Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Britové půl roku jezdili s levným velkým kombíkem Dacie, loučení s ním skoro oplakali
11.8.2024 | Petr Prokopec
Je to auto toho typu, které byste čekali v nabídce české Škody, už ho v něm ale nenajdete. Spousta prostoru a praktičnosti v dostupném balení ovšem umí oslovit i v rumunském hávu. Nebýt omezené nabídky motorů, možná by Joger neměl daleko k ovládnutí evropských prodejů.
Dacia už delší dobu není značkou, které by se lidé smáli. Právě naopak, do showroomů rumunské automobilky míří stále více zákazníků. Důvodem jsou pochopitelně ceny, které se ještě neutrhly tak ze řetězu, jako je tomu v případě konkurence. Sandero lze tedy pořídit od 319 900 Kč, zatímco za elektrický Spring je třeba zaplatit o 100 tisíc korun víc. V té chvíli ovšem můžete volit mezi jím, Dusterem a Joggerem, což jsou přece jen větší lákadla - nejsou to malá auta s mizernou dynamikou i dojezdem.
Za vůbec nejdelší kus provazu v tomto ohledu tahá Jogger, který lze osadit dokonce třemi řadami sedadel. Když si uvědomíme, že jde o velký 4,6metrový kombík na pomezí třídy MPV, je třeba Rumunům zatleskat, jak úctyhodně se vypořádali s vnitřní konfigurací. Zvláště když za každé jiné auto, které dokáže svézt sedm cestujících, je třeba zaplatit o několik set tisíc korun víc. Se třemi řadami totiž Jogger startuje na 455 500 Kč, za což mimo jiné dostáváte klimatizaci či 100 koní schopných spalovat i LPG.
Kolegové z Car Throttlu právě dokončili půlroční dlouhodobý test Joggeru, a zveřejnili své zkušenosti. Pohonné ústrojí si berou na paškál v prvé řadě, neboť jde asi o nejkritičtější místo tohoto vozu. I v jejich případě totiž přední kola roztáčel litrový tříválec, nešlo však o verzi Eco-G, nýbrž Tce. Ta je naladěna na trochu vyšší výkon (110 koní), ovšem i tak trpí značnou dýchavičnosti a v některých kopcích vás bude nutit k podřazení. Otravná je pak i značná prodleva turbodmychadla.
Pokud byste se ovšem tříválcové jednotce, jejíž běh není příliš kultivovaný, chtěli vyhnout, máte jen jedinou možnost, a sice sáhnout po hybridní technice. V té chvíli vás ovšem Jogger vyjde na 599 000 Kč v případě výbavy Expression, respektive dokonce na 624 500 Kč u vrcholného stupně Extreme. Stále se sice pohybujete níž než u konkurence, ovšem již ve sférách, kam většina zákazníků Dacie nedohlédne. Kromě toho ani hybridní pohon nemusí být řadě lidí po chuti. A budeme tomu rozumět, hybridy jsou obecně problematické a tento je docela mizerný.
I kolegové tak dodávají, že Joggeru by velmi slušel diesel. Jenže ten Rumuni poslali na věčnost, dnes už s ním nepořídíte dokonce ani Duster. V jeho případě je ovšem možné sáhnout po přeplňované jedna-dvojce, která disponuje 130 koňmi. S tímto motorem byste stoupání jistě zvládali daleko lépe, u Joggeru jej ale Dacia nenabízí. A právě špatná nabídka motorů od rumunského šlágru odrazuje nejen měl, ale i řadu dalších lidí.
Je to škoda, neboť zbytku vozu nelze mnoho vytknout. Pohonná jednotka sice není výkonná, ale je alespoň úsporná. S poslední řadou sedadel jsou pak sice spojené jisté kompromisy, ovšem protože dokážou na krátkou vzdálenost pobrat i dospělé, mávnete nad nimi rukou. Kolegům pak nic nechybělo ani v rámci výbavy, ovšem hlavně proto, že testovali vrcholné provedení Extreme, u kterého je standardem i systém kontroly trakce pro jízdu v terénu.
Není tak vlastně divu, že se Jogger stal jedním z bestsellerů Dacie. Ve své cenové kategorii nemá konkurenci, překvapí pak i chováním na silnici, neboť jeho 1,3 tuny snadno zkrotíte na rovinkách i v zatáčkách. Počítat je sice třeba s nějakými náklony karoserie, o žádnou tragédii se však nejedná. Pokud vám tedy vyhovuje nabídka motorů, je třeba zpozornět pouze na jednom místě, a to u víka zavazadelníku - je tak obrovské, že hrozí, že se o něj bouchnete. S dieselem 1,5 by tohle auto bylo na hranici dokonalosti v rámci toho, co lze v této třídě koupit za určité peníze, Dacia ale bohužel zatím dál trvá jen na prodeji nepřesvědčivých benzinů









Jogger vůbec nevypadá špatně, v případě verze Extreme lze dokonce mluvit o přitažlivosti. Horší je to ovšem s nabídkou motorů. Pokud to ale dokážete přejít, dostanete za relativně málo opravdu hodně. Foto: Dacia
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejčtenější články
Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025Opuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
19.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva