Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Jak drahé je postavit si auto s tisícem koní u sebe v garáži?
2.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tisícikoňové auto nemusí být Bugatti Veyron, takový vůz si můžete postavit třeba úpravou některé z japonských bestií. Cesta k němu je ale dlouhá a strastiplná.
Máte svůj vysněný vůz a přemýšlíte nad tím, jak se k němu dobrat? Má-li to být „obyčejný” supersport, domácí oprava nabouraného kusu může být jednou z cest. Ukázali jsme vám případy, kdy to bylo schůdné a na poměry podobných aut relativně levné, jenže na konci pořád bylo „jen” něco jako Lamborghini Gallardo, přibližně pětisetkoňový sporťák. Někomu ale může být i něco takového málo, může zatoužit po výkonech Bugatti Veyron. Koupit si přímo takový stroj je ale vzhledem k cenám i nejlevnějších kousků prakticky nereálné, pokud nejste opravdu velmi bohatý člověk. A pokud jste, alternativní cesty vás asi zajímat nebudou.
Za alespoň trochu realistické alternativy lze považovat třeba Nissan GT-R či Toyotu Supra, dva ikonické stroje, které jsou na podobné výkony upravovány docela často. A právě druhou zmiňovanou cestou se vydal nám známý nadšenec Rob Ferretti, který si svou Supru pořídil v roce 2007. Koupil ji rovnou s cílem z ní postavit něco mimořádného, takže si auto přivezl domů částečně v krabicích a jal se z něj vymáčknout tisíc koní.
Dohromady ho dával postupně a trvalo to roky. Během tohoto času vůz procházel i různými úpravami s cílem dosáhnout vysokého výkonu - šestiválec v Supře je skutečně motor, u kterého se na mnoho stovek koní dostanete relativně snadno a spolehlivě. Přesto cesta tohoto stroje z několika krabic plných dílů do současného stavu, kdy všechno funguje a bude to moci jezdit na běžný benzín, byla velmi dlouhá a strastiplná. Především proto, že Ferrettimu původní motor odešel po pár stovkách kilometrů - doslova - kvůli zfušované montáži.
Celkové náklady na to, aby tahle Supru byla dána do současného stavu s aktuálními dynamickými možnostmi, byla podle Ferrettiho 70 tisíc dolarů, tedy asi 1,76 milionu Kč. Tolik Ferretti investoval do uvedení Supry do provozuschopného stavu a zejména do její úpravy na 900 koní naměřených na zadních kolech (takže určitě přes 1 000 koní „na klice”, bude jich nejspíše 1 100). A mimochodem, pokud by ji prodával v současném stavu, chtěl by za ni nejméně 100 tisíc dolarů (2,5 milionu korun).
Levný špás to tedy rozhodně není, na druhou stranu, levnější - skutečně funkční - tisícikoňové auto abyste pohledali. Pohled na cenu vzhledem k ujetým kilometrům je ale poněkud méně příznivý - Ferretti s upraveným strojem ujel jen 1 300 kilometrů, což při zmíněných nákladech dává cenu asi 1 350 Kč za ujetý kilometr. Nechybí nám tam desetinná čárka, opravdu třináctsetpadesát korun za kilometr. A to je vážně extrémní suma. Pochopitelně můžete namítnout, že kdyby s tímhle autem Ferretti jezdil víc, bylo by to méně, ale kdo ví - také by se mohlo něco porouchat a mohlo to být zase víc
Odpověď na otázku, jestli se do podobné eskapády pustit, je samozřejmě na vás. Na konci je výjimečné auto za - vzhledem ke svému potenciálu - rozumnou cenu. Ale je to pořád hračka za několik milionů s ne zcela jistými vyhlídkami na další existenci.
Majitele ovšem může hřát u srdce jeden aspekt - stojí před námi téměř sériová (až na motor, jehož úpravy jdou prý vrátit zpátky, a další související technické modifikace) Toyota Supra „té správné” generace, s manuální převodovkou a asi 31 tisíci najetými kilometry. Takové auto je dnes už sběratelský kousek, takže na ceně určitě neztrácí...









Tahle Supra stála Ferrettiho opravdu spoustu peněz, výsledek je ale pozoruhodný
Zdroj: superspeedersRob na YouTube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 19 minutamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring