Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nejspolehlivější devítiletou ojetinou je dnes ignorovaný a končící Mercedes B, koupíte ho velmi levně
19.12.2023 | Petr Prokopec
Na tomhle autě není technicky špatně nic, „jen” ho totálně míjí současné trendy. Ani fakt, že jde o vůbec nejspolehlivější ojetinu svého stáří, tak jeho ceny nedrží nahoře. To je šance pro racionálně uvažující kupce, kterým jsou nějaké trendy ukradené.
Mercedes loni v říjnu faceliftoval třídu B a už tehdy věděl, že to je to poslední, co může pro tohle auto udělat. V celé třídě kompaktních modelů téměř úplně vyklízí pole a v případě Béčka toho snad ani nebude litovat. Jen 15 065 letos v Evropě prodaných aut je velká mizérie, kterou překonávají jen některé nechtěné elektromobily značky. A tak vážně nepřekvapí, že tento vůz má do dvou let nenávratně zmizet z nabídky.
Div ostatně je, že jsme se vůbec dočkali třetí generace Béčka, neboť už ta druhá s interním označením W246 byla nabízena v době, kdy MPV ujížděl vlak. Právě na tu se dnes ale zaměříme, neboť jde o až absurdně levný ojetý vůz, uvážíme-li, že v aktuálním TÜV Reportu jde o nejspolehlivější auto v kategorii 8 až 9 let stáří a dvojku v kategorii 10 až 11 let.
Narazit na něj v autobazarech není problém. A ceny tam startují už okolo 80 tisíc korun, což je na snadno jen 8 let starý vůz prestižní značky opravdu málo. Stojí za tím nejen fakt, že jde o MPV, která současné trendy naprosto míjí, ale také to, že podobně jako u Opelu Insignia platí, že třída B je často používána německými taxikáři. S oněmi extrémně nízkými cenami tak nezřídka bývají spojené i velmi vysoké nájezdy až okolo 400 tisíc km. Přes takovéto „ovce ve stádě” je ale Béčko pořád enormně spolehlivé, to si zaslouží obdiv.
Toto využití tedy lze vnímat kladně, třebaže pro vysloužilý taxík bychom vás neposlali. Je to takový křest ohněm, však pro taxikáře je spolehlivost důležitější než cokoli jiného - ve chvíli, kdy mají auto v servisu, nevydělávají. A pokud třída B je schopna takových nájezdů, navíc ve velmi krátké době, pak zjevně lze mluvit o mimořádné spolehlivosti nejen statisticky.
Druhá generace je pro svou spolehlivost chválena navzdory tomu, že toto provedení Béčka bylo spojeno s celkem jednadvaceti různými svolávacími akcemi. První z nich navíc přišla již šest měsíců po příchodu na trh a souvisela s automatickou převodovkou, jíž byla osazena většina produkce. Mimo to došlo také na nápravu motorů, padajících zadních hlavových opěrek či klimatizací a adaptivních tempomatů. Mercedes ale zjevně veškeré potíže dokázal vyřešit ke spokojenosti klientely.
Auto jinak nemá chronickou slabinu a i ve chvílích, kdy budete chtít exemplář s nájezdem nepřesahujícím 150 tisíc kilometrů, koupíte levně. Stačí už nějakých 170 tisíc korun, za 200 tisíc Kč už si můžete vybírat z palety aut klidně s polovičními nájezdy. Pokud pak absolvujete spíše dálkové trasy, lze doporučit dieselová provedení B 180 nebo B 200 s až 136 koňmi výkonu. Je-li vaší běžnou rutina spíš pohyb po městě, zvažte benzinový model B 200, který na přední nápravu posílá 156 koní. Na opravdu hezké kousky s lepšími motory to chce asi 250 tisíc Kč, ale to už se bavíme o dobře vybavených exemplářích s nájezdy klidně jen okolo 70 tisíc km.
Naši kolegové z Auto Bildu proklepli slabší verzi B 180 ze září 2012, která ale za 11 let existence najela pouhých 20 715 km. Není tedy divu, že hlásí plnou spokojenost - úhony nestihla doznat ani karoserie, ani interiér, technika je pořád zánovní. Takové auto už stojí 13 900 Eur (cca 341 000 Kč), ale je to moc? Ani bychom neřekli, však za tolik pořád nekoupíte ani základní Fabii. A najeto bude mít jen o 20 715 km míň.






Druhá generace třídy B s označením W246 se zatím zdá být neskutečným držákem. Ceny nicméně velmi rychle padají, je to ignorované a dnes už i oficiálně pomalu končící MPV. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: TÜV, Auto Bild
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
- Titul pro čínský motocykl Kove, Fernandez mistrem světa 19.10.2025
Nejnovější články
Volbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před hodinouSpalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
před 3 hodinamiOpuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
před 4 hodinamiDnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
včeraZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva