Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR

Ať už koukáte po novém nebo ojetém SUV, existuje jen málo neduhů, které by unikly pozornosti při testech Auto Bildu na 100 tisíc ujetých km. Tady jsou ta, která z nich vyšla nejlépe.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR

1.1.2021 | Petr Miler

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR

/

Foto: Seat

Ať už koukáte po novém nebo ojetém SUV, existuje jen málo neduhů, které by unikly pozornosti při testech Auto Bildu na 100 tisíc ujetých km. Tady jsou ta, která z nich vyšla nejlépe.

Na autech nás těší či rmoutí kde co, v konečném důsledku je to ale hlavně spolehlivost, co tvoří jasný předěl mezi dobrými a špatnými automobily. Kritika jízdních vlastností, ovladatelnosti nebo designu může být různorodá a každému imponuje něco jiného, frekvence poruch se ale týká v podobné míře všech majitelů. V poslední době jsme si proto posvítili na nejhorší i nejlepší auta v dlouhodobých testech Auto Bildu, v případě SUV jsme se ale pokaždé odkazovali na starší přehledy. Ty už ale výsledky testů obsáhly pouze částečně a ne zcela aktuálně, proto je třeba srovnat krok s realitou.

Než se k výsledkům dostaneme, zopakujme, že každý z testovaných vozů musel v nejrůznějších režimech ujet minimálně 100 tisíc kilometrů, absolvovat všechny předepsané prohlídky a obvykle i neplánované servisní zásahy, které si vyžádaly vzniklé problémy. A během toho všeho snášet kritické soudy redaktorů, kteří je zrovna řídili. Zážitky za volantem a záznamy ze servisů doplňuje hodnocení Dekry po rozborce celého automobilu. Sledují se všechny detaily prozrazující únavu materiálu, vedle těsnosti všech spojů se zjišťuje například i kondice jednotlivých komponentů motoru pomocí měřících přístrojů či rozsah koroze. Výsledkem je počet chybových bodů a známka od jedničky do pětky jako ve škole.

Níže rozdělený žebříček přehledně rekapituluje stav nejlepších aut po ujetí 100 tisíc kilometrů u všech dosud testovaných SUV podle novějších kritérií od roku 2014. Ať už tedy hledáte odolné nové nebo ojeté SUV, bude radno vybírat mezi těmi lépe hodnocenými. Tady je nejlepší desítka, která reflektuje jedenáct modelů, neboť na desátém místě se sešly dva vozy s totožným bodovým výsledkem a tedy i známkou. Jak už jsme naznačili, novým premiantem je auto z České republiky, Škoda to ale není, ta je nejlépe desátá.

10 nejlepších SUV v testech Auto Bildu na 100 tisíc km od roku 2014

10. Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 Scout

Chybové body: 11
Známka: 2+

Stále největší škodovka v nabídce měla v testu tak trochu smůlu. Její výsledek sice stačil na nejlepší desítku, což si zaslouží uznání, většinu chybových bodů ale nasbírala těsně před ujetím 100 tisíc km - nejprve se pokazil kontakt na startovacím tlačítku a pak řídicí jednotka adaptivních tlumičů. Rozebrání u Dekry neodhalilo žádná dramatický technický problém, jen těsnění na výfukovém potrubí by podle techniků nevydrželo více než dalších 50 tisíc km, než by si řeklo o výměnu. Nakonec z toho bylo 11 chybových bodů a lepší dvojka jako známka.


Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 1 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 01Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 2 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 02Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 3 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 03
Foto: Škoda Auto

10. Peugeot 2008 1,6 BlueHDi, chybové body

Chybové body: 11
Známka: 2+

Skupina PSA umí vyrobit konkurenceschopné SUV, malý Peugeot na zvýšeném podvozku tak mířil do servisu jen na plánované kontroly. Dieselové provedení 1,6 BlueHDi se projevilo stabilně dobrým výkonem a příjemný pocit z auta posádce narušovaly jen zvláštní rány od přední nápravy. Na sklonku 100 000 kilometrů tak musely být v rámci jedné z pravidelných kontrol vyměněny přední tlumiče, což je v těchto testech neobvykle brzy. Výsledek je stejný jako u Škody - lepší dvojka s 11 „trestnými” body.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 4 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 20Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 5 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 22Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 6 - Peugeot 2008 2016 facelift prvni sada 43
Foto: Peugeot

9. Fiat 500X 1,6 MJT Lounge

Chybové body: 10
Známka: 2+

Fiaty neplatí za trvanlivá a spolehlivá auta, v testu Auto Bildu ale obavy nepotvrdil. Italské kompaktní SUV dělá spoustu věcí správně, dobrý uživatelský dojem nebyl pošramocen žádným velkým technickým probléme. Redaktoři si jen opakovaně stýskali nad ergonomii a špatně čitelnému displeji navigace TomTom. Nakonec z toho bylo 10 chybových bodů a znovu 2+ jako známka.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 7 - test fiat 500x multijet fwd 01Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 8 - test fiat 500x multijet fwd 07Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 9 - test fiat 500x multijet fwd 41
Foto: Marek Bednář, Autoforum.cz

7. Suzuki SX4 S-Cross DDiS AllGrip

Chybové body: 8
Známka: 1-

Na japonském hatchbacku se po několika dnech zasekl a vypnul displej satelitní navigace a s palubní elektronikou byly potíže i později. Suma sumárum to ale byla jediná velká výtka vůči Suzuki, jinak je možné SX4 označit za mechanicky odolné SUV bez zásadních konstrukčních problémů. Ujeté kilometry se výrazně nepodepsaly na pohonu ani na podvozku, známou už je tak 1- za 8 chybových bodů.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 10 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 02Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 11 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 03Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 12 - Nejlepsi SUV po 100 000 km dle Auto Bildu 2018 01
Foto: Suzuki

7. Mazda CX-5 Skyactiv-D AWD, chybové body

Chybové body: 8
Známka: 1-

Také klíčové SUV Mazdy 5 se ukázalo v dobrém světle. Dokonce překonalo i nepozorný servis v podobě zapomenuté aktualizace softwaru a nevyměněného brzdového obložení. Výsledek byl milé překvapení a ani obvykle slabá antikorozní ochrana Mazd se tentokrát za 100 tisíc km nestačila projevit. Střední SUV Mazdy je bezpečnou volbou, i s jen 8 chybovými body ale existuje šest lepších aut.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 13 - Mazda CX-5 2015 facelift US verze 27Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 14 - Mazda CX-5 2015 facelift US verze 29Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 15 - Mazda CX-5 2015 facelift US verze 40
Foto: Mazda

6. Hyundai Tucson 2,0 CRDi 2WD

Chybové body: 6
Známka: 1-

Výsledky tohoto testu jsme probírali podrobně. Tehdy jsme konstatovali, že se svými pouhými šesti chybovými body a známkou 1- patří Tucson mezi špičkovou společnost moderních SUV současnosti. Korejec ujel 100 tisíc kilometrů bez velkých problémů. Objevily se drobné nedostatky ve formě občas nefungujícího elektrického mechanismu otevírání pátých dveří. Některé testovací jezdce obtěžovaly zvuky od kovového držáku vzduchotechniky. Konečné hodnocení ovlivnila drobná koroze, ale jinak mechanické části jako motor a převodovka zůstaly jako nové. Chybových bodů bylo už jen 6, známka je horší jednička.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 16 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 04Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 17 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 05Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 18 - Hyundai Tucson 2017 test Auto Bild 06
Foto: Hyundai

5. BMW X1 xDrive 20i

Chybové body: 6
Známka: 1-

Označení prémiové SUV konečně nabírá konkrétní podobu. BMW X1 v testu splnilo všechny vysoké standardy zkoušky odolnosti. Zátěžová porce kilometrů byla snadným soustem a jediným nedostatkem se ukázal starší navigační systém, což je „uživatelský” problém. Závěrem je výsledek stejný jako u Hyundai.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 19 - BMW X1 2016 prvni oficialni sada 21Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 20 - BMW X1 2016 prvni oficialni sada 20Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 21 - BMW X1 2016 prvni oficialni sada 46
Foto: BMW

3. Volvo XC60 D4

Chybové body: 4
Známka: 1

Mezi nejlepšími se oprávněně ocitlo také Volvo XC60. Dieselový Švéd ukázal mírné mezery v oblasti konektivity, když po překonání 70 266 kilometrů přestalo poslouchat připojení USB. Technici našli částečně zanedbanou ochranu proti korozi, ale byly to povětšinou banality. Závěrem byly jen 4 chybové body a čistá jednička.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 22 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 01Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 23 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 03Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 24 - Volvo XC60 2017 vs 2016 stare nove dalsi 05
Foto: Volvo

3. Kia Sportage 2,0 CRDi AWD

Chybové body: 4
Známka: 1

Nenápadné SUV místem svého původu některé Čechy dráždí. Model stále trochu podceňované automobilky Kia mnohé překvapil podobně jako příbuzný Hyundai Tucson. Sportage vydrželo všech 100 tisíc kilometrů bez jakékoliv poruchy. Ani závěrečné rozmontování neodhalilo unavené díly nebo poškozené materiály, díky tomu výsledná známka odpovídá znovu čisté jedničce za 4 chybové body.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 25 - prvni test kia sportage press moje 01Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 26 - prvni test kia sportage press moje 07Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 27 - prvni test kia sportage press moje 43
Foto: Marek Bednář, Autoforum.cz

2. VW Tiguan 2,0 TSI 4Motion

Chybové body: 2
Známka: 1

Také výsledek Tiguanu jsme nedávno probírali podrobně. Byl téměř dokonalý, před čímž je třeba smeknout o to více, že auto kvůli koronavirovým patáliím před rozebráním najelo nakonec 125 a nikoli 100 tisíc km. Jedinými náznaky problémů byly počínající průniky oleje mezi motorem a převodovkou a zanášení hůře přístupných míst bahnem z off-roadových výletů, které by výhledově mohlo vést ke korozi. Jen dva chybové body znamenají logicky znovu známku 1.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 28 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 08Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 29 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 09Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 30 - VW Tiguan 2016 prvni oficialni sada 15
Foto: Volkswagen

=== 1. Seat Ateca 1,0 TSI Style===

Chybové body: 1
Známka: 1

A jsme u vítěze, kterým je pro tuto chvíli Seat Ateca. A při jednom chybovém bodu bude těžké jej překonat. Sourozenec Škody Karoq vyráběný v českých Kvasinách se tak předvedl v tom nejlepším možném světle - po 100 tisících km si nebylo nač stěžovat, snad krom ne úplně kvalitních sedadel, z nichž vícero redaktorů na dlouhých cestách bolela záda. Jinak skutečně skoro dokonalý výsledek.

Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 31 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 04Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 32 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 05Nejlepší SUV v dlouhodobých testech Němců mají nového premianta, je z ČR - 33 - Nejlepsi SUV dlouhodobe testy Auto Bild 2021 06
Foto: Seat

Zdroj: Auto Bild

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše