Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Daleko nejlevnější moderní kompaktní ojetinou je Fiat Tipo, jen jednotky staré auto může být vaše už za 100 tisíc
3.1.2024 | Petr Prokopec
Jako dostupné a přitom prostorné, pohledné a technicky relativně jednoduché auto měl být Tipo hitem, který vydrží, očekáváním automobilky ale nikdy nedostál. A to i proto, že ve skutečnosti moc nevydrží. Jako ojetina je ovšem i díky tomu až extrémně levný.
Svého času patřil Fiat Tipo k nejlevnějším vozům na českém trhu. Za 281 300 Kč jste v roce 2015 mohli pořídit 4 532 milimetrů dlouhý sedan s 2,64metrovým rozvorem a atmosférickou jedna-čtyřkou pod kapotou. Od té doby se však mnohé změnilo - tříprostorová karoserie už není k mání, stejně jako zmíněný motor. Místo toho lze sáhnout po hatchbacku či kombíku, které v základu využívají přeplňovaný litrový tříválec. Jeho výkon pak sice vzrostl oproti čtyřválci z 95 na 100 koní, do kapsy je však třeba sáhnout minimálně pro 489 900 Kč resp. o 30 tisíc korun více v případě kombíku.
Jakmile nicméně začnete pátrat na trhu s ojetými vozy, zjistíte, že zapotřebí je o poznání nižší částka. Ojetá Tipa lze pořídit už od pouhých 100 tisíc korun, i když půjde jen o 7 let starý vůz s nájezdem okolo 200 tisíc km. Vypadá to jako terno, jenže situace je složitější - Tipo naneštěstí dostává pověsti Fiatu jakožto výrobce nekvalitních aut. V rámci německého TÜV Reportu je v každé relevantní věkové kategorii patří některé z posledních 10 míst, to opravdu není dobré. Špatných výsledků navíc dosahuje s podprůměrně nízkým nájezdem.
Sleva tedy opravdu není zadarmo a obavy jsou nevyhnutelně na místě. Počítat je třeba se všemožnými problémy, ať už se jedná o kvalitu laku, která je na podobné úrovni jako u horších Tesel, tak s lacinými dveřními panely, které začínají po čase rachtat. Do stávky mohou vejít ovladače oken, klasickým problémem u dieselových aut užívaných častěji ve městě je ucpaný filtr pevných částic. Prověřit je rovněž třeba funkčnost multimédií, kterými jsou osazeny vyšší úrovně výbavy.
Pozornost ovšem věnujte také servisní historii, neboť pokud se původní majitel o vůz hůř staral, čekají vás s velkou pravděpodobností problémy se světly, brzdami a možná i s počínající korozí. Dobrou zprávou je snad jen fakt, že původní atmosférické motory nejsou spojeny s výraznějšími výtkami, jak už to ostatně bývá.
Zmínit je třeba ještě pár svolávacích akcí, které v minulých letech proběhly. Většina byla zaměřena na vady airbagů, proto zkontrolujte, že vámi vybraný kousek již má zásah techniků za sebou, pakliže se ho týkal. Vyplatí se investovat do aut s prodlouženou zárukou, ze které u novějších kousků stále ještě můžete profitovat. To ovšem znamená, že je třeba volit produkci z posledních tří čtyř let.
V takovém případě je třeba počítat s cenou od 250 tisíc Kč výš, odměnou vám ale budou vozy s nájezdem okolo 50 tisíc km ve stavu, který lze nazvat perfektním, tedy alespoň na pohled. I to nakonec působí lákavě a seženete-li vůz se zárukou, která alespoň z finančního hlediska řeší mnohé z výše popsaných problémů, může to být trefa do černého. Otázkou ale je, co si s autem počnete, až záruka skončí...
Ojeté Tipo je při jeho dnešních cenách jako ojetina velmi lákavé, pořídit ho můžete opravdu levně. Sleva ale jako obvykle není zadarmo, také tento Fiat patří statisticky k velmi poruchovým. Foto: Fiat
Zdroj: TÜV
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před hodinou - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 2 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 4 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva