Nejspolehlivější luxusní kompakt od Lexusu lidé jako nový nechtěli, jako ojetý se konečně dočkal uznání

Řidičsky je zajímavý asi jako rodinný výlet pro puberťáka, ale koho to zajímá, když jde o jedno z nejtrvanlivějších aut, která kdy vznikla? Právě proto ovšem jako ojetina nevyjde vůbec levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejspolehlivější luxusní kompakt od Lexusu lidé jako nový nechtěli, jako ojetý se konečně dočkal uznání

14.9.2023 | Petr Prokopec

Nejspolehlivější luxusní kompakt od Lexusu lidé jako nový nechtěli, jako ojetý se konečně dočkal uznání

/

Foto: Lexus

Řidičsky je zajímavý asi jako rodinný výlet pro puberťáka, ale koho to zajímá, když jde o jedno z nejtrvanlivějších aut, která kdy vznikla? Právě proto ovšem jako ojetina nevyjde vůbec levně.

Toyotu Prius nejspíše nikomu nemusíme sáhodlouze představovat, ostatně jde o nejznámější hybridní vůz na světě. První generace se začala prodávat již v roce 1997, Japonci nicméně později uvedli, že každý kus opustil továrnu se značnou ztrátou. Se ziskem totiž začala být spojována až druhá série, která dorazila tři léta po originálu. Celkově se nicméně do roku 2003 neprodalo ani 100 tisíc kusů. Toyota ovšem i tak spustila výrobu druhé generace, která již byla nadmíru úspěšnější - v letech 2003 až 2009 se prodalo 1 192 000 exemplářů.

Při pohledu na daný úspěch nebylo odmávnutí třetí generace překvapením, vedle základní verze se ovšem Japonci začali zabývat také možností nabídnout i luxusní provedení. To se nakonec ukázalo v březnu 2010 na autosalonu v Ženevě, a to pod názvem Lexus CT200h. Od Toyoty přitom tento hatchback převzal jak platformu MC, tak i hnací ústrojí složené z 1,8litrového benzinového čtyřválce, elektromotoru a baterií o kapacitě 1,3 kWh. Plány luxusní divize však byly obsáhlejší, jak potvrzuje registrace názvů CT300h a CT400h.

Na výkonnější varianty ovšem nikdy nedošlo, neboť z výchozího provedení se stal prodejní propadák. Publikum si tak muselo vystačit pouze se 136 „systémovými” koňmi, které navíc nemířily na zadní nápravu, což byla pro Lexus do té doby běžná praxe. Místo toho byla zaměstnána přední kola, navíc skrze převodovku eCVT. Tato kombinace v podstatě zabila veškerý dynamický potenciál, na stovku se totiž CT200h dostalo až za 10,3 sekundy. Stejný čas pak byl spojen i s verzí F Sport, u které se ostatně upravoval hlavně podvozek a bodykit. Pohonné ústrojí však zůstalo beze změn.

V roce 2013 došlo na první facelift, který byl nadmíru důležitý - 4 350 milimetrů dlouhý hatchback se totiž jako vůbec první Lexus dočkal rozšklebené čelní masky zvané Spindle Grille, která připomíná nasupeného Predátora. Druhý facelift se pak odehrál o čtyři léta později a jeho hlavním nosným tématem byl příchod plnohodnotných čelních LEDek. Mizerné a dále klesající prodeje to však nenakoplo, CT200h se tak začal stahovat z některých trhů, až nakonec loni v říjnu montážní linky definitivně opustil.

Pokud o tento poněkud neobvyklý Lexus máte zájem, na showroomy s novými vozy již musíte zapomenout. Místo toho je třeba hledat na trhu s ojetinami, tato mise ale není zrovna jednoduchá. Nikoli s ohledem na tragickou spolehlivost, v tomto ohledu CT200h doslova září. Hlavním problémem japonského hatchbacku je fakt, že se zkrátka příliš neprodával. Aktuální nabídka tak čítá jen několik desítek kusů, čemuž v souvislosti se skvělou pověstí kolem spolehlivosti a trvanlivosti odpovídají i ne zrovna lidové ceny.

Pokud máte hlouběji do kapsy, můžete počítat s originální verzí bez oné predátoří masky, jenž startuje okolo čtvrt milionu korun. Velký nájezd je v tu chvíli standardem, při omezení na maximálních 100 000 km již musíte počítat se sumou vyšší o zhruba 100 tisíc korun. O stejnou částku pak finální účet posílá nahoru také modernizovaná příď, v případě aut vyrobených po roce 2017 se již jedná o 500 000 Kč. Před pěti lety přitom CT200h startovalo na 599 000 Kč.

Za minimálním propadem hodnoty stojí opravdu neskutečná spolehlivost, vůz má totiž na kontě pouze 0,8procentní míru poruchovosti a je statisticky nejspolehlivějším kompaktem vůbec. Majitelé navíc vypověděli, že vyřešení případných problémů je vždy vyšlo na méně než tři tisíce korun. V podstatě tak jediné, čemu byste měli věnovat pozornost, jsou následky užívání vozu předchozím majitelem. Pokud ovšem kola a karoserii nezdobí škrábance a neposkvrněná je rovněž kabina, skutečně se není čeho bát.

Potvrzují to i kolegové z Auto Bildu, kteří proklepli kousek poprvé zaregistrovaný v srpnu 2020. Za tři léta přitom jeho jediný majitel najel jen 23 500 km, ohmataný tak vlastně není ani volant. Natož aby bylo potrhané čalounění. Daný vůz, jenž se dočkal vyšší výbavy Executive Line, tak můžete koupit i na dálku. Cena 22 490 Eur (cca 551 000 Kč) je na zmíněné poměry vlastně lákavá, i když absolutně nízká rozhodně není.


Nejspolehlivější luxusní kompakt od Lexusu lidé jako nový nechtěli, jako ojetý se konečně dočkal uznání - 1 - Lexus CT200h 2014 ilustracni foto 01Nejspolehlivější luxusní kompakt od Lexusu lidé jako nový nechtěli, jako ojetý se konečně dočkal uznání - 2 - Lexus CT200h 2014 ilustracni foto 02Nejspolehlivější luxusní kompakt od Lexusu lidé jako nový nechtěli, jako ojetý se konečně dočkal uznání - 3 - Lexus CT200h 2014 ilustracni foto 03
CT200h v původní nabídce značky působil tak trochu jako pěst na oko, šlo totiž o hatchback a navíc předokolku. Spolehlivost vozu je ovšem neskutečná, od roku je navíc možno počítat s čelní maskou Predátora. Foto: Lexus

Zdroje: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše