Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější auta pro rok 2019 podle CR jsou ódou na jedinou zemi
27.2.2019 | Petr Prokopec
Heslo „Japonec až na konec“ uslyšíte říkat leckoho, po zjištění výsledků poslední studie Consumer Reports bude ale tím posledním, co vás napadne, však se podívejte.
Aktuální výroční studii magazínu Consumer Reports zaměřené na spolehlivost nových aut jsme se věnovali již dvakrát. Nejprve jsme zmapovali nejlepší auta pro letošní rok ze všech myslitelných úhlů pohledu a podruhé jsme se zabývali těmi nejméně spolehlivými. Dnes pro zamíříme na opačný konec škály, tedy pro změnu za těmi nejspolehlivějšími. Na první pohled se může zdát, že nepůjde o nic jiného než o rekapitulaci již dříve představené selekce Top Picks, nicméně v jejím případě výsledky ovlivňovala i bezpečnost, komfort, spotřeba či výkony. Dnes zůstaneme pouze u spolehlivosti.
Magazín CR shromáždil data o více než 470 000 vozech, přičemž ve výzkumu se věnoval hlavně 17 specifickým oblastem mapujícím jak drobné problémy typu skřípějících brzd, tak i ty zásadní, mezi něž patří třeba selhání systému pohonu všech kol. Každá kategorie má odlišnou váhu, jejich sečtením pak došlo k vytvoření indexu předpokládané spolehlivosti jednotlivých aut pro letošní rok. Ten byl navíc ještě zkombinován s výsledky interního testování daných vozů, stejně jako s dlouhodobými statistickými daty.
Výsledky by tedy měly být maximálně objektivní, i když se i tak pochopitelně může stát, že se vám „povede” koupit nespolehlivé auto, s nímž nikdo jiný problémy nemá. A nebo naopak. Mělo by ale jít o výjimky potvrzující opačné pravidlo.
Tolik pro úvod, nyní již pojďme za letošními vítězi. Ty si probereme vzestupně, tedy od nejhoršího z nejlepších až po zcela nejlepší vůz. Jelikož se jedná o americkou studii, vyřadili jsme vozy neprodávané na našem kontinentu. Tentokráte jich ale mnoho nebylo, i proto, že prakticky celý žebříček ovládli Japonci se svými globálními modely.
Nejspolehlivější auta pro rok 2019 podle Consumer Reports
8. Mazda CX-5
Segment s kompaktními SUV je v poslední době neskutečně nabitý, při volbě Mazdy CX-5 však na rozdíl od mnoha konkurentů neuděláte chybu. Působivý design doplňuje dobrá kvalita výroby i působivá ovladatelnost. Přihodit pak můžete i atmosférické motory či bohatou výbavu.



7. Lexus NX
Luxusní divize Toyoty by své zákazníky měla oblažit mimo jiné i komfortem, toho ovšem SUV NX na své palubě na rozdíl od zbytku portfolia tolik nenabízí. Je to však jediná stinná stránka, kterou navíc více než vyvažuje hybridní ústrojí, které zaručí svižnou jízdou i nízkou spotřebou.
6. Honda Jazz
Jazz je v Americe prodáván pod názvem Fit, stejně jako ve své domovině. To je však jediný rozdíl vůči evropské verzi, které se taktéž pyšní malou žíznivostí. Prim však u tohoto vozu hraje hlavně jeho kabina, která je natolik prostorná, univerzální a flexibilní, že by Honda tento obor mohla vyučovat.
5. Mazda 6
V Evropě už velký sedan Mazdy zaujal zábavou, již nabízí za volantem, i designem. Jeho zásluhou působí jako mnohem dražší vůz, než jakým ve skutečnosti je. Přihodit k tomu můžete skvělou ovladatelnost i nebývalou kvalitu jízdy, samotná kabina pak svou přívětivostí přímo láká k dlouhým projížďkám.
4. Toyota Prius
Dostáváme se k tvrdé „priusí“ nadvládě, která byla přerušena pouze na třetím místě. To čtvrté obsadila základní Toyota Prius, u níž přišla na chválu hlavně nízká spotřeba spojená s hybridním ústrojím. Mimo to je možné očekávat také vyšší míru komfortu a lepší ovladatelnost než dříve.
3. Subaru XV
Značka s hvězdokupou ve znaku jako jediná rozbila blok Toyoty. Použila k tomu kombinaci nízké spotřeby, pohodlí a klidu, jíž se model XV zvaný v Americe Crosstrek vyznačuje. Subaru zároveň zabodovalo i bezpečností, jejíž úroveň začíná být nad Volvem, menší kritika ovšem sklouzla na automatickou převodovku CVT.
2. Toyota Prius Plug-In
Vracíme se zpátky k Toyotě Prius, tentokráte tu však máme plug-in hybridní provedení schopné ujet necelých 40 kilometrů čistě na elektřinu. Tato vlastnost jen rozšiřuje míru talentů tohoto vozu, stejně jako méně kontroverzní design. Nevýhodou je však kabina nabízející sezení pouze pro čtyři osoby.
1. Toyota Prius+
Ve finále se od hybridního sedanu přesuneme k hybridnímu hatchbacku, jehož interiér může na první pohled působit lacině a spartánsky. Vykoupen je však nižší cenou, menší rozměry vozu pak usnadňují jeho pohyb ve městě. Spotřeba 6,3 litru na sto kilometrů je pak jednou z nejnižších, jakých magazín CR dosáhl během testů v reálném prostředí. Vše korunuje neprůstřelná kvalita.
Zdroj: Consumer Reports
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1