Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
20.1.2025 | Petr Prokopec
Podobná volba nebývá až tak těžká fakticky, mizerných aut se najde dost, ale hlavně diplomaticky. Pokud ovšem společnost, která vůz vyrábí, mimo jiné kvůli jeho nekvalitě zkrachuje, pak je to snadná volba. Fisker Ocean tentokrát neměl konkurenci, prý se nikdy neměl dostat k zákazníkům.
O mrtvých jen v dobrém, říká se. S naplněním těchto slov ale Henrik Fisker rozhodně počítat nemůže, spíš se může „těšit” na pravý opak. Neznamená to, že by dánský designér zemřel, po smrti je ale jím už druhá založená automobilka. A zatímco ta první byla spojena s plug-in hybridním sedanem Karma, u té, která se položila loni, šlo o ryzí elektromobil Ocean. Obě auta spojoval zajímavý design, na cokoli jiného však chvála mířila leda u vozu kombinujícího benzin-elektrický pohon. SUV oproti tomu dostávalo naloženo prakticky kýmkoli mimo fabriku.
Jeden z exemplářů si koupil i magazín Consumer Reports. Ten hned na úvod testu nebyl zrovna nadšený, neboť Ocean dorazil poškrábaný, ušpiněný a s mrtvou startovací baterií, neboť na dodání čekal půl roku. Záhy začaly stávkovat asistenční systémy, problémů však bylo daleko víc. Na palubní desce se totiž soustavně objevovaly chybové hlášky, a co jeden den šlapalo, to druhý den nepokulhávalo, nýbrž rovnou stálo. Na ticho jste přitom uvnitř mohli zapomenout, neboť interiér nepříjemně vrzal.
Tak tomu bylo loni, nyní se ale již píše nový rok. CR tak nechal jednotlivé testery, aby se za tím předchozím ohlédli a vybrali ta nejlepší a nejhorší auta. Výčet těch prvních se různí, v tom druhém ale došlo na neuvěřitelnou shodu. A vy nejspíše tušíte, o jaký jde, ostatně dle CR „to bylo prakticky dané“. Ocean tak po konci Fiskeru dostává ocenění, kterým se dánský designér asi chlubit nebude, jistě i proto, že se nemá jak bránit. Je ale nutné dodat, že elektrické SUV je pranýřováno oprávněně, neboť šlo skutečně o ohňostroj kvalitativní marnosti.
Vůz totiž „působí nedokončeně“ a „je zapotřebí, aby prošel dalším vývojovým procesem“. Kromě toho třeba řadicí páka nereaguje tak, jak by měla a ve chvíli, kdy vůz zamknete a opouštíte jej, ten je stále nastartovaný. Klimatizace pak nefungovala na straně řidiče, tedy u jediné osoby, která je ve voze neustále. Nastavit ovšem nešlo ani zpětné zrcátko, což už zavání nebezpečím.
CR umí i pochválit, kromě vzhledu vyzdvihuje samotnou jízdu a dynamiku. Nicméně jedním dechem dodává, že každé další zaskřípání interiéru vede pouze k vašemu stále většímu naštvání. To u majitelů existujících vozů musí být vskutku již enormní, neboť ztráta hodnoty vozu je extrémní. A protože se prodával také v Evropě, marně se jej pokouší zbavit i jeho zdejší kupci. Na Mobile.de vidíme jako nejlevnější kousek vůz s najetými 3 600 km za pouhých 25 209 Eur (asi 637 tisíc Kč) a stejně ho nikdo nechce. Jasně, víc jak 600 tisíc pořád není nic, ale považte, že Ocean se tu prodával od asi 70 tisíc Eur v závislosti na trhu, takže za cca 1,8 milionu Kč a víc. Tady stojí skoro třetinu s téměř nulovým nájezdem
Lze už jen dodat, že SUV Fiskeru má na kontě i šest svolávacích akcí, přičemž většina se točí okolo náhlého poklesu výkonu či nemožnosti otevřít dveře. Obojí může skončit hrozivě, neboť v prvním případě můžete způsobit havárii, ve druhém se pak z hořícího vozu nedostanete ven. Naposledy pak agentura NHTSA monitorující bezpečnost na veřejných silnicích poukázala na špatné brzdy a hydrauliku.



Nejhorší auto loňského roku dle Consumer Reports? Jednoznačně Fisker Ocean, dost možná také poslední vůz stvořený dánským designérem Henrikem Fiskerem. Foto: Fisker
Zdroj: Consumer Reports@Youtube
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 10 hodinamiČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Ojeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
před 6 hodinamiProdeje elektrických aut v USA po letech růstu razantně klesají, některé značky už je prodávají po kusech měsíčně
před 7 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 9 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
před 10 hodinamiUkázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.17. 23:09 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.17. 20:48 - řidičBOB
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.17. 14:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch