Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Korejského soupeře Octavie Scout si u nás lidé moc nevšímají, ojetý stojí o statisíce míň než Škoda
14.3.2023 | Petr Prokopec
Obecně vzato je to populární auto, jeho „allroadová” verze ale zase tak žádaná není. Pokud vás tedy táhnou oplastované kombíky do lesů, luk a strání, tohle je šance, jak se jednoho z nich zmocnit za dobré peníze.
O spolehlivosti Kie Cee'd druhé generace bych jako dlouholetý vlastník korejského kombíku mohl mluvit hodiny. Za deset let totiž došlo pouze na poruchu jednoho čidla ABS, tím ale veškeré problémy hasly. Tedy až na LEDky určené k dennímu svícení, které odešly ještě dřív než klasické žárovky. Automobilka navíc diodový pásek zalila do plastového krytu lamp, tak se již hezky dlouho musím obejít bez něj. V rámci reklamace by sice došlo na bezplatnou výměnu celého dílu, v takovém případě bych ovšem musel dodržovat pravidelné garanční prohlídky, což už pár let nedělám.
Právě světla byla stejnou slabinou korejských aut, jako je převodovka DSG Achillovou patou všech značek koncernu Volkswagen, které ji používají. Kia ale zjevně kritiku zákazníků v uplynulých letech vnímala, a především se jí řídila. Třetí generaci modelu Ceed, který se již musí obejít bez apostrofu, se tak tyto stížnosti netýkají. Výroba hatchbacku přitom odstartovala v květnu roku 2018, kombík pak následoval s menším zpožděním. Pokud by pak vůz trpěl na stejnou vadu jako předchůdce, ta by se již u raných exemplářů projevila.
Jde o velmi dobrou zprávu, nicméně i tak je třeba, aby zájemci o ojeté kousky třetí generace vyhlédnutý vůz podrobili alespoň nějaké kontrole. Platí to zejména u vozů osazených 1,6litrovým dieselovým motorem, které předchozí majitelé používali převážně ve městě. V té chvíli totiž nemuselo dojít na aktivaci systému čistícího filtr pevných částic. Stačit vám tedy již nemusí jen jeho vyčistění, koupě zcela nového pak není zrovna levnou záležitostí. Pokud však i tento krok opominete, můžete „vykrvácet“ ještě více kvůli opravě celého ústrojí.
Ve všech dalších ohledech už jde spíše o kosmetické problémy. Ceed jako takový je totiž ideálem hlavně v případě rodin, jako služební vůz se objevuje méně často. Ideálně tedy obhlédněte hlavně zadní lavici, kde po sobě malé děti mohly zanechat jak skvrny, tak i nesmazatelné škrábance. Použité materiály pak možná budou na první pohled působit lacině, ovšem v mém případě se desetileté používání projevuje pouze trochu více ohmataným volantem. Jinak ovšem jednotlivé díly zuřivě nedrnčí ani ve chvíli, kdy hladký asfalt vystřídají dlažební kostky.
Bezproblémové jsou na základě vlastních zkušeností atmosférické agregáty značky, ať už jde o někdejší jedna-šestku či zcela novou jedna-pětku. V případě turbojednotek je údržba už přeci jen trochu nákladnější, byť ani v tomto případě u Korejců nesvítí žádný červený vykřičník upozorňující na stejný problém, jako tomu bylo v případě světel. S přeplňováním navíc přichází i daleko vyšší výkon, kvůli kterému není třeba hnát pohonné jednotky do vysokých otáček. Tím se pochopitelně snižuje i tření, a tedy riziko předčasného opotřebení.
Kolegové z Německa vyzkoušeli provedení XCeed, které se vůči standardu liší podvozkem přizvednutým o 37 milimetrů. Mimo to pak dorazily také ochranné plastové lemy a odlišné nárazníky, je to taková korejská Škoda Octavia Scout. Technický základ je však stejný jako u hatchbacku, kombíku a stylové varianty Proceed. V tomto případě pak došlo na osazení přeplňované jedna-čtyřky, jenž produkuje 140 koní. Sprint na stovku díky tomu zvládnete pod 10 sekund, se spotřebou se pak dá reálně vejít pod 7,5 litru na sto kilometrů.
Vůz ani po čtyřech letech provozu, během kterých urazil 43 271 km, nevykazuje žádné problémy či opotřebení. Napěchován je navíc výbavou, v důsledku čehož by vám ani v dalších letech nemuselo nic chybět. Nicméně abyste se dostali do klubu, musíte za ojeté auto zaplatit zhruba tolik, kolik jsem já dal za nové před deseti lety. Tehdy Cee'd SW v „plné palbě“ vyšel na zhruba 360 tisíc korun, dnes můžete dieselový XCeed koupit od asi 340 tisíc s nájezdem do 100 tisíc km. To na dnešní dobu není vůbec vysoká cena, zvláště ve srovnání s aktuální Octavií Scout. Tu ani ojetou pod 800 tisíc korun obvykle nekoupíte.



Ve své třetí generaci se Ceed představil rovněž s přizvednutým podvozkem a ochrannými plastovými lemy jako XCeed. U nás o toto provedení moc velký zájem není, koupit ho tak lze ojeté za zajímavou cenu. Foto: Kia
Zdroje: Auto Bild, TÜV
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
před 2 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Začalo i MS MotoE včera 15:19
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury včera 14:00
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 11.5.2025
- Vítězem Moto3 Rueda 11.5.2025
Nejčtenější články
Prodaných Octavií 8, Kodiaqů 34. Pád Škody v Číně na úplné dno navzdory směšným cenám je varováním pro všechny Evropany
14.4.2025Milionové gesto: Michael Schumacher nově podepsal helmu určenou pro charitativní aukci, možná to s ním není tak zlé
14.4.2025Přehmaty VW táhnou ke dnu i jeho obchodní partnery, automobilka s 61letou historií spadla hlavně kvůli Němcům do obřích ztrát
14.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Mercedes končí s dalšími dvěma modely, v době úspor musí pryč z nabídky vše, co není dostatečně „progresivní”
14.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 12:38 - jerry
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.13. 12:10 - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch