Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
„Zelená” ministryně potají vyměnila služební elektromobil za auto se spalovacím motorem
13.7.2021 | Petr Prokopec
O politicích se někdy říkává, že kážou vodu, ale pijí víno. Toto je exemplární případ právě takového jednání - žena, která jinak brojí za elektrická auta, si na cesty raději půjčila konvenční vůz, i když má služební elektromobil.
Nejen u nás politici vnucují lidem věci, kterým se sami nakonec vyhnou, některými z nich oblíbená elektrická auta nevyjímaje. Právě ta jsou podle „zelených” politiků jedinou formou čisté mobility, přičemž pokud by to bylo možné, vozy se spalovacím motorem by se dočkaly okamžitého pohřbu. S tím nesouhlasíme, už jen proto, že elektromobily již v showroomu pořizujete s pořádným emisním baťohem na zádech, navíc elektřina pro ně zdaleka nevzniká bezemisně. Najet je tedy třeba opravdu hodně kilometrů, abyste provozem vše vykompenzovali, což ovšem může být problém, neboť i přes papírové údaje výrobců je reálný dojezd takových aut omezený a pro některá využití nevhodný.
Na tento nedostatek upozorňujeme již delší dobu, přičemž právě proto odmítáme uznat elektrická auta jako plnohodnotnou náhradu těch spalovacích. V případě jízd po městě a okolí totiž vyhovět mohou, ovšem lidé zkrátka nejezdí jen tam a často vyrážejí na dlouhé cesty. V takovém případě ovšem potřebují dojezd větší než jen pár set kilometrů. Stejně jako jednoduše nemají čas čekat i hodiny na to, až se jejich baterie nabijí. Tedy za předpokladu, že vůbec najdou funkční a volnou dobíjecí stanici.
Tento náš názor je nicméně lidmi fandícímu elektromobilům, stejně jako oněmi politiky odmítán. Nyní se ale ukázalo, že i politiky trápí stejné problémy. A lepší, byť kontroverznější důkaz snad ani přijít nemohl. Němci totiž nachytali ministryni zdravotnictví státu Brandenbursko za stranu zelených, Uršulu Nonnemacher, jak při své služební cestě použila vůz s benzinovým motorem. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby ovšem jejím služebním autem nebyl elektromobil. Konkrétně pak Audi e-tron, jež má dle výrobce zvládnout až 350 km na jeden zátah.
Ministryně přitom před pár dny vyrazila z Potsdamu do Ravensbrücku a zpátky, což je cesta, která se v závislosti na zvolené komunikaci natáhne maximálně na nějakých 270 km. Pokud bychom tedy měli vycházet z tvrzení výrobce, a politici by z nich měli vycházet především, když je hodlají vnutit běžnému lidu, pak by Uršula Nonnemacher neměla jediný důvod k obavám. Stále by jí totiž zbývala i dostatečná rezerva na bloudění. Navíc se v Ravensbrücku nachází řada dobíjecích stanic, kde by energii mohla doplnit.
Jak ovšem v návaznosti na zjištění německých médií uvedl její tiskový mluvčí, ministryně se prý velmi obávala nedostatečného dojezdu. A právě z toho důvodu nakonec požádala svojí náměstkyni Annu Heyer-Stuffer, aby si mohla vypůjčit její benzinový VW Passat. Tím nicméně jen ukázala, kterak se politici nemění a nadále kážou vodu, aby sami mohli pít víno. Mimo to má ale na kontě závažný přestupek, neboť v Německu je takovéto půjčování přidělených služebních aut mezi různými osobami zakázáno.
Kromě samotné ministryně ale celá záležitost vrhá špatné světlo i na elektromobily jako takové, a zvláště pak na Audi. Pro německou automobilku navíc daný skutek nemohl přijít v horší dobu - není tomu totiž dlouho, co šéf značky Markus Duesmann uvedl, že lidé by neměli nabíjet baterie na více než 80 procent kapacity, a to kvůli ochraně jejich životnosti. Pokud jej přitom ministryně poslechla, vlastně se ani nedivíme, že se obávala nedostačujícího dojezdu. Skutečně jí totiž hrozilo, že zůstane na cestě, i kdyby náhodou avizovaný dojezd vůz zvládl.








Audi e-tron má dle německé automobilky a zejména dle německých politiků zastat úplně vše. Jak se nicméně ukazuje, hlavně u takové Uršuly Nonnemacher platí, že zákonodárci sice rádi kážou vodu, ovšem ještě raději pijí víno, dotyčná si raději na 270kilometrovou cestu půjčila spalovací VW Passat. Foto: Audi
Zdroj: Focus
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
27.10.2025
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
27.10.2025
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
27.10.2025
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
28.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
