Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
20.1.2025 | Petr Prokopec
Podobná volba nebývá až tak těžká fakticky, mizerných aut se najde dost, ale hlavně diplomaticky. Pokud ovšem společnost, která vůz vyrábí, mimo jiné kvůli jeho nekvalitě zkrachuje, pak je to snadná volba. Fisker Ocean tentokrát neměl konkurenci, prý se nikdy neměl dostat k zákazníkům.
O mrtvých jen v dobrém, říká se. S naplněním těchto slov ale Henrik Fisker rozhodně počítat nemůže, spíš se může „těšit” na pravý opak. Neznamená to, že by dánský designér zemřel, po smrti je ale jím už druhá založená automobilka. A zatímco ta první byla spojena s plug-in hybridním sedanem Karma, u té, která se položila loni, šlo o ryzí elektromobil Ocean. Obě auta spojoval zajímavý design, na cokoli jiného však chvála mířila leda u vozu kombinujícího benzin-elektrický pohon. SUV oproti tomu dostávalo naloženo prakticky kýmkoli mimo fabriku.
Jeden z exemplářů si koupil i magazín Consumer Reports. Ten hned na úvod testu nebyl zrovna nadšený, neboť Ocean dorazil poškrábaný, ušpiněný a s mrtvou startovací baterií, neboť na dodání čekal půl roku. Záhy začaly stávkovat asistenční systémy, problémů však bylo daleko víc. Na palubní desce se totiž soustavně objevovaly chybové hlášky, a co jeden den šlapalo, to druhý den nepokulhávalo, nýbrž rovnou stálo. Na ticho jste přitom uvnitř mohli zapomenout, neboť interiér nepříjemně vrzal.
Tak tomu bylo loni, nyní se ale již píše nový rok. CR tak nechal jednotlivé testery, aby se za tím předchozím ohlédli a vybrali ta nejlepší a nejhorší auta. Výčet těch prvních se různí, v tom druhém ale došlo na neuvěřitelnou shodu. A vy nejspíše tušíte, o jaký jde, ostatně dle CR „to bylo prakticky dané“. Ocean tak po konci Fiskeru dostává ocenění, kterým se dánský designér asi chlubit nebude, jistě i proto, že se nemá jak bránit. Je ale nutné dodat, že elektrické SUV je pranýřováno oprávněně, neboť šlo skutečně o ohňostroj kvalitativní marnosti.
Vůz totiž „působí nedokončeně“ a „je zapotřebí, aby prošel dalším vývojovým procesem“. Kromě toho třeba řadicí páka nereaguje tak, jak by měla a ve chvíli, kdy vůz zamknete a opouštíte jej, ten je stále nastartovaný. Klimatizace pak nefungovala na straně řidiče, tedy u jediné osoby, která je ve voze neustále. Nastavit ovšem nešlo ani zpětné zrcátko, což už zavání nebezpečím.
CR umí i pochválit, kromě vzhledu vyzdvihuje samotnou jízdu a dynamiku. Nicméně jedním dechem dodává, že každé další zaskřípání interiéru vede pouze k vašemu stále většímu naštvání. To u majitelů existujících vozů musí být vskutku již enormní, neboť ztráta hodnoty vozu je extrémní. A protože se prodával také v Evropě, marně se jej pokouší zbavit i jeho zdejší kupci. Na Mobile.de vidíme jako nejlevnější kousek vůz s najetými 3 600 km za pouhých 25 209 Eur (asi 637 tisíc Kč) a stejně ho nikdo nechce. Jasně, víc jak 600 tisíc pořád není nic, ale považte, že Ocean se tu prodával od asi 70 tisíc Eur v závislosti na trhu, takže za cca 1,8 milionu Kč a víc. Tady stojí skoro třetinu s téměř nulovým nájezdem
Lze už jen dodat, že SUV Fiskeru má na kontě i šest svolávacích akcí, přičemž většina se točí okolo náhlého poklesu výkonu či nemožnosti otevřít dveře. Obojí může skončit hrozivě, neboť v prvním případě můžete způsobit havárii, ve druhém se pak z hořícího vozu nedostanete ven. Naposledy pak agentura NHTSA monitorující bezpečnost na veřejných silnicích poukázala na špatné brzdy a hydrauliku.



Nejhorší auto loňského roku dle Consumer Reports? Jednoznačně Fisker Ocean, dost možná také poslední vůz stvořený dánským designérem Henrikem Fiskerem. Foto: Fisker
Zdroj: Consumer Reports@Youtube
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha