Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zelené auto roku 2014: vítězem je Honda Accord, hlavně ta hybridní
22.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Titul GCOTY letos získal ten „nejzelenější” z finalistů, Honda Accord PHEV. K vítězství mu nejspíš mu dopomohla i normovaná spotřeba 2 l/100 km.
Před nedávnem jsme hovořili o finalistech soutěže Zelené auto roku 2014, mezi které patřilo Audi A6 3,0 TDI, BMW 328d, Mazda 3, Toyota Corolla a Honda Accord. Jakkoliv se to může zdát v soutěži s takovýmto názvem trochu zvláštní, ani jedno z těchto aut nebylo čistě elektrické - v největší míře elektřinu využíval Accord Plug-In Hybrid.
Právě do Minata, přístavní části Tokia, také nakonec putuje první cena. Honda Accord zvítězila díky tomu, že dle magazínu Green Car Journal „nejlépe odpovídá potřebám trhu, který vyžaduje stále nižší spotřebu paliva, nižší emise CO2 a menší dopad na životní prostředí, aniž by tomu obětovala cokoliv, co zákazníci nových vozů požadují”.
Cenu dostala Honda Accord jako model, nikoliv jen jedna její verze, ocenění se tak nevztahuje jen na Plug-In Hybrid. Ten však jistě k titulu Accordu výrazně pomohl, má totiž papírově zvládnout až 115 MPGe, tedy se spokojit se zhruba dvěma litry paliva na 100 km. To je v rámci Spojených států nejlepší hodnota v kategorii středně velkých hybridních sedanů, reálná však moc není ani přes to, že způsob výpočtu (nikoliv měření) MPGe je o trochu menší vtip, než jsou evropské způsoby.
„Jsme velmi poctěni, že Accord, náš nejoblíbenější model, získal cenu Zeleného auta roku 2014,” komentoval výsledek Mike Accavitti, vice-prezident americké Hondy. „Úsporné čtyř- a šestiválcové motory spolu se špičkovou hybridní technologií zaručují, že si u nás vybere každý ekologicky uvědomělý zákazník,” dodal.
Nechceme zlehčovat cenu Zelené auto roku, oproti takovému Motoru roku má tato soutěž jistě reálnější výsledky, jak dokládá už výběr finalistů. Tentokrát zde již podruhé za sebou nebyl přítomen ani jeden elektromobil - i když návrat z oblaků elektromobility do reálného světa krátkých dojezdů a dlouhého nabíjení nebude nijak rychlý, možná se přeci jen blýská na racionálnější časy.

Mike Accavitti (vlevo) a Ron Cogan, vydavatel magazínu Green Car Journal, u vítězné Hondy Accord
Honda Accord Plug-In Hybrid je letošní novinkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 58 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha