakem Goodwoodgrün, který je velmi, velmi vzácný. Nepodařilo se nám zatím získat přesná produkční čísla pro kombíky pro starý kontinent, ale víme, že z 8 tisíc RS6 pro celý svět bylo 6,5 tisíce vyrobeno ve verzi kombi. A ze zbylých patnácti set sedanů dostala zelenou Goodwood pouhá desítka aut. Víc než pár desítek takto zelených kombíků tedy určitě nevzniklo a v kombinaci s tmavě šedými koly je to docela pozoruhodný zjev.
Auto má najeto jen 152 tisíc kilometrů, pyšní se jasnou historií a jeho stav je od pohledu velmi dobrý. Zamrzí jen popraskaná kůže sedadel, což se bohužel u dobových Audi občas vidí. Možná mohla dostat lepší péči kdysi, možná by jim nějaká pomohla teď, je to ale v podstatě jediná vizuální vada, kterou ovšem někdo může nazvat patinou. Jinak je to ta luxusně-sportovní RS6 C5 ve velmi zachovalém stavu, jakou máme rádi.
Přesto stojí velmi přijatelných 20 990 Eur, tedy asi 527 tisíc Kč, opravdu málo na tak hezký a výjimečný vůz tohoto typu s tak jasnou minulostí. Kde je háček? No najde se, jakkoli ho někdo může vnímat i jako výhodu. Druhý majitel si auto nechával v soukromé sbírce a dlouhých 8 (osm!) let s ním vůbec nejezdil. I díky tomu nemá moc najeto, tak dlouhá doba stání ale autům dobře nedělá a prodávající dnes říká, že byť vůz je funkční, startuje a je schopen jízdy, bude potřebovat jisté občerstvení, aby byl schopen projít STK.
Pokud chcete RS6 C5 na ježdění, asi to nebude nejlepší volba, protože na dílčí technickou renovaci mohou padnout statisíce jako nic. Ale pokud chcete tento vůz do podobné sbírky na primárně statické obdivování, je to rozhodně zajímavá možnost. A nakonec vám nikdo nebrání dát auto postupně do pucu po všech stránkách a mít v rukou nutně ceněný „skoro unikát” pořízený za velmi pěkné peníze.





















Tohle Audi RS6 Avant C5 je vzácnost svého druhu, podobně zbarvených kousků vznikla hrstka. Dva majitelé s ním navíc najeli velmi málo, ten poslední bohužel snad až příliš málo... Foto: Autohandel Manuel da Silva, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autohandel Manuel da Silva@Mobile.de
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva