Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Z nejlépe zrychlujícího auta světa odstranili omezovač rychlosti. A začaly se dít věci
17.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud je nějaké auto stvořeno pro maximální akceleraci, nejvyšší rychlost nemusí být jeho silnou stránkou. U Challengeru SRT Demon to ale neplatí.
Před pár dny jsme vám ukázali, jak akceleruje nejlépe zrychlující auto světa. Byl to pořádný kalup, končil ale na na rychlosti 264 km/h, tedy někde v místech, kde má zasáhnout omezovač rychlosti ve 270 km/h. Ne snad, že by to bylo málo, pokud se ale díváte na zrychlení stroje s výkonem přes 850 koní výkonu a této mety dosáhne během pouhých 20 sekund, očekáváte nutně trochu víc.
Samozřejmě, optimalizace pro co nejlepší zrychlení káže relativně krátké převody, které vysoké maximální rychlosti nebudou svědčit, Dodge Challenger SRT Demon, o kterém je řeč, je ale pořád silniční vůz, který si nemůže dovolit být zpřevodován vyloženě „do krátka”. Otáčky motoru Demonu na nejvyšší rychlosti jasně ukazovaly, že by měl zvládnout ještě o dost víc, a tak jsme pochopitelně byli zvědavi, kolik to může být. A nebyli jsme sami.
Znovu John Hennessey, šéf tuningové firmy nesoucí jeho jméno, tak vůz vytáhl i na 3,7 kilometru dlouhou dráhu, kde se z něj spolu s kolegou pokusili dostat co nejvyšší maximálku. To by pochopitelně s omezovačem rychlosti nebylo možné, a tak byl odstraněn. Jak, je vtipné samo o sobě, neboť zvláštní zásah do elektroniky nebyl nutný. Už modul automobilky dovolující vozu dosáhnout maximální výkon na speciální palivo omezovač odstraňuje a je prý na řidiči, aby si maximálku pohlídal v souladu se zbytkem techniky. Za to patří Dodgi dík.
Funkční tedy omezovač nebyl ani minule, Hennessey nyní upřesnil, že tehdy pouze neměl k dispozici dost dlouhou dráhu a byla jen shoda okolností, že řidič musel okolo 270 km/h rychle z plynu. Teď už byla dráha dlouhá dost a tovární modul dolující z motoru až 851 koní byl znovu nainstalován, takže novému pokusu nic nestálo v cestě.
O akceleraci tentokrát nešlo (na voze nakonec musely být jiné, méně přilnavé pneumatiky umožňující jízdu rychlostí až přes 320 km/h), takže záznam z jízdy s začíná mírněji, to zajímavé se děje až v závěru - tehdy vůz dosáhne rychlosti 203 mph, tedy 327 km/h. To je vpravě úchvatné číslo - auto schopné zrychlit na stovku pod 2,5 sekundy a zároveň jet přes 320 km/h, to vše s ceníkovou cenou asi 1,7 milionu Kč. Jak že to bylo v té písničce: V Americe je blaze...?




Challenger Demon uchvátí nejen svou akcelerací, ale také maximální rychlostí. 327 km/h je pořádný kalup
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejčtenější články
Toyota v Evropě začne vyrábět jeden ze svých nejzajímavějších modelů, přesto vám ho tu neprodá. Je jen na export
31.5.2025Peugeot říká, že když jeho první elektrické GTi bude fiasko, vrátí se i jako spalovací auto. Je vůbec nutné čekat na výsledek?
31.5.2025Německo usnulo na vavřínech, říká šéf VW, s 20 hodinami práce z domova za týden nikdy ničeho nedosáhneme
1.6.2025Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis