Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025 | Petr Prokopec
Tohle auto bývá chváleno pro svůj bezprostřední projev, ale optikou dlouhodobého vlastnictví zjevně dojíždí na úspory na nesprávných místech. Laciný typ startovací baterie patří mezi ně, jednomu z dotčených majitelů po čtyřech selháních za jediný rok došla trpělivost.
Na představení Kie EV6 došlo už před čtyřmi lety. Pro korejskou automobilku šlo o první vůz, který byl od počátku vyvinut jako čistě elektrický, přičemž použita byla stejná platforma E-GMP, na jaké stojí také Hyundai Ioniq 5. Zákazníci mohou volit z několika verzí, přičemž na vrchol nabídky zamířilo provedení GT osazené dvěma motory produkujícími 585 koní. S tímto výkonem se 4,7metrové SUV dostane na stovku za 3,5 sekundy, a to klidně i s celou rodinou na palubě a nacpaným 520litrovým zavazadelníkem. Sice při využívání takové dynamiky ujede jen desítky kilometrů, než musíte znovu nabíjet, ale její okamžitý projev má něco do sebe.
EV6 se tak dočkalo vřelého přijetí a zpočátku i zvyšujících se prodejů. Zatímco v roce 2021 po celém světě našlo svého majitele 29 512 aut, v dalších dvou letech Kia dosahovala třikrát vyšších registrací. Loni se ovšem soukolí poněkud zadrhlo, jako tomu ostatně u elektromobilů bývá. Tahle auta mají z podstaty omezený tržní potenciál, který se výrobci snaží popřít zlevňováním, ani to ale zjevně neřeší vše.
Pro Kiu navíc nastávají ještě složitější časy. Korejská automobilka totiž uvedla, že se vzhledem k situaci v USA hodlá zaměřit hlavně na Evropu, kde chce elektrických aut prodávat víc a víc. Jenže ani tady EV6 nevalí (letos -24 %), potýká se se stejným problémem. Pokud tohle chce Kia změnit, je zapotřebí, aby nedávala sebemenší prostor ke kritice. Něco takového je ale v souvislosti s bateriovým pohonem pomalu nemožné, neboť kvůli cenám baterií výrobci v ostatních oblastech přistupují ke škrtům a zákazníci jsou vzhledem k cenám těchto aut (EV6 GT dnes u nás stojí od 1 780 980 Kč, to je naprosto absurdní suma) na každý problém mnohem citlivější.
Jedním z projevů úspor na nevhodných místech je (resp. bylo použití olověné startovací baterie. Taková je ovšem pro tento typ vozu nevyhovující, což ostatně uznala sama automobilka, neboť ta v mezičase přišla s typem AGM užívajícím sklolaminátový obal, jenž lépe drží elektrolyt a zasazuje se o lepší výkon i delší životnost. Lidé, kteří se ovšem považovali za průkopníky, a naskočili za volant EV6 mezi prvními, se ale nedočkali zpětné výměny. Tedy nikoliv aspoň ne té dobrovolné, jak dokládá příběh jednoho z vlastníků základní verze s pohonem zadních kol zveřejněný ve skupině majitelů na Facebooku.
Manuel Gonzalez-Astudillo si EV6 pořídil před rokem. Od té doby s vozem najel 7 240 km, tedy v podstatě nic. Přesto všechno ale již musel třikrát měnit startovací baterii. Jak přitom poukázal na fotkách, kde o původní olověný typ, ze kterého se dokonce vylila kyselina, kvůli které začíná korodovat prostranství okolo ní. Manuel tak chce auto Kie vrátit za plnou cenu s využití zákona chránícího spotřebitele před podobnými šmejdy, tzv. Lemon Law.
Tento zákon chrání spotřebitele před produkty se zásadními výrobními vadami, mezi které lze použití nevhodné baterie začlenit. To ostatně naznačují i reakce dalších majitelů pod jeho příspěvkem. Zajímavé přitom je, že dealerství, u kterého byl vůz několikrát na opravu, nikdy neinstalovalo pod kapotu lepší baterii AGM. Patrně jednalo v rámci možností daných automobilkou, takže dokola používalo stejně problematickou baterii.
Manuel nyní říká, že od Kie prchne sprintem a už se k ní nikdy nevrátí. A zůstává otázkou, zda ještě někdy dá šanci elektromobilu, či půjde cestou jiného ze zklamaných majitelů EV6, který nakonec skončil v pětilitrovém osmiválcovém Fordu Mustang. Znovu je tak třeba výrobcům připomenout, že jejich arogance není to pravé, co by bylo vhodné spojovat se snahou prosadit se na trhu s drahým inferiorním produktem nevyžádaným klienty. Ale je už asi tisící pokračování házení pověstného hrachu na zeď...



O Kie EV6 se obecně mluví pozitivně, to ale jen dokud se nezačtete do zkušeností majitelů na internetových fórech. I Korejcům se šetření na nesprávných místech přestává vyplácet. Foto: Kia
Zdroj: Kia EV6 Owners USA přes Carscoops
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 11 hodinami
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.06. 22:26 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Politický koutek 12.06. 11:54 - jerry
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
