Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zelené auto roku 2014: vítězem je Honda Accord, hlavně ta hybridní
22.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Titul GCOTY letos získal ten „nejzelenější” z finalistů, Honda Accord PHEV. K vítězství mu nejspíš mu dopomohla i normovaná spotřeba 2 l/100 km.
Před nedávnem jsme hovořili o finalistech soutěže Zelené auto roku 2014, mezi které patřilo Audi A6 3,0 TDI, BMW 328d, Mazda 3, Toyota Corolla a Honda Accord. Jakkoliv se to může zdát v soutěži s takovýmto názvem trochu zvláštní, ani jedno z těchto aut nebylo čistě elektrické - v největší míře elektřinu využíval Accord Plug-In Hybrid.
Právě do Minata, přístavní části Tokia, také nakonec putuje první cena. Honda Accord zvítězila díky tomu, že dle magazínu Green Car Journal „nejlépe odpovídá potřebám trhu, který vyžaduje stále nižší spotřebu paliva, nižší emise CO2 a menší dopad na životní prostředí, aniž by tomu obětovala cokoliv, co zákazníci nových vozů požadují”.
Cenu dostala Honda Accord jako model, nikoliv jen jedna její verze, ocenění se tak nevztahuje jen na Plug-In Hybrid. Ten však jistě k titulu Accordu výrazně pomohl, má totiž papírově zvládnout až 115 MPGe, tedy se spokojit se zhruba dvěma litry paliva na 100 km. To je v rámci Spojených států nejlepší hodnota v kategorii středně velkých hybridních sedanů, reálná však moc není ani přes to, že způsob výpočtu (nikoliv měření) MPGe je o trochu menší vtip, než jsou evropské způsoby.
„Jsme velmi poctěni, že Accord, náš nejoblíbenější model, získal cenu Zeleného auta roku 2014,” komentoval výsledek Mike Accavitti, vice-prezident americké Hondy. „Úsporné čtyř- a šestiválcové motory spolu se špičkovou hybridní technologií zaručují, že si u nás vybere každý ekologicky uvědomělý zákazník,” dodal.
Nechceme zlehčovat cenu Zelené auto roku, oproti takovému Motoru roku má tato soutěž jistě reálnější výsledky, jak dokládá už výběr finalistů. Tentokrát zde již podruhé za sebou nebyl přítomen ani jeden elektromobil - i když návrat z oblaků elektromobility do reálného světa krátkých dojezdů a dlouhého nabíjení nebude nijak rychlý, možná se přeci jen blýská na racionálnější časy.

Mike Accavitti (vlevo) a Ron Cogan, vydavatel magazínu Green Car Journal, u vítězné Hondy Accord
Honda Accord Plug-In Hybrid je letošní novinkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
dnes73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 6 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
před 7 hodinamiFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
před 9 hodinamiTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
před 10 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva