Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Lze se levně dostat k Mercedesu S600 koupí nepojízdného auta za 114 tisíc?
1.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mercedes S600 nabízený jako nový ještě před čtyřmi roky je stále parádní a drahé auto. Na kolik ale vyjde dostat se k němu koupí vadného stroje?
Jméno Tylera Hoovera jste možná už na našem webu zaznamenali, ať již ve spojení s nejvíc ojetou 911 996,m kterou si pořídil, nebo s ukázkou auta, které přežije i konec světa. Hoover je v branži motoristické žurnalistiky relativně nováčkem, původně se živil prodejem bazarových aut, takže by to měl být profík, jenže... Je to spíš fanda a k nákupům vlastních aut nepřistupuje zrovna racionálně.
Nejlepším důkazem budiž tento Mercedes-Benz S600 moderní generace W221, který si Hoover koupil už před rokem. Spousta snílků může o dvanáctiválci přemýšlet, ale s dodržováním rady, že nikdy není vhodné kupovat nejlevnější kus v inzerci, spoustě lidí zbývá jen zasněné prohlížení jednotlivých nabídek. Tyler Hoover nicméně zavolal na inzerát nabízející tuto S600 za 10 tisíc dolarů a nabídl 4 tisíce.
Vůz byl podle textu inzerátu krásný, jen měl „tak trochu nefunkční”, přehřívající se motor. S prodávajícím se po chvíli smlouvání po telefonu dohodli na 4 500 dolarech (cca 114 tisících korun) a Hoover vyrazil s přívěsem pro Mercedes. Když přijel, zjistil, že onen krásný kosmetický stav znamená prasklé čelní sklo, přední nárazník a jednu mlhovku. A že se v motoru vrtal neznalý mechanik, který ve snaze odhalit příčinu přehřívání rozhrabal jeho horní část a přitom zlomil sadu cívek, jejíž cena je 1 000 dolarů, tj. přes 25 tisíc korun.
To úplně neodpovídalo tomu, na čem se s prodávajícím dohodl po telefonu, ale Hoover je zkrátka Hoover, a tak vůz přesto koupil za domluvenou částku. Skládání motoru dohromady rychle vzdal; přirovnal ho k puzzle o 5 tisících kousků, z nichž část chybí a vy nevíte jaká. Sehnal tedy nový, kompletní motor, který měl mít najeto asi 129 tisíc kilometrů oproti proběhu původního motoru s 240 tisíci km, a nechal si ho do vozu namontovat. Motor přišel na 4 500 dolarů, stejně jako celé auto, a práce včetně preventivní údržby a nových kapalin na 1 450 dolarů, celkem tedy 5 950 dolarů (cca 151 tisíc korun).



Na levém snímku vidíme auto ve stavu, v jakém si jej nový majitel přivezl. Na dalších dvou je vidět motorový prostor po demontáži motoru a vymontovaný dvanáctiválec i s jeho náhradou
S funkčním motorem netrvalo dlouho najít příčinu přehřívání - prasklý chladič, který se někdo pokusil „opravit” přípravkem s názvem JB Weld, tekutým utěsňovačem poškozeného chladiče. Pod kapotu tedy putoval nový chladič v ceně 660 dolarů (cca 17 tisíc korun). Bylo nutné vyměnit ještě přídavný větrák chladiče v ceně 375 dolarů (9 500 Kč), dvě baterie v ceně 325 dolarů (8 300 Kč) a dolní rameno zavěšení pravého předního kola za 300 dolarů (7 600 Kč). K tomu bylo potřeba vyměnit onu pneumatiku za 100 dolarů (2 500 Kč)
Nový olej a filtr stál 80 dolarů (2 000 Kč), takže celkem si Hoover pořídil funkční Mercedes S600 z roku 2007 - vloni to bylo jen devět let staré auto a ještě v roce 2013 se vyrábělo jako nové - za 12 290 dolarů, tj. cca 312 tisíc korun. Pak přišlo čelní sklo za 1 400 dolarů (cca 36 tisíc korun), nová mlhovka za 85 dolarů a 400 dolarů za opravu blatníku. 200 dolarů si vyžádala oprava poškrábaných kol a 75 dolarů stálo profesionální vyčištění. Celková suma? 14 450 dolarů, tj. 367 333 korun dle aktuálního kurzu ČNB za auto ve vizuálně i technicky výtečném stavu.
To znamená, že si pořídil - a uvedl do krásného stavu - tenhle vůz za méně než 10 procent původní prodejní ceny. A zajímavá cena je to i ve srovnání s ojetými kusy, nejlevnější S600 z toho roku jsou v Evropě prodávány za cenu okolo 600 tisíc Kč, pokud mají být pojízdné, a to je otázka, co jim je a co se jim během dalšího roku či dvou stane. Pokles ceny je tu tak jako tak extrémní, ovšem stejně jako u jiných špičkových verzí luxusních limuzín má velmi dobrý důvod - bývá tu velmi, velmi nákladná údržba. Hoover si ale auta kupuje na ježdění, a tak jezdí i s tím - a od chvíle opravy s ním za rok najel asi 8 000 kilometrů.
Jaké byly jeho provozní náklady? Kromě paliva nulové. Za rok se na tomto autě s dvanáctiválcem, hydraulickým odpružením a plejádami elektronických drobností nepokazilo vůbec nic. Jediná nefunkční věc je odvětrávání palivové nádrže, takže Hoover musí při tankování několik minut pouštět hrdlem jen tenký proud paliva, jinak pistole okamžitě vypíná. Podle něj je to daň německým automobilovým bohům za to, že se nic jiného nepokazí.
Hoover kromě chytře promyšlených drobností, které popisuje na videu - všimněte si například, jak Mercedes počítá s tím, že se bezklíčové startování porouchá -, píše také o způsobu, jakým kupuje auta. Na onu nejlevnější 911 jsme už naráželi, další podobný nákup byla nejlevnější Honda NSX, kterou si pořídil nedávno.
Při povídání o koupi této S600 zmiňuje také jistého Douga DeZáruku, ve kterém snadno odhalíme Douga DeMura jeho auta. Hoover si trochu utahuje z toho, že on kupuje mezi ojetinami ty nejlepší kousky na trhu od věrohodných prodejců a obvykle i s kompletní zárukou. On to ale dělá přesně naopak - chová se prý jako kdybyste batolatům dovolili nakupovat auta. Jedná podle vlastních slov impulsivně, netrpělivě, idiotsky - s omezeným rozpočtem si kupuje ta nejlevnější ojetá auta na trhu, u kterých lze předpokládat, že reálný stav je jen o něco horší, než kupující prohlašuje. Levně je pořídí, opraví a doufá, že je bude mít levněji než kdyby si pořídil solidní kus v údajně dobrém stavu.
Zatím mu to vychází docela dobře - mít v garáží 911, NSX a S600 není vůbec špatné, a to tahle tři auta netvoří celou Hooverovu sbírku. A je třeba dodat, že „při penězích” vážně moc není, třeba na onu NSX - opět nejlevnější ve Státech - si musel půjčit prakticky celou kupní cenu...
Tyler Hoover záměrně neopravuje odvětrávání palivové nádrže, aby se nepokazilo nic dalšího, jinak má ale auto v perfektním stavu. Dost levně, je třeba dodat
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 3 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 4 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
před 6 hodinamiSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 13:43 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus