Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži?
2.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tisícikoňové auto nemusí být Bugatti Veyron, takový vůz si můžete postavit třeba úpravou některé z japonských bestií. Cesta k němu je ale dlouhá a strastiplná.
Máte svůj vysněný vůz a přemýšlíte nad tím, jak se k němu dobrat? Má-li to být „obyčejný” supersport, domácí oprava nabouraného kusu může být jednou z cest. Ukázali jsme vám případy, kdy to bylo schůdné a na poměry podobných aut relativně levné, jenže na konci pořád bylo „jen” něco jako Lamborghini Gallardo, přibližně pětisetkoňový sporťák. Někomu ale může být i něco takového málo, může zatoužit po výkonech Bugatti Veyron. Koupit si přímo takový stroj je ale vzhledem k cenám i nejlevnějších kousků prakticky nereálné, pokud nejste opravdu velmi bohatý člověk. A pokud jste, alternativní cesty vás asi zajímat nebudou.
Za alespoň trochu realistické alternativy lze považovat třeba Nissan GT-R či Toyotu Supra, dva ikonické stroje, které jsou na podobné výkony upravovány docela často. A právě druhou zmiňovanou cestou se vydal nám známý nadšenec Rob Ferretti, který si svou Supru pořídil v roce 2007. Koupil ji rovnou s cílem z ní postavit něco mimořádného, takže si auto přivezl domů částečně v krabicích a jal se z něj vymáčknout tisíc koní.
Dohromady ho dával postupně a trvalo to roky. Během tohoto času vůz procházel i různými úpravami s cílem dosáhnout vysokého výkonu - šestiválec v Supře je skutečně motor, u kterého se na mnoho stovek koní dostanete relativně snadno a spolehlivě. Přesto cesta tohoto stroje z několika krabic plných dílů do současného stavu, kdy všechno funguje a bude to moci jezdit na běžný benzín, byla velmi dlouhá a strastiplná. Především proto, že Ferrettimu původní motor odešel po pár stovkách kilometrů - doslova - kvůli zfušované montáži.
Celkové náklady na to, aby tahle Supru byla dána do současného stavu s aktuálními dynamickými možnostmi, byla podle Ferrettiho 70 tisíc dolarů, tedy asi 1,76 milionu Kč. Tolik Ferretti investoval do uvedení Supry do provozuschopného stavu a zejména do její úpravy na 900 koní naměřených na zadních kolech (takže určitě přes 1 000 koní „na klice”, bude jich nejspíše 1 100). A mimochodem, pokud by ji prodával v současném stavu, chtěl by za ni nejméně 100 tisíc dolarů (2,5 milionu korun).
Levný špás to tedy rozhodně není, na druhou stranu, levnější - skutečně funkční - tisícikoňové auto abyste pohledali. Pohled na cenu vzhledem k ujetým kilometrům je ale poněkud méně příznivý - Ferretti s upraveným strojem ujel jen 1 300 kilometrů, což při zmíněných nákladech dává cenu asi 1 350 Kč za ujetý kilometr. Nechybí nám tam desetinná čárka, opravdu třináctsetpadesát korun za kilometr. A to je vážně extrémní suma. Pochopitelně můžete namítnout, že kdyby s tímhle autem Ferretti jezdil víc, bylo by to méně, ale kdo ví - také by se mohlo něco porouchat a mohlo to být zase víc
Odpověď na otázku, jestli se do podobné eskapády pustit, je samozřejmě na vás. Na konci je výjimečné auto za - vzhledem ke svému potenciálu - rozumnou cenu. Ale je to pořád hračka za několik milionů s ne zcela jistými vyhlídkami na další existenci.
Majitele ovšem může hřát u srdce jeden aspekt - stojí před námi téměř sériová (až na motor, jehož úpravy jdou prý vrátit zpátky, a další související technické modifikace) Toyota Supra „té správné” generace, s manuální převodovkou a asi 31 tisíci najetými kilometry. Takové auto je dnes už sběratelský kousek, takže na ceně určitě neztrácí...
Tahle Supra stála Ferrettiho opravdu spoustu peněz, výsledek je ale pozoruhodný
Zdroj: superspeedersRob na YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 4 hodinami - Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- KTM s automatickou převodovkou AMT: poprvé na Erzeberg Rodeu 10:37
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
- Vítězný double Herrery, 14. Ouředníčková včera 15:08
Nejnovější články
- Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 2 hodinami - Nezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 3 hodinami - Nepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 4 hodinami - VW vyhrál soud s dealerem, který dovážel jeho o polovinu levnější auta z Číny, nejspíš je čeká sešrotování
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 11:38 - řidičBOB
- BMW Divize 06.17. 09:26 - pavproch
- Onboard videa 06.17. 07:15 - Truck Daškam
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB