Nejspolehlivější moderní Škodou je vzhledem k nájezdu velký Kodiaq, zaujmout umí i cenou

Člověk by na piedestalu odolných škodovek asi nečekal jeden z jejích největších a nejtěžších modelů, Kodiaq ale přesně tam spadá. Není tedy nakonec divu, že si slušně drží hodnotu, pár výjimek se ale přece jen najde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Nejspolehlivější moderní Škodou je vzhledem k nájezdu velký Kodiaq, zaujmout umí i cenou

23.5.2023 | Petr Prokopec

Nejspolehlivější moderní Škodou je vzhledem k nájezdu velký Kodiaq, zaujmout umí i cenou

/

Foto: Pavel Janda, Autoforum.cz

Člověk by na piedestalu odolných škodovek asi nečekal jeden z jejích největších a nejtěžších modelů, Kodiaq ale přesně tam spadá. Není tedy nakonec divu, že si slušně drží hodnotu, pár výjimek se ale přece jen najde.

Ze Škody Kodiaq se vyklubalo SUV, které zvládá oslovit už jen velmi dobře situovanou klientelu. Za základní provedení totiž bez jedné stokoruny dáte 1 070 000 Kč. Pokud byste si tak z výplaty odložili každý měsíc stranou 10 tisíc korun, což pro normálního člověka nikdy nebude málo, budete muset šetřit takřka devět let. V takové chvíli ovšem budete disponovat předokolkou, jež ke svému pohonu používá 1,5litrový čtyřválec naladěný na 150 koní. Taková kombinace ale v mnoha lidech nadšení nevzbudí. Na v podstatě standardní čtyřkolku s motorem 2,0 TDI byste museli „desítku“ dávat stranou deset a půl roku.

Pokud nicméně Kodiaq stůj co stůj chcete, existuje i jiná možnost, než je vyloupení banky, prodej orgánů a podobné zoufalé kroky. Jen musíte akceptovat, že nebudete prvním majitelem, nýbrž až druhým, třetím či dalším v pořadí. Ojetiny jsou totiž k mání za podstatně nižší sumy, kousky z počátku výroby lze pořídit od nějakých 300 tisíc korun. V té chvíli je nicméně třeba počítat s relativně vysokým nájezdem. Jakmile ten omezíte nějakými 125 000 km, je počítat se zhruba 100 tisíci vydanými korunami navíc. A to pořád jde, přesto existují ještě výhodnější nabídky. Němci nepříliš vyhledávané diesely nejsou jako ojetiny o moc dražší, a tak slušné kousky klidně i s pohonem 4x4 seženete okolo 450 tisíc Kč.

Kodiaq přesto není ani jako ojetina vyloženě levný, jeho ceny ale nejsou vycucané z prstu. Dle německého TÜV Reportu jde totiž o jeden z nejspolehlivějších vozů, zejména vzhledem k průměrnému nájezdu. V kategorii dvou- a tříletých aut sice SUV zaujímá 68. příčku a je tak jen těsně nad průměrem, vedle takového BMW řady 1 a 2, které jsou na tom stejně, tu však máme více než dvojnásobný nájezd. V případě čtyř- a pětiletých aut je pak jednadvacátý, na kontě má tak dokonce nižší poruchovost než třeba Mercedes-Benz GLC, a to navzdory opět nižšímu nájezdu německého vozu.

Můžete tedy vybírat takříkajíc naslepo? S něčím podobným byste neměli počítat prakticky u žádné ojetiny, ať se již její prodejce zaklíná kdečím. V prvé řadě je totiž třeba myslet na to, že Kodiaq je 4,7 metru dlouhý, 1,9 metru široký a 1,7 metru vysoký. V kombinaci s rozvorem 2 791 milimetrů pak sice dokáže pobrat až sedm cestujících, zároveň však může mít potíže v řadě evropských úzkých uliček. Rozhodně proto zkontrolujte karoserii a litá kola kvůli případným škrábancům a ďubkám, skrývat se za nimi ostatně může i větší rána, než se na první pohled zdá.

Zároveň je třeba pamatovat na skutečnost, že vůz mohl sloužit rodinám. Na druhé a třetí řadě sedadel se tak mohli podepsat ti nejmenší pasažéři. Vyjma toho je tu pak ještě pár nešvarů, na které je třeba upozornit. Menší várka aut z února 2019 byla totiž osazena rámy předních sedadel, jenž mohou prasknout. V případě vozů z prosince 2018 pro změnu mohou chybět některé šrouby u druhé řady. Zatímco však tato oprava je jednoduchá a rychlá, v prvním případě je třeba zcela nový rám.

U aut vyrobených mezi lednem a únorem 2018 se pak v případě nehody nemusí dostatečně rychle nafouknout airbag, zatímco vozy z října 2018 až června 2019 dostaly do vínku pohonné jednotky, které v nízkých otáčkách dostatečně netáhnou. Je proto zapotřebí nový software. Kromě toho byste si ovšem měli dát pozor také na problémy s klimatizací, navigací a elektronikou, jež neslouží k chodu pohonné jednotky. To je sice vše, některé závady se ale mohou neskutečně prodražit.

Naši kolegové z Auto Bildu pak proklepli vůz poprvé zaregistrovaný v lednu loňského roku, s nímž jeho majitel najel 22 382 kilometrů. Osazen byl dvoulitrovým turbodieselem, na který prší mnohem větší chvála než na benzinové jednotky, ať již jde o spotřebu či spolehlivost. Cena vozu nicméně klesla jen na 42 390 Eur (cca 1 milion Kč), o značné úspoře oproti novému exempláři zde tedy nemůže být řeč. Na druhou stranu něco takového svědčí o nemalé hodnotě, jíž si Kodiaq uchovává i jako ojetina, což nakonec přijde vhod i těm, kteří jej koupí právě ojetý.


Nejspolehlivější moderní Škodou je vzhledem k nájezdu velký Kodiaq, zaujmout umí i cenou - 1 - Skoda Kodiaq 2022 odstraneni bezpecnostni vybavy 01Nejspolehlivější moderní Škodou je vzhledem k nájezdu velký Kodiaq, zaujmout umí i cenou - 2 - Skoda Kodiaq 2022 odstraneni bezpecnostni vybavy 02Nejspolehlivější moderní Škodou je vzhledem k nájezdu velký Kodiaq, zaujmout umí i cenou - 3 - Skoda Kodiaq 2022 odstraneni bezpecnostni vybavy 03
Kodiaq boduje prostorem i výdrží, zájemci o něj však musí sáhnout poněkud hlouběji do kapsy. U ojetin to zase tak neplatí, přestože si právě díky spolehlivosti většinu drží cenu dosti nadprůměrně. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Auto Bild, TÜV

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.