Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Končicí VW Arteon u Čechů překvapivě pořád boduje, v bazarech ho koupíte levně přes minimum problémů
28.11.2023 | Petr Prokopec
Tohle auto už má podepsaný rozsudek smrti jako globální i evropský propadák, o to více může překvapit, že v Česku jsou jeho prodeje na úrovni Passatu. A v minulosti byly i nad ním. Při svých cenách je tedy jako bazarové zboží horkým tipem.
Volkswagen Passat byl po léta modlou nejen českých řidičů. Jeho první a druhá generace byly k mání i ve dvou- nebo třídveřové formě, s příchodem varianty B3 však Němci začali být konzervativnější. Zákazníci mohli od té doby volit pouze mezi čtyřdveřovým sedanem a pětidveřovým kombíkem, prodeje tím ale netrpěly, naopak. Přesto se značka po příchodu nového milénia rozhodla přijít i s něčím stylovějším.
V roce 2008 se tak do nabídky dostal Passat CC, jenž byl založen na šesté generaci sedanu. O čtyři léta později došlo na facelift, v jehož rámci se měnily čelní a zadní partie poněkud razantněji, aby vůz více korespondoval se sedmou generací, která se na trh dostala v roce 2010. I to byl pak ostatně jeden z důvodů, proč se Volkswagen rozhodl, že označení Passat vypustí a stylový sedan bude dále titulovat jen jako CC. Na zopakování úvodního úspěchu ale již nedošlo a osm let po svém debutu vůz nabídku značky opustil.
Přesto to Němci nepřestali zkoušet. V roce 2017 tak vytáhli se zcela novým Arteon, který taktéž vycházel z Passatu, vsadil ale na ještě výraznější styl a karoserii liftback. Původním cílem bylo dokonce Arteonem Passat zcela nahradit, nic takového se ale nakonec nestalo a stát ani nemohlo. Přes počáteční úspěchy to byl nakonec znovu Passat, který oslovoval zákazníky násobně více, Arteon se proměňoval ve stále větší propadák. A protože VW šetří, aby zaplatil své ztráty z prodeje elektromobilů, ohlásil, že s Arteonem končí.
Z globálního pohledu žádná velká škoda, zrovna tohle auto je ale u Čechů kupodivu velmi populární. Loni dokonce prodejně překonalo Passat a ani letos si nevede špatně (557 vs. 801 prodejů). Že by česká posedlost liftbacky? Kdo ví, na každý pád se blíží chvíle, kdy si Arteon půjde koupit jen jako ojetinu. A vzhledem k výše popsané kombinaci vlastností (český hit, obecně propadák) je to opravdu zajímavý tip na dobrou koupi.
Proto se dnes zaměříme na spolehlivost Arteonu. A pokud bychom to chtěli zkrátit, stačí napsat, abyste volili vozy vyrobené po srpnu 2019. Jakmile totiž VW vychytal několik porodních bolístek, neměli zákazníci pomalu jediný důvod ke stížnostem. S takto mladými vozy jsou ovšem spojené spíše nelidové ceny startující okolo 600 tisíc korun, a to bez ohledu na motorizaci či nájezd. Pochopíme tedy, pokud se rozhodnete zariskovat a sáhnout po exemplářích z dob bližších počátku výroby.
U těch, které linky opustily do 31. května 2017, proklepněte střešní okno, které nemuselo být správně přilepeno. Auta z května až srpna 2018 pak mají pro změnu problém se zadními hlavovými opěrkami, jenž mohou při nehodě upadnout. U některých kusů z období říjen 2018 až květen 2019 pak možná bude zapotřebí nový software řídicí jednotky, jenž řeší nedostatek točivého momentu v nízkých rychlostech. Tím asi největším problémem jsou však nečistoty, které se mohou dostat do ložisek zadních kol. Pokud tedy pošilháváte po voze vyrobeném mezi srpnem 2017 a srpnem 2019, trvejte na testovací jízdě, při které se zaměřte na případný hluk. A po ní proklepněte, jak jsou sjeté pneumatiky.
Toliko případné nedostatky ze strany továrny, zkontrolovat byste ovšem měli také možné škody napáchané předchozími majiteli. V tomto ohledu je nadmíru důležitá obhlídka litých kol, neboť Arteon byl povětšinou objednáván s 19- či 20palcovými ráfky, jejichž nahrazení pochopitelně není levnou záležitostí. Tím se ale my rozloučíme, finální slovo totiž předáme kolegům z Německa. Ti v autobazaru v Hammu objevili čtyři roky starý kus, jehož majitel za celou tu dobu najel jen 4 029 km. V podstatě tak měli čest se zcela novým vozem, jen nikoli po papírové stránce.
Nejspíše asi nepřekvapí, že nebylo nač si stěžovat. Platí to i o bohaté výbavě, která zahrnovala třeba head-up displej, kožené čalounění či sedadla ErgoComfort s masážní funkcí. A rovněž zmíněné dvacítky, které jsou stále bez škrábance. V tomto kontextu pak znovu potěší cena, neboť z někdejších 1,66 milionu korun je aktuálně 900 000 Kč. I to je sice hodně, ale výměnou za prakticky nulové opotřebení? Pokud přesto chcete co nejvíce za co nejméně, porozhlížet se můžete až po 6 let starých autech, jejichž ceny s přijatelnými nájezdy začínají okolo 365 000 Kč. Ani to nezní nezajímavě.



Arteon na rozdíl od předchozího Passatu CC již nemusí dělat takové kompromisy mezi stylem a praktičností, vůči výchozímu sedanu totiž narostl do délky a v rámci rozvoru. Kusy z počátku výroby se přitom dnes dají pořídit od 365 tisíc korun, ty, jenž sjely z linek po roce 2019 a jsou tak pomalu bezproblémové, stojí minimálně 600 tisíc Kč. Foto: Volkswagen
Zdroje: Auto Bild, TÜV, SDA
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Číňané prý nafukují svá prodejní čísla. Jako prodaná ve velkém evidují auta, která nikdo nekoupil, vyzráli tím i na EU
včeraPorsche dává lekci Ferrari. Takhle můžou Italové znovu dosáhnout toho, že majitelé nebudou na svých autech prodělávat kalhoty
včeraRusové zkouší bodovat v zatím neprobádaných vodách, představili své SUV-kupé pro nejchudší
včeraVelká Británie dál hrdě ukazuje cestu EU, výroba aut se tam propadla na nejnižší úroveň od roku 1949
včeraNěmecký král ztráty hodnoty už stěží bude levnější, luxusní raketa jedoucí 305 km/h připravila majitele o 2,6 milionu za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva