Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nadšenci levně koupili ojetý Mercedes S ve zdánlivě skvělém stavu, kontrola ukázala realitu
28.9.2019 | Mirek Mazal
Narazit na zdánlivě výhodnou nabídku dobře vypadající ojetiny prestižní značky za překvapivě nízkou cenu není až tak složité. Nemusí to být špatná koupě, ale může, však se podívejte.
Nadšenci z britského Car Throttlu už prosluli svými experimenty s levnými ojetými vozy. Tyto hrátky jim do značné míry umožňuje specifický britský trh, kde auta velmi rychle ztrácí svou hodnotu. Za vcelku zanedbatelné částky tam lze pořídit i kdysi velmi drahá auta - na první pohled vypadají zachovale a zachovalá být mohou, při podrobnějším zkoumání ale také mohou vyjevit docela jiný obrázek.
Posledním takto pořízeným vozem je zřejmě nejlevnější Mercedes-Benz S500 na britských ostrovech. Po týdenním seznamování se s ním Alex Kersten z Car Throttlu zamířil ke specialistovi na ojeté Mercedesy. Limuzína plná přepychové výbavy dojela na zvedák vlastními silami bez toho, že by cokoliv ukazovalo na vážné problémy. Detailní prohlídka ale ukázala docela jiný stav a výsledná cenová nabídka servisu vracejícího vůz do bezvadného stavu zadupala do země všechny teoretické předpoklady o dobré koupi.
Přestože interiér dále zastává službu na výbornou a bez viditelných chyb, už letmý pohled na exteriér a rozsáhlou korozi mnoha panelů karoserie naznačil, že pod sukněmi nebude vše v pořádku. Technik provádějící prohlídku už po zkušební jízdě naznačoval problém s katalyzátory a nelíbil se mu ani nepravidelných chod pětilitrového osmiválce. Pohled pod zvednutou kapotu potvrdil pochybný stav pohonné jednotky. Pozdější exkurze pod autem pokračovala v podobném stylu - kapky oleje s vůlemi podvozku potřebovaly už dávno vyřešit, stejně jako špatný výfukový systém.
Přisvícením na detaily zavěšení kol si člověk říká, jak ojetý Mercedes mohl vůbec držet rovný směr. Unavené komponenty přenesly váhu na další díly nápravy, které stářím postupně ztratily své původní vlastnosti. Výsledkem je nutnost výměny všech provázaných částí usměrňující jízdu. Únavu podvozku nejlépe naznačily nerovnoměrně sjeté pneumatiky.
Hledání závad se v závěrečné fázi odehrálo prostřednictvím počítače s diagnostickým programem. Čtečka řídících jednotek zobrazila několik dalších chyb, které je potřeba přičíst ke všem předchozím závadám zběžného zjištění. Rychlá kontrola zabrala jen několik minut, přesto si automechanik zaznamenal tolik položek, že je musel jít sečíst do kanceláře.
Po desetiminutovém sčítání cen náhradních dílů a času potřebného na opravy se technik vrátil. Specialista na Mercedesy vidí rozpočet na celkové uvedení do alespoň uspokojivého stavu S500 na 8 150 britských liber, což je astronomických 238 tisíc českých korun. Vyřešení úplně všech potíží včetně koroze by stálo dohromady okolo 11 tisíc liber (321 tisíc Kč). Jen jedno přední světlo polkne 1 tisíc GBP (29 tisíc Kč), tolik zaplatili lidé z Car Throttlu za celé auto. Uvedení do prvotřídního stavu by tedy vyžadovalo více než desetinásobnou investici.
Tento příběh s sebou nese opětovné potvrzení zkušeností dávno nabytých mnoha jinými kupci ojetin. I když se vám na první pohled a při zkušební jízdě auto zdá být v pořádku, nechte ho prohlédnout specialistou. Pak se z na první pohled výhodné koupě nestane pokladnička s hodně hlubokým dnem. Stejně tak tento příběh připomíná, že původně drahá auta neztrácí cenu raketovým tempem pro nic za nic - udržovat je při životě v bezvadném stavu bývá hodně drahé a pokud některý z majitelů péči zanedbá, vysoké účty za opravy padnou na vás.


















Mercedes-Benz třídy S W220 funguje, ale podrobným pohledem se snadno najdou nedostatky za desetinásobek pořizovací ceny - tohle nebyla dobrá koupě, ač se tak na první pohled jevila
Zdroj: Car Throttle@Youtube
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 3 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Prezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
před hodinouŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
před 2 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 3 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 4 hodinamiFord po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 14:13 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring