Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
6.10.2024 | Petr Miler
Za kolik dnes vy prodáte své auto koupené v roce 2008 za podobné peníze? Tušíme, že to nebude o moc víc než nic, každopádně půjde o zlomek původní ceny. Pokud vám šlo o to neprodělat, vybírali jste špatně, tehdy takto dostupná Honda má dnes násobně vyšší cenu.
Když Honda v roce 1999 představila roadster S2000, automobilový svět byl na nohou. Nejen z designu, který stále dokáže zaujmout, ale hlavně z jeho motoru. Pod dlouhou kapotu se nastěhoval dvoulitrový atmosférický plněný čtyřválec vybavený variabilním časováním ventilů VTEC. Do šesti tisíc otáček se motor choval vcelku poklidně, s přepnutím na ostřejší vačku ale přišlo opravdové peklo, které trvalo dalších 3 200 otáček.
Agregát F20C nezaujal jen vysoko položeným červeným pásmem a s ním korespondujícím vytím, ale také výkonem. Na většině trhů (mimo jiné i na tom našem) ze dvou litrů dával 240 koní výkonu a 208 Nm točivého momentu, což je na „atmosféru” mimořádné dodnes. Pro srovnání, Ferrari 360 Modena, které dorazilo ve stejném roce 1999, mělo „pouze“ 111 koní na litr - Honda jich měla 120.
Jistě lze namítnout, že i před dvaceti lety bylo možné dosáhnout vyšších litrových výkonů, vždy u toho ale bylo přeplňování anebo vysoká cena. Honda se obešla bez turba i kompresoru a vše zabalila do hávu dostupného roadsteru. Ten s 240 koňmi přenášenými šestistupňovým manuálem na zadní nápravu zvládal zrychlit z klidu na stovku za 6,2 sekundy, maximálně se pak rozjel na 241 km/h bez ohledu na polohu střechy.
V této formě Honda S2000 vydržela do roku 2004, na domácím trhu japonská automobilka díky vyššímu kompresnímu poměru 11,7:1 dokonce vyšroubovala výkon na 250 koní. Poté ovšem přišel facelift a jistý ústup ze slávy. Dvoulitrová pohonná jednotka byla totiž nahrazena 2,2litrovou, o světové prvenství v rámci litrového výkonu tak značka přišla. Neznamená to ovšem, že by s modernizací šlápla zcela vedle.
Objemnější agregát si sice zachoval stejný nominální výkon, 240 koní ale nově bylo dostupných již od 7 800 otáček místo předchozích 8 300, pásmo použitelných otáček pak bylo širší. Kromě toho na 220 Nm narostl točivý moment, zároveň však byly sníženy maximální otáčky motoru na 8 200. A aby toho nebylo málo, pak ona japonská verze nově produkovala nižší výkon. Na jízdní dynamiku to ale naštěstí vliv nemělo, navíc vzrostla efektivita pohonné jednotky i její spolehlivost.
S rokem 2009 Honda výrobu roadsteru ukončila bez nástupce, čímž se dostáváme k podstatě tohoto článku. Jeden z vyrobených exemplářů totiž tento týden dražil jeho majitel u aukční firmy Bring A Trailer. A i když se neprodal, dražba ukázala, že jak moc dobrou investici z S2000 udělal čas. Pochybujeme, že mnoho z prvních kupců auta o voze při jeho pořizování takto smýšlelo, ale pokud ano, byla to velmi povedená sázka.
Autem, které vidíte i na fotkách okolo, je S2000 v odlehčené verzi zvané CR alias Club Racer. Je z roku 2008, kdy jako nová přišla na 36 935 dolarů. Dnešním kursem je to asi 850 tisíc Kč, jenže dolar v roce 2008 zdaleka nestál tolik, a tak to tehdy na české koruny vycházelo přibližně na 660 tisíc, z finančního pohledu šlo o docela obyčejné auto už tehdy na úrovni lepší Octavie. Nyní se ale v aukci BAT jeho cena vyšplhala na 102 tisíc dolarů Kč - i v dolarech skoro třikrát tolik co dnes, na koruny je to přes 2,2 milionu Kč, skoro čtyřikrát tolik. To je pozoruhodné, zvlášť když vůz nebyl úplnou garážovou královnou - nájezd necelých 6 000 km je malý, zdaleka ale není nulový.
Že je Honda S2000 výjimečným vozem a na ceně bude jen stoupat, jsme zmiňovali mnohokrát, ale netušili jsme, že už za 16 let stará auta budou lidé ochotni dávat o stovky procent víc než za nové vozy, i když nestály jen v garáži. A že ani to nebude stačit - oněch 2,2 milionu by někdo dal, majitel ovšem auto nepustil, minimální možná, takzvaná rezervní cena byla nastavena ještě výš.
Ceny S2000 zkrátka připomínají, o jak výjimečný vůz šlo. A dnes je jím ještě víc - nikoli proto, že by jej už nešlo vyrobit, různými regulacemi je nepřímo prakticky zakázáno jej vyrobit. Tak krásně točivý atmosférický dvoulitr už zřejmě pro silniční auto nikdo nikdy nenabídne a možností koupit zachovalé exempláře zejména verze CR jen ubývá. Tušíme, že i Honda by podobné stroje s chutí vyráběla dál, nekonečně se utahující šrouby regulací ale takové vozy prostě vytlačily z nabídek, bohužel. Ze srdcí potenciálních kupců zjevně nezmizely, proto se ceny dostupných exemplářů takto splašily. A nedá se čekat, že by se mohly v dohledné době jakkoli uklidnit, to spíš půjdou výš a výš.

























Honda S2000 CR nebyla v roce 2008 nic až tak zvláštního, v korunách vyšla v USA na 660 tisíc Kč. Dnes by za ni lidé dali víc jak 2,2 milionu korun, i když má najeto skoro 6 tisíc km. A na prodej to nestačí, majiteli to přijde málo... Foto: Bring A Trailer, tiskové materiály
Zdroj: Bring A Trailer
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nejčtenější články
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
20.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Stellantis zvlčil. Po výměně šéfa se z „elektrohujera” stal otevřený odpůrce zákazu spalovacích aut, jde proti EU
20.11.2025
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
20.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
