Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Moderní sexy kombík Volva je slušný držák a rodinný tank, přesto ho ojetý kvůli mánii okolo SUV koupíte levně
8.4.2024 | Petr Prokopec
Je to podle nás jedno z nejpovedenějších švédských aut posledních dekád, lidé jej ale kvůli SUV přehlíží v showroomech i v bazarech. O to levněji ho koupíte, třebaže nabídnout toho umí docela dost.
Z Volva se za několik posledních dekád stal symbol bezpečnosti, symbol spolehlivosti ale zdaleka ne. Kupříkladu podle studie firmy J.D. Power patří Volvu sedmá nejhorší příčka mezi všemi automobilovými značkami s výsledkem skoro úplně stejným jako v případě pranýřované Tesly. To je hodně špatné.
Neznamená to nicméně, že byste každé Volvo měli v autobazarech měli obcházet obloukem, je třeba zkoumat realitu model od modelu. Palce nahoru od německého TÜV dlouhodobě dostává celá šedesátková rodina, tedy modely XC60, S60 a V60 - všechny tyto vozy patří k nadprůměru, my se mezi nimi dnes zaměříme na kombík V60.
Jeho druhá generace se začala prodávat v červenci 2018, v bazarech tedy již můžete narazit na řadu exemplářů, z nichž všechny disponují přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Žádnou jinou kubaturu Švédové pro tento model nenabízí, jakkoli zákazníci mohli volit mezi benzinovými, dieselovými a hybridními jednotkami. Na vrchol se postavilo plug-in hybridní provedení T8, které kromě spalovací jednotky disponuje i elektromotorem. Jeho pohon celkově produkuje až 408 koní výkonu a 640 Nm točivého momentu.
Naši kolegové z německého Auto Bildu proklepli právě tuto verzi, čímž nás inspirovali k pohledu na spolehlivost V60 jako takové. A je skutečně potěšující, že vysloveně typickými, statisticky významnými problémy tohle auto netrpí. Při výběru je tedy třeba zaměřit se spíše na viditelné opotřebení, které naznačí péči vlastníků, a specifické potíže, které se mohou týkat toho či onoho konkrétního kusu. Pár vodítek ke kontrole bychom ale přece jen měli.
U exemplářů vyrobených po 21. lednu 2019 je nicméně třeba zkontrolovat, zda fungují autonomní brzdy, neboť senzory nemusí však detekovat překážku. Haprovat pak může i modul odesílající vaši polohu v případě havárie, u aut vyrobených mezi 10. a 22. zářím 2020 pak kritika míří k základním bezpečnostním systémům. Jelikož jde o pásy a další hardware, je třeba ověřit, zda se auto podrobilo svolávací akci.
Zmínit je třeba ještě problém zadního zavěšení, u kterého může dojít k uvolnění matek či šroubů. Tato nesnáz se přitom již týká většího počtu aut, jde o kousky vyrobené mezi 25. září 2018 a 1. dubnem 2019. Majitelé dále poukazují ještě na selhání převodovky či spojky, nesnáze jsou nicméně spojené i s elektroinstalací. Jde nicméně spíše o výjimečné případy, motory či brzdy jsou pak nejčastěji předmětem chvály.
Zajímavé je, že dle dat TÜV jako by V60 časem zrála, tedy čím starší je, tím vyšší relativní spolehlivosti dosahuje. To je obvykle znakem kvalitně postaveného auta plného osvědčených řešení. Konstrukce tomu nahrává. Druhá generace V60 sice přešla z platformy P3 na novou modulární architekturu SPA, stěžejní technologie nicméně zůstaly zachovány. A jejich modernizace nenarušila spolehlivost.
Kolegy vyzdvižený exemplář je podle nás ne zcela šťastná verze T8, která je sice výkonná, je ale také těžká a drahá. Konkrétní vůz z října 2021 s necelými 50 tisíci km na tachometru je tedy pořád zánovní a za cenu 39 990 Eur (lehce přes 1 milion Kč) představuje zajímavou nabídku i tak, přesto jsme přesvědčeni, že s V60 lze udělat lepší obchody.
Zaměřili bychom se na dieselové varianty, z nichž tu nejslabší s motorem D3 o 150 koních koupíte ojetou už za ceny okolo 320 tisíc Kč. Bude u toho nájezd okolo 200 tisíc km, ten ale tohle Volvo nepoloží. Už kolem 350 tisíc Kč můžete mít srovnatelná provedení se silnějším dieselem D4 (190 koní), která i s nájezdy mezi 100 a 150 tisíci km koupíte bezpečně pod 400 tisíc Kč. To opravdu není moc, většina lidí zkrátka kouká po SUV, V60 tak skýtá slušnou šanci na výhodný nákup solidního moderního auta ne úplně tuctové značky, které snadno poslouží celé rodině a s pověstí tanku vaše nejbližší slušně ochrání, i když se něco hodně nepovede.
Na druhou generaci Volva V60 lze pět chválu - vypadá pořád sex a se spolehlivostí problém nemá. Nejzajímavější diesely lze přesto koupit za velmi příznivé ceny. Foto: Volvo
Zdroje: proklepli právě tuto verzi, TÜV,.D. Power
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
včera - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nejčtenější články
- Zřejmě už odpískaný bestseller VW je dnes jednou z mála levných cest k univerzálnímu autu, které vydrží
2.4.2024 - Korejci odhalili svůj první závodní elektromobil. Je tak absurdně těžký, že mu museli udělat vlastní závody
2.4.2024 - Vrcholný elektrický Mercedes ztrácí na ceně skoro polovinu za jediný rok, majitelům bere miliony. Němci už se bojí i Číňanů
3.4.2024 - Jediný moderní McLaren schopný uhánět 400 km/h měl být investiční jistota, teď se nedá prodat ani o 15 milionů levněji
3.4.2024 - Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva