Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Která značka aut nabízí nejlepší palubní systém? Vítěz je překvapivě jasný
7.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na poli informačně-zábavních systémů se dnes snaží snad všichni, nejdále to ale dotáhla německá prémiová trojka. Který z jejích systémů nabízí nejvíc?
Prakticky každá automobilka dnes zmiňuje nemalé investice, jenž jsou spojeny s vývojem nových multimediálních systémů. Není to zase tak překvapivé, zákazníci na ně v posledních letech kladou stále vyšší důraz, a tak mají tu moc rozhodnout jinak vyrovnané klání dvou vozů, které se uchází o přízeň toho kterého zákazníka. Alespoň na tomto poli zůstávají nejdále prémiové značky, které se snaží být před tuctovější konkurencí o krok napřed a nabízet nejvíce. Pokud tedy máme hledat ten nejlepší palubní systém, musíme zamířit právě mezi ně.
Tak to vidí i Mat Watson z Carwow, který pro výběr toho nejlepšího z nejlepších zvolil systémy Audi, BMW a Mercedesu. Mat se ve svých hodnoceních nikdy nedrží zbytečně u zdi, ale naopak zdůrazní, co je špatně a co nikoliv, takže i v tomto případě nabízí správně kritický pohled. U německého trojlístku se přitom nejprve zaměřil na ceny a skladbu standardní či příplatkové výbavy, tato fakta ale nyní necháme stranou, nabídka na českém a britském trhu se o něco liší. Systémy jako takové jsou ale stejné, a tak si srovnejme právě ty.
Přejdeme tedy rovnou ke kvalitě displejů, kde vítězí BMW díky nejostřejšímu obrazu a jeho barvitosti. Mercedes pak získává body za velikost obrazovky, jeho zákazníci totiž profitují z 12,3palcové uhlopříčky oproti 10,3palcové u mnichovské automobilky či 8,3palcové u Audi. Značka z Ingolstadtu ovšem získává pozitivní hodnocení za zpracování map, přesto je ale v kvalitě obrazového výstupu poslední.
V rámci navigace opětovně vede BMW, jeho systém se totiž vyznačuje nejkratším nahrávacím časem a tedy nejrychlejší odezvou. Audi je pak sice pomalejší, na druhou stranu vám ovšem jako jediné dá hned na úvod vybrat z několika možných tras. V neprospěch Mercedesu pak sice hovoří optimističnost systému v rámci dojezdu, přesto ale třícípá hvězda nakonec dosáhla stříbrných vavřínů.
Dostáváme se k využitelnosti, která byla zejména v počátcích systému iDrive stinnou stránkou BMW. Jenže kdeže tyto doby jsou. Nyní je mnichovská technologie hodnocena jako nejlepší, neboť k dispozici máte jak otočný ovladač, tak tlačítka urychlující spuštění nejdůležitějších funkcí. Celý systém lze navíc ovládat hlasem i gesty, což druhé Audi a třetí Mercedes nemají čím přebít.
Jsme takřka ve finále, tedy u extra doplňků. Zde se přitom prvního vítězství dočkává Audi, a to za praktický virtuální kokpit. BMW pak musí počítat se stříbrem za svůj víceúčelový klíček, kterým sice lze ovládat řadu funkcí, nicméně samotná obsluha je poněkud náročnější. Klíč je navíc kvůli integrovanému dotykovému displeji relativně velký. Mercedes pak nemá navíc vlastně nic.
Bez vítězství, respektive znovu se třetím místem, pak třícípá hvězda musí počítat také v případě posledního srovnání, tedy u konektivity. Podporovat totiž sice zvládne hned tři zařízení najednou (jako BMW, Audi podporuje pouze dvě), nicméně systém Comand nenabízí pevný harddisk. Navíc je třeba u Mercedesu, stejně jako u BMW, připlácet za bezdrátové dobíjení mobilů.
Suma sumárum, systém Comand je aktuálně nejhorším, neboť od Mata Watsona získal pouze 8 bodů. Audi MMI s patří se ziskem 12 bodů stříbrná příčka, zatímco BMW iDrive aktuálně multimediálním systémům kraluje, a to se 16 body.
Pochopitelně, vaše preference mohou být s ohledem na specifický způsob využití jiné, my sami bychom ale tyto systémy hodnotili podobně - ten od Mercedesu bývá uživatelsky nejméně přívětivý, v případě Audi a BMW už je to vyrovnanější. Zrovna iDrive nám ale nikdy nebylo proti srsti a ve zbytku je řešení mnichovské značky neintuitivnější a nejrychlejší. Máte-li ovšem jiné zkušenosti s celou trojicí, neváhejte se o ně podělit v diskuzi...






Soupeři v tomto klání nejsou vozy stejných tříd, v případě palubních systémů to ale vážně není podstatné
Nejlepší displej nabízí BMW, největší Mercedes
Nejrychlejší a nejlepší navigaci má BMW, i když ta od Audi vypadá trochu lépe
BMW vládne i na poli použitelnosti, iDrive můžete ovládat otočným ovladačem, dotykově i gesty
Něco navíc přidávají jen BMW a Audi
V případě konektivity má navrch každá značka v něčem trochu jiném
Celkové výsledky jsou jednoznačné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Nové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 4 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 5 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 7 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 8 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1