Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
xDrive se prodává lépe než Quattro i v Británii, s pouhou dvouletou historií
9.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Je to jen dílčí vítězství, přesto více než jasně ukazuje, že spojení „Audi rovná se Quattro” je leda zbožným přáním marketingového oddělení značky.
Ačkoli se ingolstadtská automobilka nepovažuje div za vynálezce systému pohonu všech kol, zdaleka tak definující pro její vozy jako třeba v případě japonského Subaru není. I když Audi nelze upřít nemalý podíl na popularizaci tohoto způsobu pohonu a značné úspěchy na závodních kolbištích zejména v hloubi minulého století, není žádnou velkou novinou, že většina zákazníků značky si Quattro nepořizuje. Jistě se to bude lišit trh od trhu, z globálního hlediska ale dává jasná většina klientů přednost pohonu přední osy, a to může být pro někoho překvapivé.
Naproti tomu BMW je známo spíše jako značka, kterou charakterizuje pohon zadní nápravy. Vyjma pár specifických modelů a většiny (ne však všech) SUV se všechny její modely s tímto pohonem také standardně nabízejí, jenže stále více zákazníků sahá po příplatkovém pohonu všech kol xDrive. Kupříkladu v našich končinách je jich drtivá většina a je zajímavé, že se mnichovské značce daří tak dobře toto řešení prodávat, i když podle našich zkušeností jízdnímu projevu (nehovoříme o trakci) jeho modelů úplně nesvědčí.
Situace zašla v posledních letech tak daleko, že BMW, které si nikdo s pohonem 4x4 automaticky nespojuje, prodává čtyřkolek více než Audi, které se svou čtyřpětinovou olympiádou na přídi k podobné vazbě přímo svádí. Ani to není nové, loňská čísla z Velké Británie ale krásně ukazují, jak moc je tento trend aktuální. Za „malou louží” totiž bavorská značka pohon všech kol (pomineme-li SUV) pro své modely nikdy nenabízela. Pohon zvaný xDrive tam tedy nemá prakticky vůbec žádnou historii, a to proto, že se v Británii jezdí na levé straně a přepracovat xDrive pro pravostranné řízení není úplně triviální. Až před dvěma léty přišli mnichovští s nabídkou „iksdrajvové” trojky, přesto už loni stihla v prodejích jednoznačně předčít konkurenční Audi A4 s Quattrem.
Takto vybavenou A4 si loni pořídilo ve Spojeném království a 1 699 zákazníků kdežto trojku s xDrive volilo 3 655 kupujících. To je opravdu velký rozdíl a připomínáme, že Quattro má v Británii v zádech dekády marketingu a desetitisíce dřívějších zákazníků, xDrive prakticky nic.
Tuto informaci vám dozajista neprostředkováváme proto, abychom naznačili, jak je xDrive skvěly a Quattro bídné - naopak máme spíše pocit, že xDrive bavoráky spíše kazí, zatímco Quattro audinám pomáhá. Je to zkrátka jen zajímavost, jak se rychle podařilo xDrive etablovat a získat si velkou řadu příznivců, britský příklad je toho dobrým důkazem. Na druhou stranu je pochopitelně třeba dodat, že i přes tuto dílčí nadvládu Quattro v Británii celkovými čísly kraluje, neboť je možné jej pořídit téměř do všech modelů, kdežto u BMW lze volit pouze pro řadu 3, nověji 1 a pochopitelně všechna SUV.
Je ale zřejmě jen otázkou času, než tomu bude jinak - Alex Morgan z britského zastoupení BMW k tomu řekl, že xDrive je možné teoreticky nabídnout pro všechny modely s pravostranným řízením, jen zájem zákazníků musí ospravedlnit dodatečné investice spojené s takovou úpravou. Zdá se, že úspěch trojky s pohonem 4x4 dláždí takovému scénáři skoro dokonale rovnou cestu...
xDrive úplně neadorujeme, a to ani u vyšších řad BMW, řada zákazníků mu ovšem dává přednost. Je jich tolik, že tomu Audi může navzdory mnohem delší marketingové práci s konkurenčním Quattrem jen závidět, u modelů střední třídy ve Velké Británii zcela určitě
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry