Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zelené auto roku 2014: vítězem je Honda Accord, hlavně ta hybridní
22.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Titul GCOTY letos získal ten „nejzelenější” z finalistů, Honda Accord PHEV. K vítězství mu nejspíš mu dopomohla i normovaná spotřeba 2 l/100 km.
Před nedávnem jsme hovořili o finalistech soutěže Zelené auto roku 2014, mezi které patřilo Audi A6 3,0 TDI, BMW 328d, Mazda 3, Toyota Corolla a Honda Accord. Jakkoliv se to může zdát v soutěži s takovýmto názvem trochu zvláštní, ani jedno z těchto aut nebylo čistě elektrické - v největší míře elektřinu využíval Accord Plug-In Hybrid.
Právě do Minata, přístavní části Tokia, také nakonec putuje první cena. Honda Accord zvítězila díky tomu, že dle magazínu Green Car Journal „nejlépe odpovídá potřebám trhu, který vyžaduje stále nižší spotřebu paliva, nižší emise CO2 a menší dopad na životní prostředí, aniž by tomu obětovala cokoliv, co zákazníci nových vozů požadují”.
Cenu dostala Honda Accord jako model, nikoliv jen jedna její verze, ocenění se tak nevztahuje jen na Plug-In Hybrid. Ten však jistě k titulu Accordu výrazně pomohl, má totiž papírově zvládnout až 115 MPGe, tedy se spokojit se zhruba dvěma litry paliva na 100 km. To je v rámci Spojených států nejlepší hodnota v kategorii středně velkých hybridních sedanů, reálná však moc není ani přes to, že způsob výpočtu (nikoliv měření) MPGe je o trochu menší vtip, než jsou evropské způsoby.
„Jsme velmi poctěni, že Accord, náš nejoblíbenější model, získal cenu Zeleného auta roku 2014,” komentoval výsledek Mike Accavitti, vice-prezident americké Hondy. „Úsporné čtyř- a šestiválcové motory spolu se špičkovou hybridní technologií zaručují, že si u nás vybere každý ekologicky uvědomělý zákazník,” dodal.
Nechceme zlehčovat cenu Zelené auto roku, oproti takovému Motoru roku má tato soutěž jistě reálnější výsledky, jak dokládá už výběr finalistů. Tentokrát zde již podruhé za sebou nebyl přítomen ani jeden elektromobil - i když návrat z oblaků elektromobility do reálného světa krátkých dojezdů a dlouhého nabíjení nebude nijak rychlý, možná se přeci jen blýská na racionálnější časy.

Mike Accavitti (vlevo) a Ron Cogan, vydavatel magazínu Green Car Journal, u vítězné Hondy Accord




















Honda Accord Plug-In Hybrid je letošní novinkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
před 6 hodinami
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nové Porsche Cayenne je tak otylé, že se stalo vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
před 4 hodinami
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
před 5 hodinami
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
před 6 hodinami
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
před 7 hodinami
Chystaná Škoda Octavia Combi od Dacie byla nachytána při testech, na současném trhu to může být převratné auto
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
