Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majitel Ferrari zkusil levně provést servis, za který automobilka účtuje půl milionu Kč
29.7.2019 | Mirek Mazal
Domácí opravy drahých aut se zdají být neřešitelnou záležitostí, ale není to tak úplně pravda. Tyto vozy jsou v principu podobné levnějším modelům, jen jejich oficiální servisy nefungují tak efektivně.
Ferrari 348 bylo vyráběno mezi léty 1989 až 1995. Dvoudvéřového kupé s motorem V8 se prodalo okolo devíti tisíc kusů a dodnes patří mezi žádané modely z Maranella. Vlastnictví každého z vyrobených strojů vyžaduje každé 4 roky, nebo po ujetí 40 tisíc kilometrů výměnu rozvodového řemene, což nezbytně znamená vytáhnout motor ven z auta.
To je pochopitelně složitý servisní úkon, který doprovází výměna řady dalších součástí, jako jsou napínáky, vodní čerpadlo, ložiska a řemenice. Tato služba přijde v autorizovaném servisu až na 25 000 USD, tedy asi 573 tisíc Kč. To je extrémní suma i vzhledem k současné hodnotě modelu 348, stejně jako v jiných případech ale i tady platí, že není nutné platit horentní sumy a vyplatí se navštívit méně honosnou opravnu.
Majitel Tim Purcell své Ferrari 348 Targa svěřil do rukou neautorizovaného servisu, aby zjistil, zda je možné spolehlivě vykonat potřebné práce bez poplatku za autorizované služby. Náročný úkol začal demontáží kol, částí karoserie, velkého sání, výfuku a postupně se mechanici dostali k uvolňování hadic vedoucích do vidlicového osmiválce.
Druhý den putovalo Ferrari do vzduchu, aby se pánové mohli podívat na demontáž potřebných dílů ze strany podvozku. Plánovaný postup se neobešel bez vypuštění náplní jako chladicí kapalina, brzdová kapalina nebo olej. Zejména náplň chladičů jim udělala problémy a mechanici ji pak museli uklízet po celé dílně.
Po třech dnech příprav se garážoví specialisté konečně dostali k vyjmutí V8 z Timova supersportu. Na rozdíl od mnoha jiných, motor Ferrari 348 lze vytáhnout ven spuštěním pod auto na připravený podstavec. Italští návrháři počítali s pravidelnou výměnou rozvodů, proto přizpůsobili uložení pohonné jednotky k snadnějším zásahům.
Čtvrtá etapa úsporného servisu spočívala v opravě vyjmutého motoru. Pracovníci například odšroubovali sání a oba kryty hlav na horní části osmiválce.
Poslední etapa pokračovala úspěšně, dokud nenastalo několik překážek. Největším zdržením se stala olejová vana připevněna jedním zapomenutým šroubem. Mechanici si toho nevšimli a ve spěchu použili rány kladivem. Násilím vana povolila ze své pozice a tým mohl úspěšně pokračovat k zamýšlené výměně všech opotřebovaných dílů 3,4litrového agregátu Tipo F119.
V tuto chvíli ještě chybí vrátit motor na své místo, to už ale bude ve srovnáním s dobrodružností předchozích operací relativně jednoduchá práce. Finální účet zatím neznáme, je ale nepochybné, že oprava vyjde na zlomek sumy požadované servisem. Předběžný odhad hovoří o maximálně pětinové částce - to už se opravdu vyplatí.
Náročný servis Ferrari 348 TS lze provést i ve skromnějších podmínkách za zlomek sumy požadované autorizovaným servisem
Zdroj: Normal Guy Supercar@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před hodinou - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB