Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Z nejlépe zrychlujícího auta světa odstranili omezovač rychlosti. A začaly se dít věci
17.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud je nějaké auto stvořeno pro maximální akceleraci, nejvyšší rychlost nemusí být jeho silnou stránkou. U Challengeru SRT Demon to ale neplatí.
Před pár dny jsme vám ukázali, jak akceleruje nejlépe zrychlující auto světa. Byl to pořádný kalup, končil ale na na rychlosti 264 km/h, tedy někde v místech, kde má zasáhnout omezovač rychlosti ve 270 km/h. Ne snad, že by to bylo málo, pokud se ale díváte na zrychlení stroje s výkonem přes 850 koní výkonu a této mety dosáhne během pouhých 20 sekund, očekáváte nutně trochu víc.
Samozřejmě, optimalizace pro co nejlepší zrychlení káže relativně krátké převody, které vysoké maximální rychlosti nebudou svědčit, Dodge Challenger SRT Demon, o kterém je řeč, je ale pořád silniční vůz, který si nemůže dovolit být zpřevodován vyloženě „do krátka”. Otáčky motoru Demonu na nejvyšší rychlosti jasně ukazovaly, že by měl zvládnout ještě o dost víc, a tak jsme pochopitelně byli zvědavi, kolik to může být. A nebyli jsme sami.
Znovu John Hennessey, šéf tuningové firmy nesoucí jeho jméno, tak vůz vytáhl i na 3,7 kilometru dlouhou dráhu, kde se z něj spolu s kolegou pokusili dostat co nejvyšší maximálku. To by pochopitelně s omezovačem rychlosti nebylo možné, a tak byl odstraněn. Jak, je vtipné samo o sobě, neboť zvláštní zásah do elektroniky nebyl nutný. Už modul automobilky dovolující vozu dosáhnout maximální výkon na speciální palivo omezovač odstraňuje a je prý na řidiči, aby si maximálku pohlídal v souladu se zbytkem techniky. Za to patří Dodgi dík.
Funkční tedy omezovač nebyl ani minule, Hennessey nyní upřesnil, že tehdy pouze neměl k dispozici dost dlouhou dráhu a byla jen shoda okolností, že řidič musel okolo 270 km/h rychle z plynu. Teď už byla dráha dlouhá dost a tovární modul dolující z motoru až 851 koní byl znovu nainstalován, takže novému pokusu nic nestálo v cestě.
O akceleraci tentokrát nešlo (na voze nakonec musely být jiné, méně přilnavé pneumatiky umožňující jízdu rychlostí až přes 320 km/h), takže záznam z jízdy s začíná mírněji, to zajímavé se děje až v závěru - tehdy vůz dosáhne rychlosti 203 mph, tedy 327 km/h. To je vpravě úchvatné číslo - auto schopné zrychlit na stovku pod 2,5 sekundy a zároveň jet přes 320 km/h, to vše s ceníkovou cenou asi 1,7 milionu Kč. Jak že to bylo v té písničce: V Americe je blaze...?




Challenger Demon uchvátí nejen svou akcelerací, ale také maximální rychlostí. 327 km/h je pořádný kalup
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
před 7 hodinamiNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejčtenější články
Land Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
17.9.2025Po léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
17.9.2025SsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
17.9.2025Sázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
17.9.2025Podívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
17.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva